1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2011. április-május

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XXI. évfolyam 4-5. szám

Szerző
Veszprém-Budapest
Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Beke Tamás
A projektmunka hatásai a természettudományos tantárgyak tanulásában

A természettudományok oktatása csak akkor lehet sikeres, ha képesek leszünk választ adni a 21. század kihívásaira. A hagyományos elven oktatott természettudományos tantárgyak a legtöbb gyermek számára érthetetlen és felesleges nyűgnek számítanak. Ezen a helyzeten mindenképpen változtatnunk kell A természettudományos iskolai projektfeladat mint kollaboratív tudásmegosztó módszer megfelel a céloknak. Az integrált természettudományos projektfeladatok hatására a részt vevő tanulók természettudományos ismeretei többségében gyarapodnak, és a természettudományos tárgyakhoz általában pozitívabban állnak hozzá a diákok, azaz javul a szaktárgyakhoz fűződő tanulói attitűd is. Ebben a cikkben egy középiskolai természettudományos projektfeladat hatásait szeretném bemutatni A projektünk fő témája: termoakusztikus folyamatok vizsgálata Rijke-cső segítségével. Először is tekintsük át, hogy mivel foglalkozik a... Tovább

Fülszöveg

Beke Tamás
A projektmunka hatásai a természettudományos tantárgyak tanulásában

A természettudományok oktatása csak akkor lehet sikeres, ha képesek leszünk választ adni a 21. század kihívásaira. A hagyományos elven oktatott természettudományos tantárgyak a legtöbb gyermek számára érthetetlen és felesleges nyűgnek számítanak. Ezen a helyzeten mindenképpen változtatnunk kell A természettudományos iskolai projektfeladat mint kollaboratív tudásmegosztó módszer megfelel a céloknak. Az integrált természettudományos projektfeladatok hatására a részt vevő tanulók természettudományos ismeretei többségében gyarapodnak, és a természettudományos tárgyakhoz általában pozitívabban állnak hozzá a diákok, azaz javul a szaktárgyakhoz fűződő tanulói attitűd is. Ebben a cikkben egy középiskolai természettudományos projektfeladat hatásait szeretném bemutatni A projektünk fő témája: termoakusztikus folyamatok vizsgálata Rijke-cső segítségével. Először is tekintsük át, hogy mivel foglalkozik a termoakusztika, illetve mi az a Rijke-cső.

Borgulya Istvánné Vető Ágnes - Rab Eszter
Az értékrendek kialakulása és a kultúraközi kommunikáció: mely értékekre neveljük a gyerekeket a családban?

A tanulmány az Európai Értékrendi Vizsgálat 2010-ben publikált felmérési adataira építve vizsgálja, hogy milyen értékekre nevelést tart ma Magyarországon fontosnak a társadalom a családi nevelés keretében. A család által közvetített értékek a szocializációs folyamatban a személyiség részévé válva hatással vannak a személyközi kapcsolatokra. Szerepet játszanak a kommunikációban, minthogy az egyén cselekvéseit, magatartását, mások viselkedésének és kommunikációjának értelmezési kereteit nagymértékben meghatározza az értékrend, amelyet szocializálódása során elsajátít. A multikulturálissá váló iskolákban eltérő értékpreferenciájú családokból érkező tanulók együttműködését kell biztosítani. A kultúránként eltérő értékprioritások ismerete segítség lehet a kultúraközi kommunikációban jelentkező konfliktusok megelőzésében és kezelésében.

Wirágh András
A kedvező megvilágítás "hermeneutikája"

A Pendragon legenda olvasatát a szöveg architextuális kódja uralja, hiszen a címbe illesztett műfaji megjelölés azt jelenti: olvasandó. A regény cselekményének ismeretében ez nem is vonatkozhat másra, mint a Pendragon-család - immár írásos formában összerendezett - történetére, a lejegyzett hagyomány folytatólagosságának (és akár folytathatóságának) narratív "indexére", amely így - legalábbis illuzórikus ("fiktív") kontextusában - példaként vagy útmutatásként szolgálható az utókor számára. A regény azonban nem egyszerűen tanúságtétel, hanem az olvasandósághoz (materiális értelemben olvashatósághoz) szükséges értelmezési eljárások fura regisztere is egyben. Bátky János, a Pendragon narrátor főhőse, aki - filológusi státusában - a narratív hang "tartománya" mellett legalább ennyire ura a szkriptori-lejegyzői funkcióknak is, a rejtélyek megoldása érdekében kénytelen egységes szövegbe gyúrni az egymást részben fedő, de egyúttal egymásnak ellentmondó interpretációs műveletek során levont végkövetkeztetéseket. Vissza

Tartalom

tanulmány
Beke Tamás:
A projektmunka hatásai a természettudományos tantárgyak tanulásában 3
Balázs Eszter Anna:
Én-építő technikák a nép- és a műmesékben 22
Borgulya Istvánné Vető Ágnes -: Rab Eszter Az értékrendek kialakulása és a
kultúraközi kommunikáció: mely értékekre neveljük a gyerekeket a családban? 30
Horváth H. Attila: Az informális tanulás történeti színterei 44
Sántha Kálmán: A fotóinteijú a pedagógiai architektúra vizsgálatában
konferencia
Bovier Hajnalka: A napló Mészöly Miklós írásművészetében 67
Érfalvy Lívia: Tropologikus működésmód Kosztolányi Dezső New, a véres költő
című regényében 75
Hoványi Márton: A nexustól a textusig 90
Kovács Gábor: A világtalan világa 99
Wirágh András: A kedvező megvilágítás „hermeneutikája" 122
szemle
Nagy Péter Kristóf: Az iskolai fegyelmezés története és jelenlegi paradigmája az Amerikai
Egyesült Államok állami iskoláiban 134
kritika
Illés Éva: A szövegértés pragmatikája - egy érettségi feladat elemzése 144
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2011. április-május Iskolakultúra 2011. április-május
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba