kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 193 oldal |
| Sorozatcím: | Iskolarádió |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 3 |
| Műsorok az alsó tagozatosoknak | |
| Nyitnikék - kisiskolások műsora | 7 |
| A tájékozódás abc-je | 9 |
| Beszéd és írás | 9 |
| A gyümölcsöskertben | 10 |
| Kérdések - közlések | 10 |
| Felszíni formák és vizek | 11 |
| Az ember és a természet | 11 |
| November 7. | 12 |
| Ősszel | 12 |
| Ki mit csinál? | 12 |
| Hogyan készül a cipő? | 13 |
| A Nyitnikék leveleiből | 13 |
| Az utca nem játszótér! | 14 |
| Ünnepközelben | 14 |
| Téli világ | 15 |
| A mi hazánk | 15 |
| A tűz és a víz | 16 |
| Szerencsés baleset | 16 |
| A tisztaság fél egészség! | 16 |
| Nevek | 17 |
| Szülőföldünk múltjáról | 17 |
| Emlékezzünk nagyjainkról! | 18 |
| Építik a házakat | 18 |
| Ismerős bemutatása | 19 |
| Ünnepi készülődés | 19 |
| Tavasz idején | 19 |
| Anyák napja | 20 |
| Hogyan írjam? Melyiket válasszam? | 20 |
| Helyesen beszélni - tudni kell! | 20 |
| A nyár | 21 |
| Mit tanultunk? - Mit tudunk? | 22 |
| Zenés búcsúzás | 22 |
| Osztályfőnöki órák | 25 |
| 3. osztályosoknak: | |
| "Hol most madár kapirgál..." | 26 |
| Köszöntél? | 26 |
| Ki az erősebb? | 26 |
| Ugyan, ne mesélj! | 27 |
| "Apa mosdik, anya főz..." | 27 |
| 4. osztályosoknak: | |
| Mi leszek, ha nagy leszek? | 28 |
| Az igazi "szabad" idő | 28 |
| "Sültkrumpliért adnak százat..." | 29 |
| Közlekedjünk okosan! | 29 |
| S. O. S. | 29 |
| Fonóka | 31 |
| Ezt hoztuk az oviból! | 33 |
| Egy, megérett a meggy | 34 |
| Boci, cica, kiscsikó | 34 |
| Szegénylegény és királyfi | 34 |
| Apu, anyu és én | 34 |
| Kiskarácsony, nagykarácsony | 34 |
| "Hull a hó és hózik" | 34 |
| Cseresznyemag és meggymag | 34 |
| Zim, zim, megy a gép | 35 |
| Kell a játék! | 35 |
| Kipp-kopp, kalapács | 35 |
| Virágom, virágom | 35 |
| "Kisdobos társaim előtt fogadom..." | 35 |
| Kicsi szívem, kicsi szám | 35 |
| "Repült felém anyám..." | 36 |
| Kedvenc könyvem | 36 |
| Ha végre itt a nyár | 36 |
| Látod-e, amit hallasz? | 37 |
| Ének-zene | 43 |
| Énekóra az 5. osztályosoknak | 45 |
| 5 perc zene | 47 |
| Hang-játék | 48 |
| Műsorok az általános iskolák felső tagozatának és a középiskoláknak | |
| Osztályfőnöki órák | 51 |
| Az általános iskolák 5-6. osztályának: | |
| Barátom, Kázmér | 53 |
| Akkor megmondlak! | 54 |
| Te merre mész? | 54 |
| Időgép a csuklónkon | 54 |
| Miattad veszítettünk! | 54 |
| Az én családom | 55 |
| Bemutatom a családom | 55 |
| Kinek mi a dolga? | 55 |
| Nincs pénzem! | 55 |
| Testvérem született! | 56 |
| Az általános iskolák 7-8. osztályának: | |
| Tudom én már, mit válasszak! | 56 |
| A középiskolák II-III. osztályának: | |
| Családi életre nevelés | 58 |
| Válságban a család?! | 58 |
| A szocialista család | 58 |
| Testvérek | 58 |
| Gyerek vagyok vagy felnőtt? | 58 |
| Világnézetünk alapjai | 59 |
| A munka szükséglete | 61 |
| Társadalom - ember | 62 |
| Ösztön, intellektus, tudatosság | 62 |
| A művészi érték | 62 |
| Érdek, ember, társadalom | 63 |
| A társadalmi kényszer | 63 |
| A társadalmi aktivitás, a politika | 63 |
| A közösség | 63 |
| Szabadság | 64 |
| A közösségi társadalom | 64 |
| Történelem | 65 |
| Történelmi arcképcsarnok | 68 |
| V. Ny. Figner | 69 |
| V. D. Boncs-Brujevics | 69 |
| Clara Zetkin | 70 |
| Szabó Ervin | 70 |
| Stromfeld Aurél | 71 |
| Adam Mickiewicz | 71 |
| I. István | 72 |
| Jeanne d'Arc | 72 |
| I. Ulászló | 72 |
| Martinovics Ignác | 73 |
| Forráselemzés | 74 |
| István király "intelmei" | 74 |
| "A boszorkányokról, akik nincsenek" | 74 |
| Siralmas ének | 75 |
| Inkvizíció Magyarországon | 75 |
| Ki volt Székely Dózsa György? | 75 |
| Hogyan halt meg II. Lajos? | 76 |
| A középkori város erkölcse | 76 |
| Egy udvarhölgy naplójából | 76 |
| A nándorfehérvári csata | 76 |
| Zsigmond-kori ostromnapló | 77 |
| A török fogságban | 77 |
| Betegség és gyógyulás a középkorban | 77 |
| "Adjunk, ajándékozzunk, adományozzunk" | 77 |
| Nemesség és címeradományozás a középkorban | 78 |
| Ki mondta? Miért mondta? | 79 |
| Tanulni, tanulni, tanulni | 79 |
| "Nyelvében él a nemzet!" | 79 |
| "Az igazság vízum nélkül utazik" | 79 |
| Ha rövid a kardod, toldd meg egy lépéssel! | 80 |
| Borsot tör az orra alá | 80 |
| Horogra akad | 80 |
| Egy gyékényen árul | 81 |
| Rádióvízió | 82 |
| Az erődtemplomtól a gótikus katedrálisig | 82 |
| Képek, szobrok a középkori művészetben | 82 |
| A reneszánsz művészet hírnökei | 82 |
| Az építészet megújulása a reneszánszban | 83 |
| A szobrászat önállósulása a reneszánsz idején | 83 |
| Nagy újítók a reneszánsz festészetben | 83 |
| Leonardo és Michelangelo egyetemessége | 83 |
| A németalföldi reneszánsz művészet | 83 |
| A reneszánsz oldalhajtásai | 84 |
| Messziről-messzire | 85 |
| Mit tudott az ősember? | 87 |
| Hogyan született a tudomány? | 87 |
| "Sok van, mi csodálatos..." | 88 |
| "De az embernél nincs semmi csodálatosabb" | 88 |
| Mit örököltünk Rómától? | 88 |
| "Sötét" volt-e a középkor? | 88 |
| Az "égből pottyant" hajósok | 88 |
| "Életre kél a gondolat" | 89 |
| "A fény százada" - I. | 89 |
| "A fény százada" - II. | 89 |
| "A szabadság a törvény adománya" | 89 |
| "Kísértet járja be Európát" | 90 |
| "Szabadság a művészetben, szabadság a társadalomban" | 90 |
| "A realizmus diadala" | 90 |
| "Minden Egész eltörött..." | 90 |
| Megszerkesztett világ | 91 |
| Gyorsuló idő - táguló világ | 91 |
| Az emberiség távlatai | 91 |
| Földrajz | |
| Bioszféra-expedíció | 95 |
| A Föld tüdeje | 96 |
| Trópusi őserdők - jó termés | 96 |
| A haldokló őserdő | 96 |
| Az őserdők magyar vándorai | 97 |
| A nagyvadak hazájában | 97 |
| Ősi lovasnépek nyomában | 97 |
| Bölények és bölényvadászok | 97 |
| Magyar vadász Afrikában | 97 |
| Sivatag és oázis | 97 |
| Az éhség sivataga | 97 |
| Akik nem ismerték a kereket | 97 |
| Tengeráramlások | 98 |
| Oxigéngyár az óceánban | 98 |
| A legősibb fehérjegyárak | 98 |
| Élet a mélytengerben | 98 |
| Erdő, adj menedéket | 98 |
| A fenyőfák birodalmában | 98 |
| A tundra kincsesbányái | 98 |
| A jégkontinens | 99 |
| A Déli Sark kutatói | 99 |
| Kevés az eszkimó, sok a fóka! | 99 |
| A Hold-hegység folyója | 99 |
| A megszökő víz nyomában | 99 |
| A tiszai vízlépcső | 99 |
| A Bajkál-tó titka | 99 |
| Tavak a fellegek fölött | 100 |
| A magyar tenger | 100 |
| A Balaton jövője | 100 |
| Összefoglalás | 101 |
| Kémia | |
| Hézköznapok kémiája | 103 |
| Matematika | |
| Törd a fejed! | 107 |
| Az Iskolarádió Matematika Szakköre | 109 |
| Szélsőértékfeladatok a fizikában - I. | 110 |
| Szélsőértékfeladatok a fizikában - II. | 110 |
| Mi a teljes indukció? | 110 |
| Tükrözés a kombinatorikában | 110 |
| Tiszta fejek | 111 |
| Ismerkedés az algebrai struktúrákkal | 111 |
| "A tiszta tudákosság" leckéi | 111 |
| Idegen nyelvek | |
| Orosz | |
| Szárazon és vizen | 115 |
| Olvastad? | 117 |
| Irodalmi hangképek a XX. századból | 119 |
| Angol | |
| Galaxy "X" - angol nyelvvizsga előkészítő | 121 |
| Francia | |
| En Francais | 123 |
| Schola futura | 125 |
| Sorozatunk elé | 126 |
| A modern tananyag | 126 |
| Az anyanyelv és az idegen nyelv oktatása | 127 |
| A modern módszerek | 127 |
| Az anyanyelv szerepe az idegen nyelv oktatásában | 128 |
| A tananyag és a módszerek kapcsolata | 128 |
| Az oktatás új formáiról | 128 |
| Óvodai oktatás | 129 |
| Kisiskolások tanítása | 129 |
| Kísérletek a harmadik osztályban | 129 |
| A különböző oktatási formák továbbfejlesztése | 130 |
| Tanulságok, hiányosságok | 130 |
| A "Napraforgó" természettudományos melléklete | 133 |
| Pedagógusoknak és szülőknek | |
| Katedra - pedagógusok műsora | 137 |
| Új "matekot" tanul a gyerek | 139 |
| Mindenki iskolája | |
| Magyar nyelv és irodalom | 145 |
| Irodalmi műsorok | 147 |
| Nyelvi műsorok | 149 |
| Korok, egyéniségek, művek | 150 |
| Történelem | 157 |
| Konzultáció | 163 |
| Az Iskolarádió magnótára 1976. | 165 |
| Az Iskolarádió magnótára 1977. | 183 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.