kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 193 oldal |
Sorozatcím: | Iskolarádió |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
Műsorok az alsó tagozatosoknak | |
Nyitnikék - kisiskolások műsora | 7 |
A tájékozódás abc-je | 9 |
Beszéd és írás | 9 |
A gyümölcsöskertben | 10 |
Kérdések - közlések | 10 |
Felszíni formák és vizek | 11 |
Az ember és a természet | 11 |
November 7. | 12 |
Ősszel | 12 |
Ki mit csinál? | 12 |
Hogyan készül a cipő? | 13 |
A Nyitnikék leveleiből | 13 |
Az utca nem játszótér! | 14 |
Ünnepközelben | 14 |
Téli világ | 15 |
A mi hazánk | 15 |
A tűz és a víz | 16 |
Szerencsés baleset | 16 |
A tisztaság fél egészség! | 16 |
Nevek | 17 |
Szülőföldünk múltjáról | 17 |
Emlékezzünk nagyjainkról! | 18 |
Építik a házakat | 18 |
Ismerős bemutatása | 19 |
Ünnepi készülődés | 19 |
Tavasz idején | 19 |
Anyák napja | 20 |
Hogyan írjam? Melyiket válasszam? | 20 |
Helyesen beszélni - tudni kell! | 20 |
A nyár | 21 |
Mit tanultunk? - Mit tudunk? | 22 |
Zenés búcsúzás | 22 |
Osztályfőnöki órák | 25 |
3. osztályosoknak: | |
"Hol most madár kapirgál..." | 26 |
Köszöntél? | 26 |
Ki az erősebb? | 26 |
Ugyan, ne mesélj! | 27 |
"Apa mosdik, anya főz..." | 27 |
4. osztályosoknak: | |
Mi leszek, ha nagy leszek? | 28 |
Az igazi "szabad" idő | 28 |
"Sültkrumpliért adnak százat..." | 29 |
Közlekedjünk okosan! | 29 |
S. O. S. | 29 |
Fonóka | 31 |
Ezt hoztuk az oviból! | 33 |
Egy, megérett a meggy | 34 |
Boci, cica, kiscsikó | 34 |
Szegénylegény és királyfi | 34 |
Apu, anyu és én | 34 |
Kiskarácsony, nagykarácsony | 34 |
"Hull a hó és hózik" | 34 |
Cseresznyemag és meggymag | 34 |
Zim, zim, megy a gép | 35 |
Kell a játék! | 35 |
Kipp-kopp, kalapács | 35 |
Virágom, virágom | 35 |
"Kisdobos társaim előtt fogadom..." | 35 |
Kicsi szívem, kicsi szám | 35 |
"Repült felém anyám..." | 36 |
Kedvenc könyvem | 36 |
Ha végre itt a nyár | 36 |
Látod-e, amit hallasz? | 37 |
Ének-zene | 43 |
Énekóra az 5. osztályosoknak | 45 |
5 perc zene | 47 |
Hang-játék | 48 |
Műsorok az általános iskolák felső tagozatának és a középiskoláknak | |
Osztályfőnöki órák | 51 |
Az általános iskolák 5-6. osztályának: | |
Barátom, Kázmér | 53 |
Akkor megmondlak! | 54 |
Te merre mész? | 54 |
Időgép a csuklónkon | 54 |
Miattad veszítettünk! | 54 |
Az én családom | 55 |
Bemutatom a családom | 55 |
Kinek mi a dolga? | 55 |
Nincs pénzem! | 55 |
Testvérem született! | 56 |
Az általános iskolák 7-8. osztályának: | |
Tudom én már, mit válasszak! | 56 |
A középiskolák II-III. osztályának: | |
Családi életre nevelés | 58 |
Válságban a család?! | 58 |
A szocialista család | 58 |
Testvérek | 58 |
Gyerek vagyok vagy felnőtt? | 58 |
Világnézetünk alapjai | 59 |
A munka szükséglete | 61 |
Társadalom - ember | 62 |
Ösztön, intellektus, tudatosság | 62 |
A művészi érték | 62 |
Érdek, ember, társadalom | 63 |
A társadalmi kényszer | 63 |
A társadalmi aktivitás, a politika | 63 |
A közösség | 63 |
Szabadság | 64 |
A közösségi társadalom | 64 |
Történelem | 65 |
Történelmi arcképcsarnok | 68 |
V. Ny. Figner | 69 |
V. D. Boncs-Brujevics | 69 |
Clara Zetkin | 70 |
Szabó Ervin | 70 |
Stromfeld Aurél | 71 |
Adam Mickiewicz | 71 |
I. István | 72 |
Jeanne d'Arc | 72 |
I. Ulászló | 72 |
Martinovics Ignác | 73 |
Forráselemzés | 74 |
István király "intelmei" | 74 |
"A boszorkányokról, akik nincsenek" | 74 |
Siralmas ének | 75 |
Inkvizíció Magyarországon | 75 |
Ki volt Székely Dózsa György? | 75 |
Hogyan halt meg II. Lajos? | 76 |
A középkori város erkölcse | 76 |
Egy udvarhölgy naplójából | 76 |
A nándorfehérvári csata | 76 |
Zsigmond-kori ostromnapló | 77 |
A török fogságban | 77 |
Betegség és gyógyulás a középkorban | 77 |
"Adjunk, ajándékozzunk, adományozzunk" | 77 |
Nemesség és címeradományozás a középkorban | 78 |
Ki mondta? Miért mondta? | 79 |
Tanulni, tanulni, tanulni | 79 |
"Nyelvében él a nemzet!" | 79 |
"Az igazság vízum nélkül utazik" | 79 |
Ha rövid a kardod, toldd meg egy lépéssel! | 80 |
Borsot tör az orra alá | 80 |
Horogra akad | 80 |
Egy gyékényen árul | 81 |
Rádióvízió | 82 |
Az erődtemplomtól a gótikus katedrálisig | 82 |
Képek, szobrok a középkori művészetben | 82 |
A reneszánsz művészet hírnökei | 82 |
Az építészet megújulása a reneszánszban | 83 |
A szobrászat önállósulása a reneszánsz idején | 83 |
Nagy újítók a reneszánsz festészetben | 83 |
Leonardo és Michelangelo egyetemessége | 83 |
A németalföldi reneszánsz művészet | 83 |
A reneszánsz oldalhajtásai | 84 |
Messziről-messzire | 85 |
Mit tudott az ősember? | 87 |
Hogyan született a tudomány? | 87 |
"Sok van, mi csodálatos..." | 88 |
"De az embernél nincs semmi csodálatosabb" | 88 |
Mit örököltünk Rómától? | 88 |
"Sötét" volt-e a középkor? | 88 |
Az "égből pottyant" hajósok | 88 |
"Életre kél a gondolat" | 89 |
"A fény százada" - I. | 89 |
"A fény százada" - II. | 89 |
"A szabadság a törvény adománya" | 89 |
"Kísértet járja be Európát" | 90 |
"Szabadság a művészetben, szabadság a társadalomban" | 90 |
"A realizmus diadala" | 90 |
"Minden Egész eltörött..." | 90 |
Megszerkesztett világ | 91 |
Gyorsuló idő - táguló világ | 91 |
Az emberiség távlatai | 91 |
Földrajz | |
Bioszféra-expedíció | 95 |
A Föld tüdeje | 96 |
Trópusi őserdők - jó termés | 96 |
A haldokló őserdő | 96 |
Az őserdők magyar vándorai | 97 |
A nagyvadak hazájában | 97 |
Ősi lovasnépek nyomában | 97 |
Bölények és bölényvadászok | 97 |
Magyar vadász Afrikában | 97 |
Sivatag és oázis | 97 |
Az éhség sivataga | 97 |
Akik nem ismerték a kereket | 97 |
Tengeráramlások | 98 |
Oxigéngyár az óceánban | 98 |
A legősibb fehérjegyárak | 98 |
Élet a mélytengerben | 98 |
Erdő, adj menedéket | 98 |
A fenyőfák birodalmában | 98 |
A tundra kincsesbányái | 98 |
A jégkontinens | 99 |
A Déli Sark kutatói | 99 |
Kevés az eszkimó, sok a fóka! | 99 |
A Hold-hegység folyója | 99 |
A megszökő víz nyomában | 99 |
A tiszai vízlépcső | 99 |
A Bajkál-tó titka | 99 |
Tavak a fellegek fölött | 100 |
A magyar tenger | 100 |
A Balaton jövője | 100 |
Összefoglalás | 101 |
Kémia | |
Hézköznapok kémiája | 103 |
Matematika | |
Törd a fejed! | 107 |
Az Iskolarádió Matematika Szakköre | 109 |
Szélsőértékfeladatok a fizikában - I. | 110 |
Szélsőértékfeladatok a fizikában - II. | 110 |
Mi a teljes indukció? | 110 |
Tükrözés a kombinatorikában | 110 |
Tiszta fejek | 111 |
Ismerkedés az algebrai struktúrákkal | 111 |
"A tiszta tudákosság" leckéi | 111 |
Idegen nyelvek | |
Orosz | |
Szárazon és vizen | 115 |
Olvastad? | 117 |
Irodalmi hangképek a XX. századból | 119 |
Angol | |
Galaxy "X" - angol nyelvvizsga előkészítő | 121 |
Francia | |
En Francais | 123 |
Schola futura | 125 |
Sorozatunk elé | 126 |
A modern tananyag | 126 |
Az anyanyelv és az idegen nyelv oktatása | 127 |
A modern módszerek | 127 |
Az anyanyelv szerepe az idegen nyelv oktatásában | 128 |
A tananyag és a módszerek kapcsolata | 128 |
Az oktatás új formáiról | 128 |
Óvodai oktatás | 129 |
Kisiskolások tanítása | 129 |
Kísérletek a harmadik osztályban | 129 |
A különböző oktatási formák továbbfejlesztése | 130 |
Tanulságok, hiányosságok | 130 |
A "Napraforgó" természettudományos melléklete | 133 |
Pedagógusoknak és szülőknek | |
Katedra - pedagógusok műsora | 137 |
Új "matekot" tanul a gyerek | 139 |
Mindenki iskolája | |
Magyar nyelv és irodalom | 145 |
Irodalmi műsorok | 147 |
Nyelvi műsorok | 149 |
Korok, egyéniségek, művek | 150 |
Történelem | 157 |
Konzultáció | 163 |
Az Iskolarádió magnótára 1976. | 165 |
Az Iskolarádió magnótára 1977. | 183 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.