1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2009. november

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XIX. évfolyam 11. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Nyitrai Ágnes: Mesék és fejlődéssegítő feladatok az 1. és a 2. osztályos olvasókönyvekben
A mesében rejlő lehetőségek és a meséknek a 4-8 éves gyermekek életében játszott szerepe miatt kézenfekvőnek tűnik, hogy a mesék alkalmazására épülő módszerekkel próbáljuk segíteni a gyermekek fejlődését. Módszerünk kidolgozását megalapozandó szükségesnek láttuk annak megvizsgálását is, hogy a 4-8 éves korosztály életében, otthon, az óvodában és az iskolában hogyan jelenik meg a mese. A kérdésben való tájékozódáshoz az iskolások esetében az egyik legalkalmasabb lehetőség a tankönyvelemzés.

Ujhelyi Adrienn: Iskola 2.0
A 8-14 évesek harmada nem érti, hogyan lehetett korábban mobiltelefon nélkül élni. A legnagyobb közösségi oldal (MySpace) 110 millió felhasználójával földünk 11. legnépesebb országa lehetne. Minden nyolcadik amerikai házasság netes találkozás eredménye. A digitális technológia elterjedése kézzelfogható társadalmi változásokat hozott: ma máshogy ismerkedünk, jutunk... Tovább

Fülszöveg

Nyitrai Ágnes: Mesék és fejlődéssegítő feladatok az 1. és a 2. osztályos olvasókönyvekben
A mesében rejlő lehetőségek és a meséknek a 4-8 éves gyermekek életében játszott szerepe miatt kézenfekvőnek tűnik, hogy a mesék alkalmazására épülő módszerekkel próbáljuk segíteni a gyermekek fejlődését. Módszerünk kidolgozását megalapozandó szükségesnek láttuk annak megvizsgálását is, hogy a 4-8 éves korosztály életében, otthon, az óvodában és az iskolában hogyan jelenik meg a mese. A kérdésben való tájékozódáshoz az iskolások esetében az egyik legalkalmasabb lehetőség a tankönyvelemzés.

Ujhelyi Adrienn: Iskola 2.0
A 8-14 évesek harmada nem érti, hogyan lehetett korábban mobiltelefon nélkül élni. A legnagyobb közösségi oldal (MySpace) 110 millió felhasználójával földünk 11. legnépesebb országa lehetne. Minden nyolcadik amerikai házasság netes találkozás eredménye. A digitális technológia elterjedése kézzelfogható társadalmi változásokat hozott: ma máshogy ismerkedünk, jutunk információhoz, vásárolunk vagy beszélgetünk, mint akár pár évvel ezelőtt. A kihívás abban rejlik, hogy manapság a változások egyre gyorsabbak, nem nemzedékeket átívelve kumulálódnak minőségi ugrássá: egy emberöltőnyi alatt akár több új élethez kell alkalmazkodni. Ez az alkalmazkodás nem könnyű, aki nem született bele a digitális korszakba, mindig "bevándorló" marad.

Habók Anita: Egy térképező technika hatásának vizsgálata általános iskolában
A tanulók nagy mennyiségű ismeretanyaggal találkoznak az iskolában, melyet el kell sajátítaniuk. Ehhez nyújtanak segítséget a térképező technikák, amelyek az ismeretek vizuális megjelenítésén keresztül segítik az információk szervezését. A következőkben a rendelkezésre álló térképezési technikákból mutatunk be néhányat, részletezzük jellemzőiket, majd egy, a fogalmi térképekre épülő fejlesztő program kipróbálását ismertetjük, melyet általános iskolás tanulók számára készítettünk.

Bakó Mária - Ráb Tímea: Számítógép-használat óvodáskorban
A cikkben a szülők véleményét vizsgáltuk óvodáskorú gyerekeik számítógép-használatával kapcsolatban. Ennek tanulmányozására 164 kérdőívet dolgoztunk fel. Hipotézisünk az volt, hogy a szülők iskolai végzettségétől függetlenül - igaz, fenntartásokkal - elfogadják a számítógép használatát az óvodáskori képesség- és készségfejlesztésben. A kérdőív ezen felül kiegészítő információkat gyűjtött a szülők végzettségéről, amivel azt mértük, hogy az iskolai végzettség befolyással van-e a szülők attitűdjére. Kíváncsiak voltunk még a családok számítógépes kultúrájára, valamint az óvodáskori számítógép-használat általános megítélésére. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Nyitrai Ágnes: Mesék és fejlődéssegítő feladatok az 1. és a 2. osztályos olvasókönyvekben 3
Nagy Zsuzsanna: 17 éves tanulók szövegalkotási képessége és szövegekre vonatkozó ítéletei 19
Pais-Horváth Szilvia: A nagyvárosok népművészei: graffitisek Szombathelyen 32
Újhelyi Adrienn: Iskola 2.0 54
Kolosai Nedda: „Zenga zének" 61
Habók Anita: Egy térképező technika hatásának vizsgálata általános iskolában 77
Bakó Mária - Ráb Tímea: Számítógép-használat óvodáskorban 89
Szemle
Tusa Cecília: A pedagóguspálya pályapedagógiai követelményei összhangjának problematikája a pedagógiai kreatológia vonatkozásában 102
Julesz Máté: A jövő generáció IST-szocializációja 111
Tarbay Ede: Önazonosságunk kulcsa 122
Bence Erika: Társművészeti diskurzusok irodalomórán 129
Borbáth Erika - Tóth Erzsébet: A közművelődés feladatai az iskolarendszeren kívüli formális, informális és nonformális képzésben az iskoláskorúak és a felnőttek körében 134
Németh Tibor János: Indiánnak iskolát 140
Fóti Péter: Cigányok és négerek az iskolában 146
Takács Géza: Pécsi egyetemi fejezet - értelmezési zárlat 150
Kritika
Verók Attila: Az árvaházak lakóinak egy másik csoportkritika Kinder, Kratze, Karitas. Waisenhauser in der Frühen Neuzeit. (2009) 158
Tölgyessy Zsuzsanna: Egy könyv Petrolay Margittól - Petrolay Margitról Tomor Lajosné (2009, szerk): Egy életmű a mese szolgálatában: Petrolay Margit 163
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem