1.068.031

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolapedagógia III.

Módszertan

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pedagógiai hatások rendszere és módszertana
Kiindulásként:
Tisztázzuk az iskola sajátos szerepeit az intézményes nevelés körében, s bemutatjuk a pedagógiai hatások sajátosságán éspedig:
1.... Tovább

Előszó

A pedagógiai hatások rendszere és módszertana
Kiindulásként:
Tisztázzuk az iskola sajátos szerepeit az intézményes nevelés körében, s bemutatjuk a pedagógiai hatások sajátosságán éspedig:
1. Célirányos és irányított
2. Irányított és önirányított
3. Szervezett és spontán
4. Nevelő, nevelők és növendékek kapcsolatára épül
5. Autonóm logikájú és integratív
6. Tömeges, csoportos és egyedi irányú
7. Metodikailag megalapozott direkt és indirekt elemek rendszere
Feltárjuk a pedagógiai hatások elemeinek megjelenését az iskolai szerepek szempontjából:
a) Értékközvetítő szerep, a pedagógiai hatások átfogó, kumulatív elemeit hozza létre. Ennek vizsgálatához elengedhetetlen. Vissza

Tartalom

A pedagógiai hatások rendszere és módszertana 5
I. A nevelőtestület kialakulása, működése - a feladatok és tevékenységek módszertani funkciói 12
1. Az iskolai hatásrendszer a feladat és tevékenység meghatározása tükrében 13
2. Az iskolai hatásrendszer 16
3. Az iskolai hatásrendszer a nevelőtestület önfejlesztése, öntevékenysége és önkormányzása útján stabilizálódik 20
4. A nevelőtestület a tanulók önálló szellemi életének, a felelős magatartásnak és a társadalmi-egyéni programnak a megalapozója 24
II. Az iskolavezetésnek mint rendszervezésnek a módszertana 29
1. A spontán vezetésről a rendszerszervezés és irányítás megalapozásáig 30
2. Milyen megoldásra van lehetőség a rendszerműködés (régi és új elemek) kiépítésében? 34
3. Az önkormányzó iskola megalapozása és az iskolavezetés rendszerformáló szerepének kiteljesedése 39
III. A nevelés rendszerének megalapozása, fejlesztése és a hatásrendszerek optimalizálásának módszertani vonásai 42
1. A nevelés rendszere és alrendszerei mint az iskola hatásrendszerének alapja 45
2. A nevelési rendszer alrendszerei, mint a pedagógiai műveletek bázisai 53
3. Össziskolai műveletek a nevelési rendszer integratív hatásainak jegyében 63
IV. Hagyományteremtés-, gondozás az iskola sajátos erkölcsi, érzelmi, szellemi vonásainak módszertani összetevői 68
1. A hagyományok gyökerei, keletkezésük forrásai jellemzői 70
2. Az érintkezésmód, magatartás, erkölcsi, érzelmi kötődés hagyományai - egész életre 74
VIII. A pedagógiai munkakultúra főbb elemei, az önfejlesztő iskolák s nevelők hatásainak főbb mozdulatai 79
1. A pedagógus kultúrája és a munkakultúra általános vonási (integratív jegyek) 80
2. A pedagógiai munkakultúra differenciális elemei 85
3. A pedagógiai munkakultúra műveleti vonásai 89
Irodalomjegyzék 93
IX. Az innovatív iskola és pedagógus magatartásának fejlesztése s az iskolai innováció útjai
1. Az iskolai innováció útjai 99
2. Az innovációs magatartás megalapozása és fejlesztése a pedagógusok munkájában 104
X. Az iskola pedagógia arculatának folyamatos megújítása 108
1. A pedagógiai arculat formálása a társadalmi követelmények s gyakorlat hatásrendszerében 111
2. Társadalmi partnerek és az iskola megújulása 115
3. A megújulás egyik ösztönzője 118
4. A neveléstudomány szerepének megújulása 120

Petrikás Árpád

Petrikás Árpád műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Petrikás Árpád könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolapedagógia III.
Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba