kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Könyvklub |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 200 oldal |
Sorozatcím: | A művészet története |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 30 cm x 23 cm |
ISBN: | 963-547-179-3 |
Megjegyzés: | Színes fotókkal, reprodukciókkal illusztrálva. |
Bevezetés | 10 |
Barokk jegyek és terek | 12 |
Természet, naturalizmus, realizmus | 16 |
Az arany barokk | 19 |
A barokk Itáliában | 21 |
A díszletek diadala | 22 |
A művészeti élet központjai | 22 |
Művész és közönsége | 22 |
Városépítészet | 26 |
Róma, a kereszténység fővárosa | 26 |
Építészet | 31 |
Építészetelmélet | 31 |
Tipológia és irányzatok | 33 |
Egyházi építészet | 33 |
Cortona az ókori minta és az új megoldások között | 36 |
Bernini, félúton a klasszicizmus és a színpadias barokk között | 38 |
Borromini avagy a barokk spekuláció | 40 |
A római barokk többi építésze | 46 |
A Rómán kívüli egyházi építészet | 50 |
Baldassare Longhena avagy a mintákra épülő eredetiség | 50 |
Guarino Guarini avagy a 17. századi barokk diadal | 50 |
Egyházi építészet útban a 18. sz. felé | 52 |
Juvarra avagy visszatérés a klasszicizmushoz | 52 |
Vittone Guarini nyomdokain | 55 |
A polgári építészet fejlődése | 56 |
A klasszicista vonal | 56 |
Nagy barokk vállalkozások | 56 |
Képzőművészet és ralista-klasszicista kettősség | 61 |
A vallás arculata | 61 |
A művelt polgár arculata | 62 |
A témavilág | 62 |
Szobrászat | 63 |
A szobrászat elmélete | 63 |
Az elődök | 65 |
Bernini, a barokk szobrászat jelképe | 66 |
Algardi avagy a visszafogott expresszivitás | 74 |
Útban a 18. sz. felé | 75 |
Festészet | 75 |
A festészet elmélete | 76 |
Stílusáramlatok | 76 |
Caravaggio naturalizmusa | 78 |
A Carracci fivérek klasszicizmusa | 87 |
Caravaggio és Carracci nyomdokain | 92 |
A Rómán kívüli festészet 1650-ig | 96 |
A késői barokk festészet | 96 |
A barokk Spanyolországban | 99 |
Valóság és szimbolizmus közt | 100 |
A művészet pártolói | 100 |
A műgyűjtés | 104 |
Az akadémiák, a versengés színterei | 108 |
A művészképzés | 108 |
A művész társadalmi megítélése | 110 |
"Ut pictura poesis" | 110 |
Városépítészet | 115 |
A főtér mint térszervező elem | 116 |
A város: a hatalom jelképe | 116 |
Építészet | 118 |
Építészetelmélet | 118 |
A polgári építészet | 120 |
Egyházi építészet | 122 |
Stílus a korszakolás | 122 |
Nemzeti sajátosságok | 125 |
Képzőművészet | 129 |
A festészet elmélete | 129 |
A témavilág | 130 |
A nagy ikonográfia programok | 137 |
Szobrászat | 140 |
Valladolid: Gregorio Fernández | 142 |
A nagy andalúziai iskola | 142 |
A többi központ | 145 |
Festészet | 145 |
A kezdetek: III. Fülöp uralkodása | 145 |
IV: Fülöp uralkodása: Diego Velázquez, avagy a festészet fénykora | 146 |
Zurbarán, avagy a barokk visszafogottság | 153 |
Alonso Cano, avagy a klasszicista irányvonal | 156 |
Ribera, a naturalizmus és barokk között | 156 |
A többi festő | 160 |
II. Károly, avagy a barokk diadala: Carreno de Miranda és Claudio Coello | 161 |
Sevilla: Murillo és Valdes Leal | 162 |
A barokk Latin-Amerikában | 169 |
Az új művészet kialakulása | 170 |
A gyarmati művészet geográfiája | 170 |
Építészet | 172 |
Az egyházi építészet | 172 |
Földrajzi megoszlás, művek és alkotók | 174 |
A barokk korszak | 178 |
Földrajzi megoszlás, művek és alkotók | 180 |
A 18. századi barokk fénykora | 182 |
Egyéb latin-amerikai központok | 185 |
A brazil egyházi építészet | 185 |
A polgári építészet | 187 |
Az iskolák: fejlődés és fontosabb alkotások | 188 |
Festészet | 190 |
Idegen befolyás a 16. sz. folyamán | 190 |
A nagy festői programok | 191 |
A barokk korszak | 192 |
Helyi iskolák | 193 |
Szobrászat | 199 |
A függőségtől az önállóságig | 199 |
Bibliográfia | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.