1.066.237

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium Jubileumi Évkönyve

Készült fennállásának 25. évfordulójára

Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pedagógia olyan tudomány, melynek korszerűsödése nem mehet végbe kutatóintézetben és laboratóriumban. Elválaszthatatlan legtermészetesebb forrásától, az iskolai munka gyakorlatától.
Az MSZMP... Tovább

Előszó

A pedagógia olyan tudomány, melynek korszerűsödése nem mehet végbe kutatóintézetben és laboratóriumban. Elválaszthatatlan legtermészetesebb forrásától, az iskolai munka gyakorlatától.
Az MSZMP Központi Bizottságának 1972. júniusi határozata olyan irányt jelölt ki a magyar közoktatás számára, mely lelkesítő hosszútávú program. Az iskolai munka belső korszerűsítése vált és marad hosszú ideig iskolai munkánk legfontosabb feladata. Ez a tevékenység azt igényli, hogy minden egyes iskola alkotó pedagógiai műhellyé váljék. Műhellyé, a szó teremtő jelentésében, ahol lehetővé válik, hogy minden pedagógus tehetsége legjavát áldozva tudja fejleszteni a pedagógiai tevékenységét. Műhellyé, mely feltételezi, hogy együttes, közös tevékenység alakul ki. Ha valahol igaz, úgy leginkább az iskolában az, hogy az egyes emberek tevékenysége csak együttes hatásában válik igazán hatékonnyá. Alkotó tevékenységet igénylünk mindenkitől - e műhelymunkán belül -, mely egyszersmind ösztönöz az új utak keresésére és a hatékonyság fokozására. Vissza

Tartalom

Mezei Gyula: Előszó3
Miklósvári Sándor: Együttműködés az Arany János Általános Iskola és Gimnázium és az Országos Pedagógiai Intézet között7
Lux Alfrédné: Az "Arany János" iskola a közoktatás szolgálatában10
Lénárd Ferenc - Rusznyák Péter: A kísérleti iskola a pedagógiai pszichológiai a kutatások szolgálatában17
Gergely Ferenc: Két álláspont az országban folyó történelemtanítási kísérletek összehangolásáról21
Moletz Nándorné: A mindennapok esztétikája iránti fogékonyság növelése26
Gulyásné Szilágyi Zsuzsa - Gádorné Donáth Blanka: Egy szülőcsoport négy éve32
Báthory Zoltánné: A hazaszeretet vizsgálata 4. osztályos tanulók fogalmazásaiban38
Danku Andrásné - Sándor Imréné: Az alsó tagozatos tanulók világnézeti és szocialista hazafiságra nevelésének tapasztalatai42
Kutiné Sahin-Tóth Katalin - Ligeti Róbert - Virágvölgyi Péter: Az enyhén jobbradőlő írás tanítása47
Szigeti Róbert: Az iskoláskor előtti olvasástanítás pedagógiai-pszichológiai problémái51
Danku Andrásné - Demeter Katalin: Differenciált képességfejlesztés osztályközösségben54
Silhavy Tiborné - Demeter Katalin: Az eredményes tanulást elősegítő visszajelzésről58
Kürti Istvánné - Palkó Györgyi: A szociális beilleszkedés szerepe kisiskolások értelmi fejlődésében61
Kürti Istvánné - Németh Károlyné: Értékelés és önértékelés szerepe a gyermek pszichikus fejlődésében66
Lovász Imréné: Az integrált rendszerű anyanyelvi nevelés elvének és gyakorlatának megvalósítása a Kombinált-Intenzív módszerre írt munkatankönyvben71
Gergely Ferenc - Nikodém Ferenc: A kollégiumi nevelés időalapja és az intézmény alapvető nevelési célkitűzése78
Miklós Pál: Megnyitó Moletzné Kass Judit művész-tanár gyűjteményes kiállításán85
Ispánki János: Meredek úton (Arcképvázlatok tanárokról)86
Növendékeink írásaiból91
Neveléstörténeti dokumentumok109
Függelék (tanárok, tanulók névsorai)125
Idegennyelvű összefoglalás135
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem