1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2011. február-március

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XXI. évfolyam 2-3. szám

Szerző
Veszprém-Budapest
Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

ASSZIMILÁCIÓKUTATÁS A SZABADKAI MAGYAR VÉGZŐS KÖZÉPISKOLÁSOK KÖZÖTT
Bár az asszimilációról szóló diskurzusok csak a nemzetállamok létrejöttével egyidejűleg kapnak teret a tudományok palettáján, mégis jól kidolgozott elméletek és megalapozott kutatások készültek ebben a témában. Elsősorban azokban a nyugati államokban lettek hangsúlyosak az asszimilációs vizsgálatok, ahol már a hétköznapi élet során reprezentálva voltak a különböző dimenziók mentén megoszló társadalmi csoportok különbségei. A kelet-közép-európai megközelítés azonban jelentősen eltér a nyugatitól. A tengerentúli szociológiai, antropológiai, szociálpszichológiai megközelítésekkel szemben történeti és demográfia szempontokat követnek, ennek oka pedig a társadalomfejlődés eltéréseiben keresendő. Az asszimiláció vizsgálódási köre az európai kutatások terén sokkal inkább a nemzeti hovatartozás kérdésére redukálódott és a nemzeti közösségek nyitottságának vagy zártságának mértékét vizsgálja.

A SZÁMÍTÓGÉP MINT OKTATÁSI... Tovább

Fülszöveg

ASSZIMILÁCIÓKUTATÁS A SZABADKAI MAGYAR VÉGZŐS KÖZÉPISKOLÁSOK KÖZÖTT
Bár az asszimilációról szóló diskurzusok csak a nemzetállamok létrejöttével egyidejűleg kapnak teret a tudományok palettáján, mégis jól kidolgozott elméletek és megalapozott kutatások készültek ebben a témában. Elsősorban azokban a nyugati államokban lettek hangsúlyosak az asszimilációs vizsgálatok, ahol már a hétköznapi élet során reprezentálva voltak a különböző dimenziók mentén megoszló társadalmi csoportok különbségei. A kelet-közép-európai megközelítés azonban jelentősen eltér a nyugatitól. A tengerentúli szociológiai, antropológiai, szociálpszichológiai megközelítésekkel szemben történeti és demográfia szempontokat követnek, ennek oka pedig a társadalomfejlődés eltéréseiben keresendő. Az asszimiláció vizsgálódási köre az európai kutatások terén sokkal inkább a nemzeti hovatartozás kérdésére redukálódott és a nemzeti közösségek nyitottságának vagy zártságának mértékét vizsgálja.

A SZÁMÍTÓGÉP MINT OKTATÁSI ESZKÖZ A MATEMATIKATANÍTÁSBAN
A matematikaoktatásban elsőrendű szempont a matematikai képességek, készséges fejlesztése. Ezek egy része, elsősorban a matematikai alapkompetenciák, döntően órai keretekben fejleszthetők eredményesen, de egyre nagyobb jelentőségű azon kompetenciák fejlesztése is, melyek - bár jelentőségük a matematikában kétségtelen - többnyire más tantárgyakban, tanórán kívüli környezetben, sőt a mindennapokban is jól fejleszthetők. Ilyenek például a kommunikációs képességek, a szövegértés, a szövegértelmezés. Az információs és a kommunikációs technikák alkalmazásának előnye az oktatásban, hogy segítenek a diákoknak abban, hogy a saját tempójukkal haladhassanak, megszüntetik a tantárgyak közötti éles határokat, valamint növelik a kreativitást.

VAJDASÁGI MAGYAR NYELVHASZNÁLAT
Jelen dolgozatomban Magyarországon, illetve Szerbiában tanuló vajdasági egyetemisták nyelvhasználatát hasonlítom össze. Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a Szerbiában tanulóknak mennyire fontos az anyanyelvük, valamint hogy mennyi szerb eredetű, illetve "vajdasági" szót használnak, és mennyire vannak tisztában e szavak magyar megfelelőivel. A Magyarországon tanulóknál szintén arra voltam kíváncsi, mi a viszonyuk nyelvjárásukhoz, és hogy a magyar oktatás, a magyar környezet ellenére mennyire őrzik, használják az otthon használatos szerb vagy szerb eredetű szavakat.

A VIZUÁLIS KATEGORIZÁCIÓS FOLYAMATOK ELEKTROFIZIOLÓGIAI KORRELÁTUMAI
A perceptuális kategorizáció a megismerés alapvető funkciója, mely lehetővé teszi a megfigyelő számára, hogy a környezetében tapasztalt információk segítségével döntéseket hozzon. Az EEG alkalmazása lehetővé teszi ezen folyamatok neurális hátterének vizsgálatát. Jelen kutatás annak próbált utánajárni, hogy a vizuális kategorizáció korai elektrofiziológiai korrelátumaira milyen hatással van a bemutatott képek felismerhetősége. Vissza

Tartalom

konferencia
Csányi Erzsébet: A Vajdasági innovatív tudástérért 2
Tóth Karolina: Tanulási nehézséggel küzdő gyermek fejlesztése 3
Tapiska Szilvia: A számítógép mint oktatási eszköz a matematikatanításban 17
Lajkó Brigitta: Asszimilációkutatás a szabadkai magyar végzős középiskolások között 37
Csincsik Anikó: Vajdasági magyar nyelvhasználat egyetemisták körében 45
Kovács Katalin: A gyermekek szabadidős tevékenységének alakulása a lakóhely függvényében 59
Békés Nóra: Az értelmiségi lét felé haladó roma fiatalok identitásalakulása 68
D. Horváth Gábor: Danubius és Hungaria 82
Nóvák Anikó: A Duna misztikuma 87
Erdélyi Tivadar: Létezik-e dunai-identitás a divat terén? 92
Mándity Krisztina: Nyugati ikonográfiái elemek a magyarországi ortodox falképeken 105
Győri-Dani Dóra - Rokszin Adrienn: A vizuális kategorizációs folyamatok elektrofiziológiai korrelátumai 112
Csönge Tamás: A hús, ami minket (t)akar 125
Flaman Szilvia: A mesehősök lehetséges tipológiái 136
szemle
Virágh Szabolcs: Személyesség, találkozás és dialógus a tanár-diák kapcsolatban 149
kritika
Pusztai Gabriella: Betűkből ácsolt hidak 157
Farkas Mária (2004) A Nouvelle Revue de Hongrie mint kultúraközvetítő folyóirat.
Farkas Mária (2009): La culture hongroise refletée par une revue ouverte á l'Occident
Csernyák Hajnalka: Nyelvtanulás Két kézzel 159
Kontráné Hegybíró Edit (2010). Nyelvtanulás két kézzel. A jelnyelv szerepe a siketek idegennyelv-tanulásában
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem