1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolarendszerünk távlati fejlesztéséről

Tervtanulmányok

Szerző
Budapest
Kiadó: MTA Pedagógiai Kutató Csoport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 59 oldal
Sorozatcím: MTA Pedagógiai Kutató Csoport közleményei
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A KÖZNEVELÉSI RENDSZER MODELLJÉNEK VÁZLATA (1985-1999)

I. MEGHATÁROZÓ OKTATÁSPOLITIKAI ÉS PEDAGÓGIAI ELVEK

1.1. A köznevelés rendszere meghatározott életkorú... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A KÖZNEVELÉSI RENDSZER MODELLJÉNEK VÁZLATA (1985-1999)

I. MEGHATÁROZÓ OKTATÁSPOLITIKAI ÉS PEDAGÓGIAI ELVEK

1.1. A köznevelés rendszere meghatározott életkorú gyermekeket (ifjakat) nevelő iskolafokozatokból (intézményfokozatokból) és sajátos nevelési-képzési feladatokat teljesitő iskolatípusokból (intézménytipusokból) áll.
1.2. A köznevelés rendszerének az a társadalmi funkciója, hogy a különböző iskolafokozatokban és iskolatípusokban folyó pedagógiai tevékenység által előmozdítsa a nevelés céljának tömeges megvalósítását.
2.1. A köznevelés rendszerének MODELL-jén azt a szervezeti keretet értjük, amelyben az egymáshoz kapcsolódó és egymást kiegészítő iskola (intézmény) fokozatok és típusok optimálisan biztosítják valamennyi gyermek (ifjú) fejlődésének feltételeit.
2.2. A MODELL fogalmába beleértjük a köznevelési rendszer tartalmi (pedagógiai) irányításának, ellenőrzésének, továbbfejlesztésének, valamint a működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosításának intézményhálózatát is.
2.3. Jelenti a MODELL továbbá az egyes iskola-(intézmény) fokozatoknak és típusoknak a köznevelési rendszer egészéhez szervesen kapcsolódó, de mégis sajátos működési mechanizmusát ; a pedagógiai tevékenység sajátos tartalmát, szervezeti formáit, módszereit. Vissza

Tartalom

Bakonyi Pál : A köznevelési rendszer modelljének vázlata (1985-1999) 5
I. Meghatározó oktatáspolitikai és pedagógiai elvek 5
II. A modell vázlata 9
III. Függelék 14
Ferge Zsuzsa : Az iskolarendszer továbbfejlesztésének egy variánsa 15
I. Mai alapdilemmák 15
II. Az iskolarendszer uj modelljének vázlata 20
Ligetiné Verebély Anna : Iskolarendszerünk egyik lehetséges modellje 29
I. Óvoda 29
II. Általános Iskola 31
III. Középiskola 34
Nagy József : Iskolastruktúránk távlati fejlesztési koncepciójáról 37
I. Bevezető 37
I. Célok, eszközök, problémák 38
1. Iskoláztatás 40
2. Anyagi, tárgyi feltételek 42
3. Pedagógiai kultura 43
4. Struktura 43
II. A struktura rétegei és modellvariánsai 44
1. Szervezeti formák 44
2. Szerkezeti elemek (iskolatipusok) 46
3. Alapstruktúra 49
4. A 10,10-es modellvariáns 54
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem