| Előszó | 5 |
| Dr. Jakab Albert: | |
| Dr. Jakab Albertné: | |
| Dr. Pelle Béla: | |
| Dr. Rados Mihály: Egerben, a Ho Si Minh Tanárképző Főiskola Matematika Tanszékén végzett geometriatanítási kísérletek összegzése | 7 |
| A geometriatanítás korszerűbbé tételének szükségességéről | 7 |
| A geometriatanítás korszerűsítésének nemzetközi áttekintése | 8 |
| A geometriatanítás célja | 9 |
| A geometria tanításának tartalmi és módszertani kérdései | 11 |
| A geometriatanítási elképzelések konkrét megvalósítása néhány országban | 15 |
| Geometriatanításunk korszerűsítésének elvi alapjairól | 18 |
| A geometria oktatása az alsó tagozaton | 25 |
| Tengelyes tükrözés, tengelyes szimmetria | 27 |
| Tengelyes affinitás | 42 |
| Tapasztalatainkból | 45 |
| A geometria oktatása a felső tagozaton | 54 |
| 5. osztály | 54 |
| 6. osztály | 68 |
| 7. osztály | 76 |
| A geometria oktatása a középiskolában | 81 |
| Irodalom | 83 |
| Rácz János: A gimnáziumi geometriaanyag egy felépítése | 85 |
| A sík távolságtartó transzformációi | 87 |
| Egyenesre tükrözés a síkban | 87 |
| Vektorok | 88 |
| Pont körüli forgatás adott szöggel | 91 |
| Két körüljárástartó transzformáció szorzata | 93 |
| Több körüljárástartó transzformáció szorzata | 97 |
| Három tengelyes tükrözés érintőkörei | 107 |
| Négyszögszerkesztés | 111 |
| A sík hasonlósági transzformációi | 113 |
| Középpontos hasonlóság | 113 |
| Középpontos hasonlóságok szorzata | 120 |
| Forgatás és középpontos hasonlóság szorzata | 127 |
| Körüljárásváltó hasonlósági transzformáció | 135 |
| Hatványvonal, körsor, inverzió | 140 |
| Két kör hatványvonala | 140 |
| Körsor | 142 |
| Inverzió | 150 |
| A kúpszeletek elemi tárgyalása | 157 |
| Megoldások | 164 |
| Irodalom | 178 |
| Dr. Kántor Sándorné: Egy matematikatanítási kísérletről | 179 |
| Bevezetés | 179 |
| A test fogalmának bevezetése | 180 |
| A csoport fogalmának bevezetése | 182 |
| Feladatok az egybevágósági transzformációk témakörének feldolgozásához | 183 |
| A vektortér fogalmának bevezetése | 191 |
| Struktúrák vizsgálata a tanév végi ismétlés során | 193 |
| A tanév végi ismétlés során kitűzött, struktúrákkal foglalkozó feladatok | 193 |
| Példa egy véges test feletti vektortérre | 196 |
| 1. óra. A matematikai golfjáték | 197 |
| 2-3. óra. Az eltolások csoportja. A matematikai golfjáték folytatása | 199 |
| 4. óra. Az eltolások vektortere | 205 |
| Összefoglalás | 213 |
| Irodalom | 213 |
| M. Dr. Bartal Andrea: | |
| Pálfalvi Józsefné: A tanulók önálló munkájára építő matematikatanítás lehetőségei a középiskolában | 215 |
| Bevezetés | 215 |
| A "tanulási óra" munkaformái | 219 |
| A "tanulási órák" segédeszközei | 223 |
| Két halmaz elemeinek egymáshoz rendelése | 231 |
| Összegezzük tapasztalatainkat! | 243 |
| Vegyes feladatok függvényekre | 245 |
| Függvénytranszformációk | 254 |
| Függvények összetétele | 260 |
| Összefoglalás | 261 |
| A tanulók munkájára épülő órák megszervezése, a tanár munkája az órán | 275 |
| Tapasztalataink | 286 |
| Befejezés | 295 |
| Irodalom | 297 |