1.062.428

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Itália I-II.

Úti rajzok és tanulmányok

Szerző
Budapest
Kiadó: Franklin-Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 651 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Az I. kötet 114, míg a II. kötet 127 fekete-fehér fotót, reprodukciót tartalmaz. Egy könyvben a két kötet. Nyomtatta a Franklin-Társulat nyomdája.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ha a mi mai viszonyaink között egy, nem politikai és nem szépirodalmi mű harmadik kiadást ér el, annak szerzője talán felmentettnek érezheti magát attól, hogy az új kiadást bővebb magyarázattal... Tovább

Előszó

Ha a mi mai viszonyaink között egy, nem politikai és nem szépirodalmi mű harmadik kiadást ér el, annak szerzője talán felmentettnek érezheti magát attól, hogy az új kiadást bővebb magyarázattal indokolja.
Elismeréssel tartozom kiadómnak, a Franklin-Társulatnak, hogy könyvem teljesen elfogyott két kiadásának megújítására a mostani nyomdai és könyvpiaci viszonyok mellett vállalkozott s remélem, hogy az a feltünő nekilendülése a magyarok Olaszországba való utazásának, mely a háborús korszak hosszú nélkülözése után most oly elemi erővel mutatkozik, együtt fog járni az olvasási kedvvel is és igazolni fogja ezt a vállalkozást.
Legalább ami a háború elmulta óta a magyar-olasz viszonyok megújulása terén mindkét részről tapasztalható, teljes mértékben igazolni látszik azt, amit huszonhat évvel ezelőtt, könyvem első kiadásának megjelenésekor írtam, hogy mi "csak tradicióinkat és nemzeti kultúrhivatásunk újjmutatását követjük, ha művelődésünk munkájában gyakran keresünk érintkezést az olasz szellemmel és gyakran gazdagítjuk kedélyünket s képzeletünket Olaszország műkincseinek, természeti bájainak benyomásaival s történetének emlékeivel", mert "van valami mélyen rejlő vonatkozás és rokonság a magyar és az olasz géniusz között"... Vissza

Tartalom

I. kötet
Előszó a harmadik kiadáshoz
Előszó a második kiadáshoz
Előszó az első kiadáshoz
Perugia23
A város és a környék általános képe
A piacán lejátszódott történetek
Az olaszországi kis városok egyéni jellege és becse - különösen a művészetben
Az umbriai iskola és Perugino, ennek művészi jelleme és szerepe
Ráfael frescója a San Severo kápolnában
Perugino és Ráfael mint mester és növendék
Assisi34
A város benyomása a völgyből tekintve
A San Francesco hármas temploma, annak belseje
Cimabue és Giotto frescói, a felfogás távolsága a maitól
Szent Ferenc alakja és történeti szerepe a mai kor szempontjából nézve
A kilátás a kolostor arkádjaiból - naplemente
A belső kolostorudvar holdvilágban
Az olaszországi tavasz és a vidék képe
Flórenci benyomások44
Flórenc a gráciák városa
A sötét történeti emlékekre fényt borít a művészet örökös hajnala
Az Uffizik porticusa, Flórenc nagyjai, különösen Michel Angelo
Mindenütt vele találkozunk, képmásai, egyénisége
Nagysága dacára hatása káros is volt a művészet fejlődésére
A Medici-sírok a san Lorenzo templomban
Michel Angelo borus eszmevilágának magyarázata
Fra Angelico az előbbinek tökéletes ellentéte, derült művészete, boldog kedélyvilága
A Certosa55
A paviai Certosa kietlen fekvése, keletkezése és jelen állapota
Homlokzata az olaszországi korai renaissance betetőzése
Dombormű-dísze visszatükrözi a renaissance eszmegazdagságát, de egyuttal vallási és bölcseleti eszmezavarát
A sírok a templom belsejében, Gian Galeazzo Visconti typicus kényúri alakja
Római benyomások64
Az örök városban a változás is örökkévaló
A legutolsó átalakulás talán valamennyi között legnagyobb
A város mai képe
Abból a mi a régiből megmaradt, leginkább az antik Róma és a renaissance fénykora emelkedik ki
Az ókori Róma teljes képének képzeleti reconstructiója mily nehéz
Az összes antik emlékeket szem előtt kell tartani
A classikus ó-kor szépségideáljának jogosultsága és maradandósága
Ennek újra felélesztése volt a renaissance, emennek legfényesebb képviselője és "uralkodó alakja" Ráfael
A renaissance művészeti ideálja mégis különbözik az antiktól
Nagypéntek a Lateránban és húsvét a Vatikánban82
Mai nap a nagyhét és a husvét Rómában nem az, ami régen volt
A város életének profán benyomása
A nagypénteki notturnák a Lateránban
A basilika belseje
Az ének magasztossága
Husvét vasárnapja a sixtinában
A kápolna festményei
A pápa megjelenése, miséje, áldása
Tivoli93
Körültekintés az Albergo Sibylla erkélyéről
A tájkép varászló hatása
A Sibylla-templom romjai
A természet változhatatlan szépsége, csak az ember változik és az, amit ő alkot
A régi római emlékek
Tivoli szerepe a középkorban
Az Este-Villa regényes képe
Az olajfaerdő
Villa Adriana romjai, Hadrián császár alakja
Az albanói hegység és a Campagna102
Róma déli vidéke
Az albanói hegyek
Albano
Genzano
A Nemi-tó a Cesarini-palota kertjéből nézve
A Galleria di Sopra
Az Albano-tó látványa
Castel Gandolfo, az erdei út, Marino
Az olaszok kéjelgése a színekben, a formákban és a hangokban
A Campagna útjai alkonyatkor: a város zaja: egy dynastikus tüntetés
Verona115
Verona és vidéke: kicsiben Olaszország képe
A római emlékek, az aréna
A román templomok, különösen San Zeno
A gótika, különösen a Scaliger-sírok
Can Grande
A renaissance: a veronai festészet, a Piazza Erbe és Piazza dei Signori
A Dante szobra, tartózkodása Veronában
Nyilatkozatai saját sorsáról
A Divina Commedia jelentősége
Siena126
A középkor méltatása az újabb időben, igazságosabb megítélése
Siena a középkori emlékek városa
Az olaszok conservativismusa az életszokásokban és mindennapi dolgokban
A város egykori közélete és a Piazza del Campo
Sienai Katalin
A sienai festőiskola
Ambrogio Lorenzetti allegorikus képe a Palazzo comunaleban, jelentősége a renaissance szempontjából
A dóm
A Libreira és Pinturicchio frescói
Sodoma művészete
Visszaemlékezések Nápolyra140
Közeledés Nápolyhoz
A Vesuv első látása
A város rettentő zaja
A fogadók városnegyede
A tenger és a tengerparti várak
Kirándulás a Grotta Vecchián át Pozzuoliba, ennek lakosai és partja
A felséges kilátás a Posilipóról a szigetekre, a tengerre, a városra és a Vesuvra
Nápoly éjjeli utcai élete
A nápolyi dalok
Monumentális épületek hiánya
A Castello és az egykori királyok
A dóm
A Via di Tasso
Egy éjjeli tengeri vihar
Nápoly jelentéktelen szerepe a képzőművészetek terén
A Museo Nazionale jelentőségét az antikok adják meg
Pompeji és Herculanum
A muzeum Pompejiben, az utcák, a lakóházak, a sírok utcája
A tengerpart Castellammare és Sorrento között, ez utóbbinak bája
Boldogító és pusztító erők egyesülése a természetben és az emberben
Ravenna162
A világtörténelem három paradox jelensége az ókor és a középkor érintkezése vonalán
Ezeket magyarázza Ravenna
A gótok emlékei, Theodorik eszméje
Az ó-keresztény basilikák
Átmenet a byzanci stílbe
A ravennai templomok mozaikjai, a művészileg szépnek és a műtörténetileg érdekesnek megkülömböztetése
Az ó-keresztény és a byzanci stíl fejlődésének szükségszerűsége
Justinian és Theodora a San Vitale-templomban
Ravenna végzetszerű hanyatlása
A tenger is elhagyta
Dante és Byron fölkeresik e várost
Az előbbnek sírja
Velencei benyomások176
Az első benyomás mindig szomorú, különösen a keskeny csatornákon haladva
Velence páratlan építkezési módja s abból kifejlődött szerepe a történelemben
Szépsége az egyedüli, ami megmaradt
A Szent Márk-tér, a templom káprázatos látványa
Az építési stílusok sajátságos vegyülése, a San Marco belseje, a Dogepalota
Az idegenek mai nap Velence urai
A Serenaták és a Canal Grande egykor és most
A velencei festészet, Giovanni Bellini
A cinquecento élete az egykorú festéseken
A velencei iskola fénykora, a késő virágzás előnye
Tizian
A síremlékek, bartolommeo Colleoni szobra, a renaissance dícsvágya
Ferrara198
A város jelentéktelennek látszik
Építkezésének jellege
A dóm
A Castello benyomása, emlékei
Az Esték
Lucrezia Borgia, sphynx a történelem alakjai között
A Palazzo Schifanoja frescói
A ferrarai festőiskola
Ariosto vidém, Tasso szomorú emlékei Ferrarában
A Savonarola szobra
Pádua209
Velencére emlékeztető vonások
A város mozgalmas története s annak emlékei
Szent Antal cultusa
Pádua a tudomány városa
Dante és Giotto együttes időzése Páduában, a művészet föllendülése
A Madonna dell'Arena és az Eremitani frescói
Giotto és Mantegna művészi egyénisége
A keresztény vallásosság és az antik művészet felélesztése egyaránt szükséges volt a renaissance művészetének létrehozására
Pisa219
A nyugati partvidéken Velence szerepét vitte
Művészete a renaissance hajnalhasadása
Emlékei könnyen áttekinthetők
A dóm építészeti jelentősége és szépsége
A Campanile vagy ferde torony
A Battistero, Pisano szobrászati műveinek fontossága
A Campo-Santo, festményei
Benozzo Gozzoli
A "Halál diadala" és a "Végítélet"
A középkor vallásos felfogása s annak hatása az életre
Génua és szomszédsága231
A város nagyszerű látványa a kikötőből nézve
Fiesco és a pártharcok
Az olasz géniusz praktikus oldala itt nyilvánult meg
Kereskedelem és fölfedező utak
Columbus
A késő renaissance génuai palotastílje
A város mostani átalakulása
A Campo-Santo, szépsége és ízléstelenségei
A Riviera di ponente kezdete
A Pallavicini-kertek Pegliben
A Riviera di levante, Nervi kertjei és partja
Olaszország természeti gazdagsága
Milano244
Lombardia Európa csatatere
Milano sorsának változandósága
Mai képe kevéssé olaszos
A külömböző korok kinyomatai az épületeken
A dóm csodálatos megalkotása, belseje, a gótika hatása
A Brera és az Ambrosiana gyűjteményei
A milanoi festőiskola, Leonardo de Vinci a renaissance universalitásának megtestesülése
Szerepe a művészet történetében
A Viscontik és Sforzák, a Castello: Napoleon-emlékek, a Simplon-ív átalakulásai
A történelmi képrombolók és a Napoleon-cultus
Újabb flórenci benyomások260
A quattrocento vége, olasz renaissance és humanismus
Az Amerigo Vespucci és Paolo Toscanelli emlékére rendezett ünnepélyek
Ghirlandajo egy újon fölfedezett frescója
Savonarola halálának évnapja
A XV. század vége Olaszországban és kivált Flórencben
Az újkori szellem bölcsője
Ama kor palotáinak, képeinek benyomása
A Medicik Gozzzoli és Botticelli festményein
Flórenc akkori képe
A plátói akadémia
Luigi Pulci, Angelo Poliziano, Picon della Mirandola
A Medici-kertek és a Brancacci-kápolna szerepe a művészet fejlődésében
A quattrocento végének művészei
Michel Angelo első fellépése
Lorenzo de'Medici az első modern ember, jelleme, sokoldalúsága
Savonarola Lorenzo halálos ágyánál
A San Marco-kolostor, Savonarola csudálatos alakja az újkor elején, bukása tulajdonképen a renaissance diadala
Machiavelli mint író
Flórenc historikusai
Michel Angelo, Leonardo és Ráfael találkoznak Flórencben
A hanyatlás, Róma felülkerül, ezt is eléri végzete
A Sacco di Róma
Olaszország sorsának tragikuma
Olaszország szerepe a renaissanceban
Ez utóbbinak jelentősége
A keresztény és pogány vallási felfogás különfélesége
A kereszténységben rejlő fájdalmas vonás magyarázata
A két felfogás küzdelme a renaissanceban
Kísérletek a kiegyenlítésre
Az erkölcsök meglazulása
A humanismus mint a pogány és keresztény eszme egyesülésének szüleménye
Túlzásai
Szükségessége, befolyása a művészetre
Az "aranykor" művészete és a humanistikus ideál
A renaissance hanyatlása
Ellentét a mai kor és a renaissance között
II. kötet
A Sirenek hazájában3
A Sirenek szigetei a sorrentói félsziget mellett
A Siren-mytos és a Nápolyvidéki görög regekör
Capri szigete, Tiberius-reminiszcenciák, a természet s az emberek a szigeten
Lepillantás a Salto di Tiberio-ról
A Minerva hegyfoka, a sorrentói félsziget, a nyájas Sorrento
Út a félsziget körül, a déli oldal jellege
Positano, Conca
Amalfi sajátszerűsége
Az egykori Capuccini mint utazók pihenője
A további út, Salerno
Paestum, a görög templomromok csodás története
Visszaálmodott görög élet
A meghalt istenek
Még egyszer a Sirenek
Subiaco36
Az út Tivolitól az Anio folyása mentén fölfelé
Subiaco képe, története
Nero kéjlakának emlékei
A monte Calvo magaslatai, Sta. Scholastica kolostora
Szent Benedek élete, történeti alakja
A Sacro Speco kolostor zöld ligete, temploma, udvara, a nagy szerzetalapító emlékei
Visszatérés a városba
A Borgia-szobák a Vatikánban48
XIII. Leo pápa hozzáférhetővé tette a Borgiákról nevezett hat termet a Vatikánban
Ezek fekvése, elrendezése, történeti szerepe
Pinturicchio freskói az Appartamento Borgiá-ban
A groteszkek, az ábrázolt személyekre vonható következtetések
VI. Sándor pápa, Lucrezia és Cesare jelleme
A pápa és Cesare katasztrófája
Az utódok, II. Julius alakja, megbízásából Ráfael és Michel-Angelo egyszerre működnek a Vatikánban
A kettőnek ellentéte
A primitívek legújabb méltatása
Rimini és San Marino77
A Rubicon és egyéb Caesar-reminiszcenciák
Rimini az ókorban s a középkorban
A Malatesták, Francesca da Rimini története
A Castello, a Tempio Malatestiano homlokzata és belseje
Sigismondo Malatesta és Isotta degli Atti
Leon Battista Alberti mint a tempio tervezője
Rimini mint tengeri fürdő
A sanmarinói köztársaság, a Monte Titano és San Marino városa
Monda, történelmi mult és jelen állapotok
Éjjeli út az Adria-parton Nápoly felé
Vicenza99
A Palladio városa, paloták múzeuma
A város fekvése, régibb épületei
A Palladio pályája, jelentősége az építőművészetben
A klasszicizmus és a mai kor fölfogása
Palladio alkotásai Vicenzában
A Bazilika, a Palazzo del Prefettizio, magánpaloták
A Pal. Chieregati s a benne levő múzeum
Palladio követői, a tatro Olimpico, az ókori színművészet felélesztése a renaissanceban
Nápoly nyáron111
A nyár különleges bájai Nápolyban
Nyári élet a városban, mytosi kép, a Villa Nazionale
A márványszobrok vonzóereje, nyári látogatás a múzeumban
A régi római világ ismerete, szeretet
Középkori márványsíremlékek, magyar vonatkozások
A renaissance-síremlékek kifejlődése a gótikából
Mantua122
Fekvése vizek közepén
A Citadella és Hofer András halála
Magyar őseink emléke
Virgilius Mantua szülöttje
A Gonzagák szerepe, palotáik: a Palazzo Ducale, ennek átalakulása, fénye, mostani állapota
A Castello, benne a Camera degli Sposi - a quattrocento művészetének szentélye
Mantegna itteni freskói, ezekben is az olasz renaissance megnyilatkozása, hatásuk a művészet fejlődésére
Isabella Gonzaga-Este alakja
Giulio Romano mantuai szereplése, a Palazzo del Te
Bolgona (1905.)140
A város mostani jellege
Harcias multja
A modern élet hozzásimul a régi maradványokhoz
A San Petronio temploma
Az Archigimasio és a bolognai egyetem történeti szerepe
A San Stefano templomcsoport, a San Domenico
A Giacomo Maggiore-templom s a Bentivoglik emlékei
Costa és Francia festméynei
A bolognai képtár
Ráfael Szent Ceciliája
A későbbi bolgonai festői iskola
Fel s alá a Lagunákon (1905.)159
Az ősz Velencében
A Laguna Veneta sajátos jellege, természete, élete
Szigeteinek különleges jelentősége s története
A Giorgio Maggiore
A Lido
A San Lazzaro kolostora
San-Michele, a teremtősziget
Murano multja, üvegipara
Burano csipkeipara
Torcello műemlékei, eredetének legendája
San Francesco del Deserto és Szent Ferenc emléke
A Laguna déli ága: San Clemente, Poveglia, Malamocco és a Murazzik
Chioggia jelentősége s halásznépének élete
Pesaro és Urbino (1905.)177
Napkelet az Adria partján
Pesaro fekvése
Történetének változatai
A Sforzák uralma
A város műemlékei, különösen majolika-gyüjteménye
A Villa Imperiale Pesaro felett
Az út Urbino felé
Urbino első benyomása
A fejedelemi palota
Federigo da Montefeltro nemes alakja, udvara, műkincseinek pusztulása
Ráfael szülővárosa a mesternek csak szobrát és szülőházát bírja ma
A Cappella Sistina (1907.)195
A világ legnagyobb kápolnája
A "Mons Vaticanus" és a Szent Péter város templomának keletkezése s átalakulásai
IV. Sixtus, mint a nagy pápai kápolna alapítója
A Cappella Sistina első benyomása, egyszerű berendezése, a márványsorompó és a zenekarzat
A fresco-dísz, a XV. századbeli történelmi képsorozat
Mózes és Jézus élete
A flórenci és umbriai festőiskola művei, különösen Botticelli, Perugino, Ghirlandajo, Signorelli alkotásai
Michel-Angelo mennyezete
Létrejötte, beosztása, eszmei tartalma, dekorativ részei, festőművészeti jelentősége
A végitélet későbbi képe
Egykori hatása, mostani benyomása
A Ráfael szőnyegkartónjainak létrejötte
A Sixtus-kápolna mostani szerepe
Modena (1907.)224
A város képe
Muratori emléke és itteni szerepe, kutató-munkájának jelentősége
A modenai levéltár
Az Esték uralma
A modenai helyi művészet, Guido Mazzoni realistikus szoborművei
Bearelli művészete
A régi és a modern szobrászat
A Heliodorról nevezett szoba (1908.)233
II. Julius pápa beköltözése az úgynevezett vatikani "Stanzák"-ba
Megbízást ad Ráfaelnek
A Stanza della Segnatura után a Stanza dell'Eliodoro festése kerül sorra
II. Julius életére vonatkozó tárgyak
A "Bolsenai mise" coloristikus hatása
A "Heliodor kiüzetésé"-nek drámai elrendezése
A "Szent Péter megszabadításának" fényhatásai
Leo és Attila találkozásán már X. Leo alakja jelenik meg, II. Julius pápai és uralkodói jelleme
Ráfael halhatatlansága
Vatikáni alkony (1914.)243
A Szent Péter templom belsejének benyomása alkonyatkor
Látogatás a vatikáni kertekben
Ezek tagoltsága, külömböző részletei, építményei
XIII. Leo nyaralója
A pápai csillagvizsgáló intézet
A Péter-kupola látványa mindenütt
Körültekintés a kertek legmagasabb pontjáról
Naplemente a Pineto Torlonia felett
Fülemilék dala
A Vatikán esti csöndje
A kúszó virágok honában (1914.)255
Sicilia különlegessége
A földrengések nyomai
Kopárság és buja növényzet váltakozása
Hasonlatosságok Görögországgal
A Görög uralom és élet eltörölhetetlen nyomai
A későbbi korokra aránylag kevés emlékeztet
A mythos a természetben is él
Palermo és Monreale (1914.)262
A város benyomásának ellenmondásai
A természet elpusztíthatalan szépségei, a kertkultúra csodái
A Museo Nazionale
A királyi vár és a Cappella Palatina
A Duomo s a benne levő sírok
II. Hohenstaufen Fridrik történeti alakja
Monreale: fekvése, keletkezése, dómja, chiostrója
Letekintés a kolostorkertből a Conca d'Orora
Gigenti (1914.)278
A város látványa a szárazföld felől
A mostani Girgenti, temploma és régiségei
A népélet Girgenti vidékén
A hajdani Akragas maradványai
A Concordia-templom: a Juno-Lacinia temploma
A Herakles-szentély óriási oszloptöredékei
Empedokles rejtélyes alakja
Akragas hanyatlása és pusztulása
Siracusa (1915.)286
Hajdani nagysága, annak mai nyomai
A sírok
A Latomiák nagyszerű méretei és növényzete
A szigetváros
Az Arethusa-mythos
A Kyane-mythos
A Kyane-folyó és papyrus-sása
A görög költészet a régi Siracusában s annak megkísérlett fölélesztése a régi színházban
A Múzeum s a siracusai Venus
Siracusa szerepe a római uralom alatt
Verres fosztogatásai s azok megtorlása Cicero által
Taormina (1915.)298
Az érkezés
Az első benyomás nagypéntek estéjén
A San Domenico-kolostor, mint fogadó, kilátása, az Etna
Népies húsvéti Mysterium-játék Taormina utcáin
Az antik szinház nagyszerű fekvése, kilátása, emlékei
A természeti szépségek épitészeti fölhasználása a különböző világkorokban
Képek jegyzéke
Az I. kötet képei
A költészet, Ráfael mennyezeti frescója a Stanza della Segnaturában. Rómában
Pillantás a római szt. Péter templomra3
Michel Angelo Madonna-reliefje a flóreci nemzeti múzeumban7
Pillantás Flórencre a Boboli-kertekből8
A "Marzocco" Flórenc címeroroszlánja a Palazzo Vecchio előtt13
A Parnassus. Ráfael falképe a Stanza dell Segnaturában Rómában14
Dekorativ alak Michel Angelótól a Sixtina mennyezetéről19
A Palazzo Municipale Perugiában23
Az Augustus-kapu Perugiában27
A "Motne maggiore" Perugiában27
A próféták és a sybilliák; részlet Perugino frescóiból a perugiai Cambióban31
Az otricolii Jupter-fej33
Részlet Giotto allegoriai falképéből a Szt. Ferenc assisii alsó templomában34
Assisi37
A Minerva-templom Assisiben41
Luca della Robbia domborműve egy flórenci magánházon44
A Strozzi-palota Flórencben47
A Loggia dei Lanzi és az Uffizi porticusának bejárata Flórencben49
A tavasz; Botticelli festménye a Galleria antica e modernában Flórencben51
Michel-Angelo szobra az Uffizik porticusában53
Lodovico Sforza és Beatrice d'Este síremléke a paviai Certosában55
A paviai Certosa homlokzata57
Gian-Galeazzo Visconti síremléke a paviai Certosában61
A milanoi Castello Sforzésco kapuja63
A római Szt. Péter Basilika és a Vatikán, a Villa Mediciből nézve64
Kilátás a Palatin-hegyről a Colosseum felé, Rómában67
A Palazzo Venezia udvara Rómában69
A vatikáni antik-múzeum egyik terme71
Sophokles szobra a lateráni múzeumban, Rómában74
Antinous; antik szobormű a vatikáni múzeumban, Rómában75
Ráfael arcképe, saját műve78
Ráfael Madonnája (Mad. de. Granduca) a flórenci Pitti-képtárban79
Melozzo da Forli zenélő angyala (Római Szt. Péter-templom sekrestyéje)81
Zenekarzat a római Sixtina-kápolnában82
A római laterán-basilika homlokzata85
A Laerán-basilika szentélye87
Részlet a "Végítélet" képéből89
Kilátás a Monte Pincioról Rómában92
A Sibyllák; Ráfael frescója a római S. Mari della Pace-templomban93
Tivoli95
A Sibylla-templom Tivoliban97
Az Este-villa Tivoliban99
Hadrian császár101
Az angyalvár (Hadrian mausoleuma) és angyalhid Rómában103
Az albanoi tó és Castel-Gandolfo104
A Horatiusok és Curiatiusok sírja Albano mellett107
Részlet a római Campagnából109
A Via Appia, Cecilia Matella sírjával111
Részlet a Campagnából114
Verona a Giardino Giustiból nézve115
Dante szobra a Piazza dei Signorin Veronbáan117
A Scaliger-sirok veronában122
A Bevilacqua-palota homlokzata Veronában125
A sienai Fontegiusta-templom főoltárának oromzata126
A Pallazzo Comunale Sienában129
Részlet Sienából131
A sienai dóm135
Ádám és Éva; Sodoma festménye a sienai képtárban137
Nápoly a Virgilius sírjától nézve140
A Castello dell'Ovo Nápolyban143
A nápolyi kikötő; háttérben a Castello nuovo és a Sant Elmo-erőd147
A sírok utcája Pompejiben153
A tengerpart Castellammare és Sorrento között157
Részlet Pompejiből161
Dante sírkápolnája Ravennában162
Nagy Theodorik sírja Ravennában165
Galla Placidia sírkápolnája Ravennában167
Justinian császár és udvara; mozaikkép a ravennai San Vitale-templomban171
A Pineta (Pinia-erdő) Ravenna mellett175
A velencei Mol környéke176
A velencei Piazzetta és Molo a Lagunák felől nézve181
A velencei Szt. Márk-templom belseje185
A Riva grande di Canareggio Velencében187
Giovanni Bellini Madonna-képe a Frari-templomban Velencében189
Bartolommeo Colleoni emlékszobra Velencében195
Carpaccio: Részlet Szt. Orsolya legendájából az Accademia delle belle arti-ban Velencében197
Borso d'Este udvara; Cosima Tura falképe a ferrarai Palazzo Schifanojában198
A székesegyház (a tizenkettedik századból) Ferrarában201
A ferrarai Castelio203
Savanarola szobra a ferrarai Castello előtt208
Jac. Sansovino márványdomborműve (Szt. Antal csodatevése) a páduai "Santo"-ban209
A Capella San Felice a páduai "Santo"-ban213
A sírbatétel; Giotto falfestménye a S. Annunziata dell "Areá"-ban Paduában215
Donatello angyalputtói a paduai "Santo" főoltárán218
Niccolo Pisano reliefje a pisai BAttistero szószékén219
A Battistero, duomo és Campanile Pisában221
A pisai Campo-Santo északi folyosója225
A végítéle XIV. századbeli fresco-képe a pisai Campo-Santo-ban227
A Villa Pallavicini Pegliben231
A kikötői házsor Génuában233
A génuai egyetem udvara237
Részlet Génua környékéből; háttérben a Campo-Santo239
A tengerpart Nervinél241
A dóm és a főtér Milanóban244
Az Ospedale Maggiore homlokzata Milanóban247
Gaston de Foix síremléke Bambajától a milanói Brera-múzeumban249
Szűz Mária Jézussal; Bernardino Luini festménye a Brera-képtárban Milanóban251
Lionardo da Vinci arcképe; állítólag saját műve, a flórenci Uffizi-képtárban253
Bernardino dei Conti: Lodovico Sforza és nejének fogadalmi képe a brerában259
Szent Ferenc és Szent Domonkos találkozása; Andrea della Robbia flórenci domborműve260
A flórenci "Bargello" (most Museo Nazionale) udvara263
A három király imádja a kisded Jézust; Botticceli festménye a flórenci Uffizi-képtárban265
"Zachariás patriarcha a templomban"; Domenico Ghirlandajo falfestménye a S. Mari Novella-templomban Flórencben269
Botticelli "Magnificat"-ról nevezett Madonnája a flórenci Uffizi-képtárban271
Lorenzo medici, Cyprus-liget a Flórenc fölötti magaslatokon275
Savonarola cellája277
Macchiavelli arcképe a flórenci Uffizi-képtárban279
Éneklő fiúk, Luca della Robbia márványdomborműve a dóm múzeumában Flórencben285
A Költészet; Ráfael mennyezeti képe a vatikáni stanza della Segnaturában287
Ádám teremtése; Michel-Angelo frescója a Sistina kápolna mennyezetén291
Az athénei iskola; Ráfael frescója a vatikáni Stanza della Segnaturában295
Az isteni és földi szerelem; Tizian képe a római Borghese-villában299
Donatello táncoló gyermekei a flórenci Duomo múzeumában302
II. kötet képei
Salerno3
Capri kikötője9
Sorrento13
A "Capuccini" Amalfiban19
Kilátás a "Capuccini" erkélyéről Amalfiban21
Neptum-templom Paestumban27
A paestumi Neptum templom belseje33
Részlet Capri szigetéről35
Subiaco36
Subiaco: A "Sacro Speco" kolostor bejárata43
Subiaco: A "Sacro Speco" kolostor udvara45
Népélet Subiaco környékén47
A Szent Péter-bazilika Rómában48
A negyedik Borgia-szoba a Vatikánban51
A zene: Pinturicchio festménye a "hét szabad művészet"-ről nevezett vatikáni teremben57
Cesare Borgia arcképe az Uffizi-képtárban67
II. Julius pápa arcképe Ráfaeltől71
A Stanza della Segnatura, Ráfael falképével a Vatikánban73
A della Rovere-család pápai címere75
VI. Sándor pápa mellszobra76
Augustus (helyesebben Tiberius) hídja Riminiben77
A Malatesta vár Riminiben81
A Malatesta-templom homlokzata Riminiben83
A Tempio Malatestiano belseje Riminiben85
A Monte Titano tetején San Marino város, alatta Borgo91
San-Marino fellegvára96
A tengerpart Rimininél97
A Villa Palladiana Vicenza mellett99
A vicenzai Bazilika részlete103
A "Palazzo del Prefettizio" Vicenzában107
A "Teatro Olimpico" belseje Vicenzában109
Pompejii falfestmények111
Donna Anna palotájának romja Nápolyban a Posilipo alatt113
A nápolyi Villa Nazionale115
A capudi Venus nápolyi nemzeti múzeumban117
Anjou László király s emléke Nápolyban119
Antik sarkofág a vatikáni múzeumban121
A Szent György híd Mantuában122
A Palazzo Ducale és a vértanuk emléke Mantuában125
Lodovico Gonzaga családja körében: Mantegna frescoja a Camera degli Sposiban Mantuában129
Mantegna falképe a mantuai Camera degli Sposiban131
Mantegna mennyezetképe a mantuai Camera degli sposiban133
Gonzaga-Este Izabella arcképe Leonardo da Vincitől135
A Palattoz del Te nyitott csarnoka Mantuában137
A Castello di Corte Mantuában139
Szent Domonkos sírjának alsó része a róla nevezett templomban Bolognában140
A görbe tornyok Bolognában143
Neptun-kut; Giovanni du Bologna szoborműve Bologna piacán145
Az Archiginnasio bonctani előadóterme Bolognában147
Madonna szentekkel; Francesco Francia oltárképe a bolognai Giacomo Maggiore-templom kápolnájában155
Jacopo della Quercia domborműve a S. Petronio főkapuján157
A Canal Grande bejárata159
San Lazzaro szigete165
A San Lazzaro kolostor oszlopivei alatt167
Napnyugta San-Michele fölött169
A torcelloi Duomo belseje171
Részlet Chioggából173
Osteria Brondolo mellett175
A Lído partján176
A Villa Imperiale Pesaro fölött177
A Piazza Pesaróban, háttérben a Palazzo Prefettizio181
Terem a Villa Impérialében183
A Palazzo Ducale Urbinóban előtte Ráfael szobra185
A Palazzo Ducale udvara Urbinóban187
Urbino a völgyből nézve191
Gian Bolgona holt Krisztusa az urbinói székesegyház altemplomában194
Ádám teremtése; Michel-Angelo frescoja a Sixtina-kápolna mennyezetén195
A Szt. Péter templom és a Vatikán197
A Cappella Sixtina belseje201
Botticelli: Mózes ifjúságának élményei (falkép)205
Luca Signorelli: Mózes végrendelete (falkép)207
Ghirlandajo: Az apostolok meghivatása (falkép)209
A kulcsátadás; Perugino falfestménye a Sixtina-kápolnában211
A delphii Sibylla; Michel Angelo képe a Sixtina-kápolna mennyezetén217
Jeremiás próféta; Michel-Angelo képe a Sixtina-kápolnában219
Angyalok Krisztus szégyenoszlopával; részlet Michel Angelonak a Cappella Sixtinában lévő, a végítéletet ábrázoló falképéről223
Begarelli Krisztus születését ábrázoló domborműve a modenai Duomoban224
I. Ercole d'Este arcképe Dosso Dossitól a modenai képtárban229
Krisztust sirítók; Mazzoni szoborcsoportja a modenai S. Giovanni templomban230
A Mater Dolorosa a keresztfa alatt; Begarelli szoborcsoportja a modenai S. Francesco-templomban231
Krtisztus siratása; Antonio Begarelli szoborcsoportja a modenai San-Pietro templomban232
A Bolsenai mise; Ráfael falképe a vatikáni Stanza d'Eliodoroban233
II. Julius pápa arcképe a "Bolsenai mise" képén235
Heliodor kiüzetése a templomból: Ráfael falképe a vatikáni Stanza d'Eliodoroban237
Szent Péter megszabadulása; Ráfael falképe a vatikáni Stanza d'Eliodoroban239
Attila és Szent Leó találkozása Ráfael; frescoja242
A Szt. Péter-templom a vatikáni kertek magas pálmájától nézve243
A Szent Péter-bazilika belseje245
A vatikáni palota és kertek a Szent Péter templom kupolájáról nézve247
Kis pápai nyaraló a vatikáni kertben249
Részlet a vatikáni kertekből251
A vatikáni múzeumokhoz és kertekhez vivő út252
A vatikáni kertekből253
A Szent Péter-templom alkonyatkor254
Templompárkány oroszlánfejjel a palermói múzeumban255
Messina kikötője257
Részlet a palermói Villa Garibaldiból259
Phaidra ájulása; antik dombormű a girgenti Duomoban260
Siciliai tavasz261
Palermo a tenger felől262
A Monte Pellegrino a Foro Umbertóról nézve263
Részlet a Villa Igiea kertjéből265
A Villa Tasca267
A palermói múzeum udvara269
A San Giovanni degli Eremiti kolostor udvara271
A palermoi Martorana-templom belseje273
Monreale274
Részlet Monreale kolostor-udvaráról275
Hyppolitos vadászkiséretével; antik dombormű a girgentii Duomoban278
A mostani Girgenti279
Siciliai parasztfogat281
A Concordia-templom Girgenti mellett283
Sarkophag-domborművek a siracusai múzeumban286
Részlet a Latomia del Paradisoból Siracusában288
A Latomia del Paradiso289
Csolnakázók a Kyane folyón291
A siracusai Venus293
A római szinház Siracusában295
Érem két lapja a siracusai múzumból297
Giardini és az Etna a tenger felől nézve298
Az egykori S. Domenico-kolostor udvara Taorminában299
Taormina, háttérben a Roccával301
A Porta Messina Taorminában303
Az antik szinház Taorminában háttérben az Etna305
Az Etna307

Berzeviczy Albert

Berzeviczy Albert műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Berzeviczy Albert könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Itália I-II. Itália I-II. Itália I-II. Itália I-II. Itália I-II.
Állapot:
9.800 ,-Ft
49 pont kapható
Kosárba