1.063.472

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ismeretek az emberi kommunikációról

Kézirat/Távoktatás

Szerző
Lektor

Kiadó: SZIF Universitas Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím: Távoktatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Aristoteles Politika c. művében így ír az emberi kapcsolatokról Kr. e. kb. 328 körül: "...az ember természeténél fogva társas élőlény... A társadalom természet szerint előbbre való, mint az egyes... Tovább

Előszó

Aristoteles Politika c. művében így ír az emberi kapcsolatokról Kr. e. kb. 328 körül: "...az ember természeténél fogva társas élőlény... A társadalom természet szerint előbbre való, mint az egyes ember... Aki nem képes a társas együttélésre, vagy akinek autarkiája folytán semmire sincs szüksége, az nem része a társadalomnak, mint az állat vagy az isten..."
Az emberi kapcsolatok létszükséglet-értékét tehát már az ókorban felfedezték. Jelentősége a valóság megismerésének előrehaladásával, az emberi kultúra gyarapodásával növekedett. Mára pedig az emberi kapcsolatok, következésképp a kommunikáció vizsgálata a tudományos megismerés egyik fontos kérdésévé vált. Vissza

Tartalom

Bevezetés
A kommunikáció fogalma, területei, a kommunikáció modellje a kommunikáció funkciói3
A kommunikáció3
A kommunikáció legegyszerűbb meghatározása3
A kommunikáció területei4
A köznapi kommunikáció4
A kommunikáció negy alapfunkciója5
Függelék az 1. témához7
Kérdések és feladatok az 1. téma feldolgozásához9
Szakirodalom az 1. téma feldolgozáshoz10
Az emberi kommunikáció "története". Az egyéni kommunikáció kialakulása, a társadalmi kommunikáció fejlődése11
Az emberi kommunikáció kialakulása11
A társadalmi kommunikáció fejlődése13
Kérdések és feladatok a 2. téma feoldolgozásához14
Szakirodalom a 2. téma feldolgozásához14
Miért kommunikálunk? A kommunikáció az egyénnek és a társadalomnak egyaránt létfeltétele. KOmmunikációs cél - cselekvés - eredmény15
A kommunikáció, mint a szükségletkielégítés eszköze15
A kommunikációs cselekvés18
A sikeres kapcsolatteremtés18
Kérdések és feladatok a 3. téma feldolgozásához19
Szakorodalom a 3. téma feldolgozásához19
A személyiség fejlődése és a kommunikáció, A kommunikációs stílusok és a személyiség összefüggései (asszertív, agresszív, passzív kommunikáció) önkifejezés - önérvényesítés20
A személyiség szerkezete20
A személyes kommunikáció módja22
Az önérvényesítés lehetőségei23
Kérdések és feladatok a 4. téma feldolgozásához24
Szakirodalom a 4. téma feoldolgozásához24
A viselkedés jellegzetességeinek kapcsolata a kommunikációs cselekvéseinkkel alkalmazkodás, tolerancia, deviancia, konformizmus kommunikációs szokásaink25
A viselkedés meghatározása25
A viselkedés eszközei25
A mintakövetés26
Néhány viselkedéstípus29
A viselkedési normák elsajátításának nehézségei30
Kérdések és feladatok az 5. téma feldolgozásához30
Szairodalom az 5. téma feldolgozásához30
Az önismeret és az emberismeret realitásának foka meghatározza a kommunikáció siekrét személyészlelés és értékelés a kommunikációs képesség fejleszthetősége az empátia az előítélet32
Éntudat - öntudat32
Más emberek, személyiségek megismerése34
Az önérvényesítésről és az önmegvalósításról35
Az empátia36
Az előítélet37
A közvetlen emberi kommunikációs képesség fejleszthetősége38
Kérdések és feladatok a 6. téma feldolgozásához38
Szakorodalom a 6. téma feldolgozásához38
Kommunikáció a csoportban a csoport fogalma, típusai, státusz és szerep, a csoport rétegei, a rétegek funckiói, különös tekintettel az értékrendre, a normák kialakulására, mint a kommunikációt közvetlenül meghatározó tényezőkre39
A csoport fogalma39
A státuszok40
A csoportlét rétegei41
Kérdések és feladatok a 7. téma feldolgozásához42
Szakirodalom a 7. téma feldolgozásához42
A kommunikáció fajtái, eszközei: a beszéd és a nyelv, az írott nyelv (verbális kommunikáció)
A beszéd43
Az írásos kommunikáció45
Kérdések és feladatok a 8. téma feldolgozásához46
A kommunikáció fajtái, eszközei: a nem-verbális kommunikáció a beszédhez kapcsolódó nem -verbális eszközök, a paranyelv a testnyelv és a metakommunikáció47
A nem-verbális kommunikáció funkciói47
Nem-verbális csatornák felosztása47
A metakommunikáció jelensége és szerepe50
Kérdések és feladatok a 9. téma feldolgozásához51
Szakirodalom a 9. téma feldolgozásához51
A szóbeli kommunikáció, mint "munkaeszköz": az előadás a vita és a vitavezetés kérdezéstechnikák a kétszemélyes munkamegbeszélés, az értekezlet ismeretek az üzleti tárgyalásról az aktív hallgatás52
A tárgyalás52
Az előadás53
Vita54
A kétszemélyes munkamegbeszélés56
Az értekezlet56
Az üzleti tágyalás58
Az aktív hallgatás59
Kérdések és feladatok a 10. téma feldolgozásához60
Szakorodalom a 10. téma feldolgozásához60
Az írásbeli kommunikáció, mint "munkaeszköz": a munkaterv, az írásbeli jelentés, a jegyzőkönyv, az emlékeztető, a szakmai önéletrajz, a kérvény62
A munkaterv62
A jelentés63
A jegyzőkönyv63
A szakmai önéletrajz64
A kérvény65
Kérdések és feladatok a 11. téma feldolgozásához65
Szakirodalom a 11. téma feldolgozásához66
Kapcsolatfelvétel az üzleti életben, A telefonbeszélgetés, a felvételi beszélgetés67
Az üzleti kommunikáció67
Az első, személyes kapcsolatfelvétel68
A felvételi beszélgetés69
Kérdések és feladatok a 12. téma feldolgozásához69
Szakirodalom a 12. téma feldolgozásához69
Érdekérvényesítés a konfliktusok és a konfliktus-helyzetek típusai, a konfliktusok feloldása70
A konfliktusok forrásai70
A konfliktusok típusi70
A konfliktusok kiváltó okai71
A konfliktusok feloldásához érdekérvényesítés kapcsológik71
Konfliktusok a csoportban71
Konfliktusok a csoportok között71
Vezetési startégiák a konfliktusok oldására72
Kérdések és feladatok a 13. téma feldolgozásához72
Szakirodalom a 13. téma feldolgozásához72
A köznapi kommunikáció jellegzetsségei a személyes kommunikáció és a tömegkommunkáció különbségei73
A köznapi kommunikáció73
A tömegkommunikáció74
Kérdések és feladatok a 14. téma feldolgozásához74
Szakirodalom a 14. téma feldolgozásához74
Felhasznált irodalom77

Udvarhelyi Margit

Udvarhelyi Margit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Udvarhelyi Margit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem