1.076.523

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolapszichológia

Egyetemi tankönyv

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 224 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-1056-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 42451. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az egyetemi, főiskolai munkát segítő kiadvány többnyire széles körű tapasztalatot összegez és kiérlelt elméleti általánosítására törekszik. A tanulmányokra ez a gyűjteménye nem szokványos összeállítás, minthogy a pszichológia egy most megnyíló új alkalmazott területének - az iskolapszichológiának - korán kíván segítséget, orientációt, nyilvánosságot nyújtani. Az ELTE Társadalom- és Neveléspszichológiai Tanszékén (több, igen figyelemreméltó szakmai próbálkozás tanulságain is okulva) a 80-as évek elején megfogalmazódott, hogy a pszichológia ismeretanyagának iskolai-gyakorlati hasznosítására nemcsak abban a formában van mód, ahogy ezt a hagyományos pedagógiai pszichológia teszi. Az iskola pszichológiai kultúrájának elengedhetetlen növelése megköveteli, hogy pszichológus szakemberek a pedagógusközösség tagjaként, az iskola intézményén belül dolgozzanak. Ennek a kezdeményezésnek a jegyében indult meg a nemzetközi szakirodalom, a történeti tendenciák rendszeres tanulmányozása, a... Tovább

Fülszöveg

Az egyetemi, főiskolai munkát segítő kiadvány többnyire széles körű tapasztalatot összegez és kiérlelt elméleti általánosítására törekszik. A tanulmányokra ez a gyűjteménye nem szokványos összeállítás, minthogy a pszichológia egy most megnyíló új alkalmazott területének - az iskolapszichológiának - korán kíván segítséget, orientációt, nyilvánosságot nyújtani. Az ELTE Társadalom- és Neveléspszichológiai Tanszékén (több, igen figyelemreméltó szakmai próbálkozás tanulságain is okulva) a 80-as évek elején megfogalmazódott, hogy a pszichológia ismeretanyagának iskolai-gyakorlati hasznosítására nemcsak abban a formában van mód, ahogy ezt a hagyományos pedagógiai pszichológia teszi. Az iskola pszichológiai kultúrájának elengedhetetlen növelése megköveteli, hogy pszichológus szakemberek a pedagógusközösség tagjaként, az iskola intézményén belül dolgozzanak. Ennek a kezdeményezésnek a jegyében indult meg a nemzetközi szakirodalom, a történeti tendenciák rendszeres tanulmányozása, a tapasztalatgyűjtés hazai iskolák előbb szűk, majd egyre táguló körében. Ennek az útkeresésnek az első dokumentumait tartalmazza e kötet, amelyet tanszékünk belső és külső munkatársai írtak, nagyban hasznosítva annak az iskolai kísérleti munkának a tapasztalatait, amelyet az első években Szalayné Simkó Hilda, majd P. Balogh Katalin fogott össze. Ma, amikor az iskolapszichológiai hálózatfejlesztés jelentősen kiterjedt, ezek a korai eredmények és tézisek még nem csupán a pszichológusok munkájában és továbblépésében hasznosíthatóak, hanem az iskolapszichológusok partnerei, a pedagógusok s így a pedagógusjelöltek számára is szólnak.
Budapest, 1987. január 8.
Hunyady György Vissza

Tartalom

Bevezető (Hunyadi György)7
Hálózatfejlesztési koncepciók9
Némethné Kollár Katalin: Történeti áttekintés: az iskolapszichológusok szerepének alakulása a század elejétől napjainkig11
MM Pszichológiai Szakbizottsága: Az iskolapszichológusi hálózat kiépítésének alapjai46
Az iskolapszichológiai kísérlet első tapasztalatai (1983-85)57
Galba Katalin: Az iskolapszichológus feladatai59
Kreácsik Judit: Az iskolapszichológus lehetőségei a pedagógusokkal és szülőkkel való kapcsolatteremtésben. Együttes problémamegoldás69
Dr. Kalamár Hajnalka: A csoportmunka lehetőségei és határai az iskolapszichológus munkájában86
Galba Katalin: Hogyan válik természetessé az iskolapszichológus munkája az iskolában?98
Általános módszertani elvek117
Némethné Kollár Katalin: Az iskolapszichológus és az iskola kapcsolata119
Szitó Imre: Felmérések végzése mint az iskolapszichológus feladatköre126
Porkolábné Balogh Katalin - Szitó Imre: Az iskolapszichológus konzultációs tevékenysége141
Pszichológiai szempontok néhány alapvető iskolai probléma megoldásában157
Porkolábné Balogh Katalin: A tanulási képességet meghatározó pszichikus funkciók fejlődése, a tanulási nehézségek korai felismerésének lehetőségei, a fejlesztés perspektívái159
Dr. Kalamár Hajnalka: Kiscsoportos személyiségfejlesztő eljárások tanulási és magatartás-problémákkal küzdő gyermekek számára187
Katona Nóra - Szitó Imre: Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései196
Irodalom216
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem