Az oktatás, avagy a szükséges utópia (Jacques Delors) | 13 |
A jövő körvonalai | 14 |
A megszüntetésre váró feszültségek | 15 |
Közös jövőnk végiggondolása és felépítése | 17 |
Az egész életen át tartó oktatás központi helye a társadalomban | 19 |
Az oktatás különböző szakaszainak újragondolása és rendszerezése | 20 |
A reformstratégiák sikerre vitele | 23 |
Nemzetközi együttműködés | 27 |
Jegyzet | 28 |
Horizontok | |
Az alapközösségtől a globális társadalomig | 31 |
Az egyre népesebb bolygó | 31 |
Az emberi tevékenység globalizálódik | 32 |
Az egyetemes kommunikáció | 34 |
A kölcsönös függőség sokarcúság | 35 |
Kockázokkal terhes világ | 37 |
A lokális és a globális | 38 |
Megérteni a világot, megérteni a másikat | 39 |
Feladatok és ajánlások | 41 |
Jegyzetek | 41 |
A társadalmi kohéziótól a demokratikus részvételig | 42 |
Az oktatás mint a társadalmi kapcsolatok válságának ellenszere | 43 |
A kirekesztés elleni harc és az oktatás | 44 |
Oktatás és társadalmi mozgás: a cselekvés alapelvei | 46 |
A demokratikus részvétel | 49 |
Feladatok és ajánlások | 54 |
Jegyzetek | 54 |
A gazdasági fejlődéstől a humánfejlődésig | 55 |
A világgazdaság egyenlőtlen növekedése | 55 |
Az oktatás gazdasági célú igényei | 56 |
A tudás egyenlőtlen megoszlása | 57 |
A nők részvétele az oktatásban: a fejlődés hajtóereje | 60 |
A megkerülhetetlen kérdés: a fejlődés káros hatásai | 62 |
Gazdasági növekedés és humánfejlődés | 63 |
Oktatás a humánfejlődésért | 64 |
Feladatok és ajánlások | 66 |
Jegyzetek | 67 |
Alapelvek | |
Az oktatás négy alappillére | 71 |
Megtanulni megismerni | 72 |
Megtanulni dolgozni | 73 |
Megtanulni együtt élni másokkal | 76 |
Megtanulni élni | 78 |
Feladatok és ajánlások | 80 |
Jegyzetek | 81 |
Az egész életen át tartó oktatás | 82 |
Demokratikus követelmény | 83 |
Sokdimenziós oktatás | 84 |
Új idők, új területek | 85 |
Az oktatás a társadalom középpontjában | 87 |
Oktatási közösségek | 91 |
Feladatok és ajánlások | 91 |
Jegyzetek | 92 |
Irányok | |
Az alapoktól az egyetemig | 95 |
Útlevél az élethez: az alapfokú oktatás | 96 |
Középfokú oktatás: az élet fordulópontja | 103 |
A felsőoktatás hagyományos és új feladatai | 107 |
Parancsoló feladat: küzdelem az iskolai bukások ellen | 112 |
A szaktudás elismerése az értékelése új módszereivel | 114 |
Feladatok és ajánlások | 114 |
Jegyzetek | 115 |
Új perpektívákat kereső tanárok | 117 |
Az iskola a világra nyílik | 118 |
Elvárások és felelősségek | 119 |
A tanítás mint művészet és tudomány | 120 |
A tanári munka minősége | 121 |
Megtanulni, hogy mit fogunk oktatni, és hogyan? | 124 |
Tanárok munka közben | 125 |
Feladatok és ajánlások | 127 |
Jegyzetek | 128 |
Az oktatás előtt álló döntések: a politika szerepe | 129 |
Az oktatás döntései, a társadalom döntései | 130 |
Az innováció és a decentralizáció nyújtotta lehetőségek | 131 |
Az általános szabályozás szükségessége | 133 |
Gazdasági és pénzügyi döntések | 135 |
Az információs társadalom eszközeinek igénybevétele | 142 |
Feladatok és ajánlások | 147 |
Jegyzetek | 148 |
Nemzetközi együttműködés: oktatás a "világfaluban" | 149 |
Asszonyok és lányok: oktatás az egyenlőségért | 150 |
Oktatás és társadalmi fejlődés | 151 |
Az adósságok átirányítása az oktatás javára | 152 |
Az UNESCO mint az új információs technológiák megfigyelőközpontja | 152 |
A segítségnyújtástól a partnerségig | 153 |
A tudósok, a kutatás és a nemzetközi cserekapcsolatok | 156 |
Az UNESCO új feladata | 157 |
Feladatok és ajánlások | 158 |
Jegyzetek | 159 |
Epilógus | |
In 'am Al Mufti: Kiemelkedő diákok az oktatásban: a tehetséggondozás | 163 |
Isao Amagi: Javítani az iskolai oktatás színvonalát | 168 |
Roberto Carneiro: Az oktatás és az újra életre keltett emberi közösségek: a jövő század szocializáció iskolája | 170 |
Fay Chung: Oktatás a mai Afrikában | 173 |
Bronislaw Geremek: Kohézió, szolidaritás és kirekesztés | 176 |
Aleksandra Kornhauser: Teremtsünk lehetőséget! | 180 |
Michael Manley: Oktatás, autonómia és társadalmi megbékélés | 186 |
Karan Singh: Oktatás a világtársadalomért | 189 |
Rodolfo Stavenhagen: Oktatás egy multikulturális világban | 192 |
Myong Won Suhr: Lássuk be, hogy mindenkinek jobban kellene élnie | 196 |
Zhou Nanzhao: Az oktatás és a kultúra együttműködése a gazdasági és humánfejlődés érdekében - ázsiai nézőpontból | 200 |
Függelék | 209 |