1.054.726

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Innováció a vállalkozásfejlesztésben (dedikált példány)

Szerző
Lektor

Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 253 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9698-82-6
Megjegyzés: Iványi Attila Szilárd szerző által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„A világot az érdekek mozgatják, de előbbre a tudomány és az innováció révén juthatunk." Ebben a tételben szeretnénk összefoglalni üzenetünket a Kedves Olvasó számára. Miért is olyan fontos a... Tovább

Előszó

„A világot az érdekek mozgatják, de előbbre a tudomány és az innováció révén juthatunk." Ebben a tételben szeretnénk összefoglalni üzenetünket a Kedves Olvasó számára. Miért is olyan fontos a hatékony innováció? Gondoljunk csak az emberiség feje felett tornyosuló globális problémákra, nevezetesen a regionális éhínségre, egyes nehezen gyógyítható betegségekre, a hagyományos nyersanyag- és energiaforrások lassú kimerülésére, a fokozódó környezetszennyezésre, az üvegházhatás és ózonpajzs problémára stb. Optimizmusunk alapja az emberi kreativitásba és a tudományos fejlődésbe vetett hitünk, amely új megoldásokat fog hozni ezeken a területeken a profitérdek, az erkölcsi normák és a jogrend elveinek újfajta ötvözésével.
Ugyanilyen kihívással találkozunk a mikrovilágban is, ahol a vállalkozások versenyképességét alapvetően meghatározza sokoldalú megújulási képességük.
Napjainkban a vállalkozások fejlődésének részben kihasználatlan forrása a gazdálkodás valamennyi területére ható innovációs tevékenység. Az újítások hasznosítása különösen akkor gyümölcsöző, ha kiterjed az egymáshoz kapcsolódó folyamatok mindegyikére. És persze ez piacképes új terméket vagy szolgáltatást eredményez.
A gazdálkodás sikerességét egyrészt alapvetően meghatározza a szellemi alkotó munka színvonala, másfelől meg a létrehozott (vagy megismert) műszaki-gazdasági újdonságok iránt tanúsított helyi fogadókészség. A vezetés fontos feladata tehát gondoskodni a társasági tevékenységek időről időre történő megújításáról.
Hazánk közepesen gazdag a természeti erőforrásokban, már ha idesoroljuk minőségi termőföldjeinket és kedvező mikroklímánkat is. Csakhogy ne feledkezzünk meg legfontosabb kincsünkről, az itthon, valamint a nagyvilágban élő és alkotó tehetséges honfitársainkról. Itt ne csupán a Nobel-díjas világhírességeinkre gondoljunk, hanem az elismerten jó magyar munkaerőt is értsük ide. Legyünk büszkék arra, hogy a történelem viharos évszázadai alatt genetikailag egészséges keveredéssel alakult ki a mai magyarság kitűnő képességekkel rendelkező populációja. Ma ez az egyik legfontosabb nemzeti erőforrásunk. Erre célszerű építenünk nemzeti innovációs stratégiánkat. Büszkeséggel tölthet el bennünket az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EITI) Budapestre telepítése. Ez az intézmény egyfajta szellemi központja tágabb hazánknak, az Európai Uniónak, amely a világ vezető, tudásalapú gazdasága kíván lenni. A Lisszabonban megfogalmazott stratégia szerint 2010-re a K+F ráfordításoknak a tagországokban el kellene érnie a GDP 3%-át. Vissza

Fülszöveg

INNOVÁCIO a vállalkozásfejlesztésben
Hogyan hasznosíthatjuk az innováció témájával foglalkozó közgazdasági kutatások eredményeit a vállalati gyakorlatban? Hogyan oldjuk meg a termék, a technológia és a beruházás optimális illesztését? Hogyan tehetjük versenyképesebbé vállalkozásunkat? Akit legalább egy kérdésre érdekelnek a válaszok az említettek közül, annak jó szívvel ajánlom a Corvinus Egyetem oktatóinak művét.
A könyv az elméleti alapokból kiindulva a vállalati gyakorlatban is jól hasznosítható módszereket, eszközöket ad. Az olvasottak sokoldalú feldolgozását, gyakorlati hasznosítását ellenőrző kérdések, folyamatábrák és ellenőrző listák is segítik. Ajánlom minden olyan olvasó könyvespolcára, aki az innováció bármely területével kapcsolatba kerül.
DR. BALOGH TAMÁS

Tartalom

Bevezetés 11
1. AZ INNOVÁCIÓ FOGALMA ÉS MEGJELENÉSE 13
1.1. Az innováció értelmezése 15
1.2. A szellemi tulajdon és védelme 19
1.3. Az innovációs modellek 24
1.4. A nemzeti innovációs politika 26
1.4.1. Innovációs rendszerek 26
1.4.2. Nemzeti Innovációs Rendszerek (NIR) 27
1.4.3. Kormányzati szerepvállalás 28
1.4.4. Kis- és középvállalkozások innovációs feladatai 31
2. INNOVÁCIÓS STRATÉGIÁK 35
2.1. A vállalkozások innovációs stratégiái és politikái 37
2.2. Innovációs ökoszisztémák 43
3. AZ INNOVÁCIÓ TÖRVÉNYSZERŰSÉGEI 45
3.1. Az innováció és a K+F kapcsolata 47
3.2. A stratégia, az innováció és a projekt kapcsolata 48
3.2.1. Az innovációs menedzsment feladatai 48
3.2.2. A stratégia és az innováció egy alapvető kérdése 48
3.2.3. Innovációs menedzsment a vállalaton belüli folyamatokban 51
3.2.4. Stratégia-innováció-projekt 51
3.3. Az innováció törvényszerűségei és a piacképességi vizsgálat 54
4. A TERMÉK- ÉS SZOLGÁLTATÁSINNOVÁCIÓ ISMERETEI 63
4.1. A termék- és szolgáltatásinnováció meghatározása 65
4.2. Az innováció és a marketing meghatározó kapcsolatai 68
4.3. Életgörbék elmélete, életciklus-politikák 72
4.3.1. A bevezetési szakasz jellemzői 75
4.3.2. A növekedési szakasz jellemzői 78
4.3.3. A piaci érettség szakaszának jellemzői 80
4.3.4. A hanyatlási szakasz jellemzői 83
4.4. A termékpolitika 85
4.5. A diverzifikáció mértéke 89
5. A FOLYAMATINNOVÁCIÓ ISMERETEI 95
5.1. A folyamatinnováció különböző szintjei 98
5.2. Technológiamenedzsment 101
5.2.1. A technológiák csoportosítása 102
5.2.2. A technológiai életciklus „S" görbéje 104
5.2.3. A technológiai életciklus szakaszai 105
5.3. Csúcstechnológiák megjelenési formái és gazdasági vonatkozásai 107
6. A BERUHÁZÁSOK SZEREPE AZ INNOVÁCIÓS STRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSÁBAN 117
6.1. A beruházások csoportosítása 119
6.2. A vállalati beruházási stratégia és politika 120
6.2.1. A beruházok kölcsönhatásai 122
6.3. A beruházási döntés-előkészítés elvi-módszertani áttekintése 122
6.3.1. Beruházásgazdaságossági mutatók 124
6.4. Az intenzív fejlesztés sajátosságai 127
6.5. A beruházások több szempontú összehasonlítása 128
6.6. A beruházások számviteli sajátosságai 132
6.7. Kockázatkezelés a beruházások tervezésében 133
6.8. A kivitelezés ajánlásai 138
6.8.1. A fejlesztési-beruházási tevékenység menet közbeni elemzése 139
6.8.2. A fejlesztési-beruházási akciók utólagos vizsgálata 140
6.8.3. A tervezés során előforduló jellemző hibák 142
7. AZ INNOVÁCIÓ FINANSZÍROZÁSA 145
7.1. Az innováció finanszírozásának belső forrásai 148
7.2. Az innováció finanszírozásának külső forrásai 150
8. A TERMÉK-TECHNOLÓGIA-BERUHÁZÁS OPTIMÁLIS ILLESZTÉSE 165
9. A MENEDZSMENTINNOVÁCIÓ 181
9.1. A menedzsmentinnováció fogalma és jellemzői 183
9.2. A vállalati folyamatok újragondolása 187
9.3. Új minták a vezetői gondolkodásban 190
9.3.1. Sose elégedhetünk meg a ma eredményeivel! 190
9.3.2. A felsővezetők az innováció motorjai 191
9.3.3. A csúcsvezetők jövőt formáló vállalati kultúra kialakítására törekszenek 191
9.3.4. A vezető cégek összekapcsolják a jövőre vonatkozó piacismereteket a tartós kompetenciamenedzsmenttel 193
9.3.5. A vezető vállalatok átlagon felüli innovációs teljesítménnyel büszkélkednek 193
10. A TUDÁSALAPÚ INNOVATÍV VÁLLALKOZÁS 197
10.1. Az innovatív vállalkozás jellemzői 199
10.2. Tudásalapú vállalkozások 202
10.3. Innovációs műhelyek létesítése, a tudásbrókerség 205
10.3.1. Az innováló szakemberek rokon feladatai 205
10.3.2. A tudásbrókeri ciklus 207
10.3.3. A tudásalapú innovációk terjesztésének egy korszerű módszere: a spin-off vállalkozások 211
11. AZ INNOVÁCIÓS FOLYAMATOK TERVEZÉSE 215
11.1. Helyzetelemzés 221
11.2. Az innováció információs bázisának létrehozása 221
11.3. Prognózisok készítése 223
11.4. A feladat kijelölésével kapcsolatos igények és célkitűzések megfogalmazása 226
11.5 A témák potenciáligényének előzetes, kvalitatív számbavétele 227
11.6 A várható eredmények előzetes, kvalitatív felmérése 228
11.7 A témajavaslatok várható hatékonyságának értékelése, előzetes rangsorolása, illetve szelektálása 230
11.8 A tervkoncepció kidolgozása 230
11.9 A műszaki fejlesztési és beruházási akcióterv kidolgozása 231
11.9.1. Az akciótervekben szerepeltethető témák számbavétele 232
11.9.2. A tervidőszaki műszaki fejlesztési és beruházási források tervezése 233
11.9.3. A kivitelezés formájának megtervezése 234
11.9.4. A témák potenciáligényének részletes felmérése 236
11.9.5. A témák várható eredményeinek részletesebb elemzése 237
11.9.6. A témák várható gazdaságosságának számszerű értékelése 238
11.9.7. Komplex hatékonyságértékelés, témarangsorolás 239
11.9.8. A tervidőszakban realizálható témajavaslatok kiválasztása 240
11.10. Az operatív és éves innovációs tervfejezetek összeállításának néhány sajátossága 246
Irodalomjegyzék 249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem