kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 157 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-4849-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. Tankönyvi száma: 42248. |
Bevezetés | 7 |
A szaktudomány és a pedagógia hatása a biológiaoktatás tartalmára és módszerére | 9 |
Korunk szaktudmányának hatása az oktatásra | 21 |
A gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a biológiaórákon | 28 |
Szakmódszertani feladatok az oktatási folyamat tervezésében | 34 |
A tanítási tervek készítésének néhány fontosabb szempontja | 34 |
Szaklogika és ismeretrendszer | 40 |
Kutató módszer az oktatás folyamatában | 46 |
A biológiaoktatás programozása | 58 |
Feladatok és feladatrendszerek különböző ismeretrendszerekben való alkalmazása | 65 |
Optimális fogalmi és műveleti szinten összeállított feladatrendszerek jellemzői | 65 |
Középiskolai témakörök néhány szakmai vonása | 66 |
A gerincesek légzése tanítási egység feldolgozása | 68 |
Az ember légzése tanítási egység feldolgozása | 74 |
A gerincesek vérkeringése tanítási egység feldolgozása | 78 |
Tanulási módszerek jellemzői a szervezetek életműködéseinek szabályozása témakörben | 81 |
Tanulási módszerek jellemzői a setjbiológia témakörben | 97 |
Az ökológia tanításmódszere | 107 |
Az ökológiai témakörök módszertanának néhány jellemző vonása | 107 |
Az oktatás folyamata egy ökológiai témával foglalkozó órán | 119 |
A növény- és állatfelismerés gyakorlása | 123 |
A teljesítményértékelés a biológiaoktatásban | 128 |
A feladatok és a feladatértékelés néhány sajátossága | 128 |
A kísérletezés elemzésének néhány újabb szempontja | 135 |
A biológiaoktatás szervezeti keretei | 138 |
Irodalomjegyzék | 149 |