1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2009. május-június

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XIX. évfolyam 5-6. szám

Szerző
Veszprém-Budapest
Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Kivehető melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A MAGYAR OKTATÁSI RENDSZER SZELEKTIVITÁSA A NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEINEK TÜKRÉBEN
A PISA-felmérések felhívták a figyelmet a magyar iskolarendszer nemzetközi mértékben is kiemelkedő szelektivitására. Az egyes iskolák tanulóinak átlagos teljesítményei között jelentős különbségek vannak, miközben a legjobb eredményeket elérő országok iskolái válogatás nélkül befogadják a diákokat, és az iskolák között kisebbek a különbségek. Az iskolai szelekció mértéke a magyar oktatási rendszer egyik legkritikusabb problémájává vált. A kedvezőtlen tendenciák megváltoztatásához szükség van a jelenség mélyreható elemzésére és az okok feltárására.

AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ ÉS VERSENGŐ ÁLLAMPOLGÁR NEVELÉSE: OSZTÁLYTERMI MEGFIGYELÉSEK
Az együttműködés és a versengés a társas viselkedés jelentős vonatkozásai, és mint ilyenek, nem hagyhatók figyelmen kívül a neveléstudósok, a társadalomtudósok és az állampolgáriság jelenségkörében vizsgálódók számára. A jó állampolgár fogalma legalább két... Tovább

Fülszöveg

A MAGYAR OKTATÁSI RENDSZER SZELEKTIVITÁSA A NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEINEK TÜKRÉBEN
A PISA-felmérések felhívták a figyelmet a magyar iskolarendszer nemzetközi mértékben is kiemelkedő szelektivitására. Az egyes iskolák tanulóinak átlagos teljesítményei között jelentős különbségek vannak, miközben a legjobb eredményeket elérő országok iskolái válogatás nélkül befogadják a diákokat, és az iskolák között kisebbek a különbségek. Az iskolai szelekció mértéke a magyar oktatási rendszer egyik legkritikusabb problémájává vált. A kedvezőtlen tendenciák megváltoztatásához szükség van a jelenség mélyreható elemzésére és az okok feltárására.

AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ ÉS VERSENGŐ ÁLLAMPOLGÁR NEVELÉSE: OSZTÁLYTERMI MEGFIGYELÉSEK
Az együttműködés és a versengés a társas viselkedés jelentős vonatkozásai, és mint ilyenek, nem hagyhatók figyelmen kívül a neveléstudósok, a társadalomtudósok és az állampolgáriság jelenségkörében vizsgálódók számára. A jó állampolgár fogalma legalább két fontos szempontot foglal magába: az egyén államhoz és a többi állampolgárhoz fűződő viszonyát.

PAZARLÓ MAGYAROK: NYELV- ÉS KULTÚRAVESZTÉSEINK TÖRTÉNETÉBŐL
A VII. Nevelésügyi Kongresszus téziseiben egyetlen helyen lelhető fel halvány utalás az 'idegen nyelvek alkalmazására' (2.5 I/7), márpedig a nyelvek tudása az egyik olyan kulcs, amely minden kaput nyit. A szánalmasan egynyelvű magyar iskolázás már emberöltők óta nem nyújt nyelvtudási mintázatokat diákjainak, az iskolai értelmiség gyakran tanítványainál is kevésbé tájékozódik szakterületéről (vagy általában) idegen nyelveken. A nyelvtudás(ok) célképzete ugyan koronként változó, de megtartása és fejlesztése egész életen át tartó munkálkodást kíván.

JÓZSEF ATTILA: MUNKÁSOK - MIÉRT ÉS HOGYAN KELLENE TANÍTANI?
Korunk egyik legfelkészültebb, legigényesebb és legbiztosabb ízlésű irodalomértelmezője 1992-ben így írt ennek az előadásnak választott tárgyáról: "sem A proletárfiú verse, sem a Munkások nem tekinthető műalkotásnak". Igaz, Szegedy-Maszák Mihály megszorításként nyomban hozzáteszi: "legalábbis akkor nem, ha elfogadjuk Benn mércéjét, aki szerint »korunk egyetlen lírikusa sem hagyott hátra hat vagy nyolc befejezett költeménynél többet«. Vissza

Tartalom

tanulmány
Buda Mariann: Közérzet és zaklatás az iskolában 3
Dombi Judit - Nikolov Marianne - Ottó István - Öveges Enikő: Osztálytermi megfigyelések tapasztalatai szakképző intézmények nyelvóráin 16
Fejes József Balázs - Kasik László - Kinyó László: Bevezetés a mentorálás kutatásába 40
Bredács Alice: Az érzelmi intelligencia és fejlesztése az iskolában - különös tekintettel a tehetséggondozásra 55
Sántha Kálmán: Körkép a hazai kvalitatív pedagógiai kutatásokról 73
Köpeczi Béla: Prévost abbé, Rákóczi József és Brenner 84
szemle
Ceglédi Erzsébet: A csoportmunka hatása az iskolai teljesítményre 95
Fényes Hajnalka: Az eltérő nemi szerepekkel kapcsolatos viselkedés a felsőfokú jelentkezésben és intézményválasztásban 106
Kiss László: A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára 113
Kovács Balázs: A felsőfokú szakképzés helyzete az oktatási rendszerben Franciaországban és Magyarországon 121
Láng Eszter - Torok Melinda: A lingvisztikái-orális és a vizuális kommunikáció néhány összefüggése 129
kritika
Mezei Gabriella: Motiváció, nyelvi identitás, második nyelvi motivációs én 134
Dörnyei Zoltán és Ushioda, Ema (2009, szerk.): Motivation, language identity and the L2 self
Ottó István: A másodiknyelv-elsajátítás pszichológiája 139
Dörnyei, Z. (2009): The Psychology of Second Language Acquisition
Szakall Judit: Módszertani kézikönyv az iskolák önértékeléséhez 141
Makkai Katalin (2004): Iskolai önértékelés - hogyan?
Fóti Péter: Erőszakos könyvek, erőszakos gyerekek? 143
Kovács Henrik: Gyermektáncközeiben 151
Nagy István könyve a cigándi Zemplén Gyermektánc-együttes négy évtizedes krónikájáról (2006)
Avedikian Viktória: Egy komplex, emberközpontú módszer a szabad zenei kifejezéseit 153
Tölgyesy Zsuzsa: Debreczeni Tibor új könyvéről 156
Debreczeni Tibor (2009): És élmény és vers és próza
Pethő Villő: A neveléstörténet-írás új útjai 158
Pukánszky Béla (2008, szerk.): A neveléstörténet-írás új útjai
Bolvári-Takács Gábor: A „Debreceni Iskola" monográfiája 161
Brezsnyánszky László (2007, szerk.): A „Debreceni Iskola" neveléstudomány-történeti vázlata
melléklet
Kövecsesné Gősi Viktória: Az erdei iskola a környezeti nevelés szolgálatában 3
Balázs Henrietta: Kik azok a verekedők? 11
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június

A borító enyhén kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba