Fülszöveg
Csapó Benő - Molnár Gyöngyvér - R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig
A pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.
B. Németh Mária: Irányzatok a természettudományos nevelésben
A természettudományok mai értelemben vett oktatása az első ipari forradalmat követő megjelenése Európában mintegy kétszáz éve, Amerikában...
Tovább
Fülszöveg
Csapó Benő - Molnár Gyöngyvér - R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig
A pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.
B. Németh Mária: Irányzatok a természettudományos nevelésben
A természettudományok mai értelemben vett oktatása az első ipari forradalmat követő megjelenése Európában mintegy kétszáz éve, Amerikában pedig még fél évszázaddal később óta gyökeresen átalakult. Az utóbbi csaknem hatvan évben a hangsúlyok folyamatosan változtak, a tudomány, a technika fejlődése és később az internet kiépülése következtében óriási expanzió, "tananyagrobbanás", tantervi reform ment végbe.
Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1.
A bolognai folyamat fogalmával jelzett, egységes keretekre épülő európai tanárképzés rendkívül különböző tartalmakat rejt. A tudás társadalmának katalizátoraként is helytálló új tanárnemzedék felnevelését sokféle módon képzelik az egyes államok. A tanulmány Európa négy - oktatási téren vezető - országának tanárképzését vizsgálja meg: felvázolja az alapképzés közös és eltérő vonásait, a reformok főbb mérföldköveit és eredményeit azzal a szándékkal, hogy átalakulóban lévő tanárképzésünk egyes kérdéseit újragondolhassunk.
Nagy József: A közoktatás megújításának koncepcionális kérdései
Ez az írás az Oktatási Kerekasztal számára készült vitaanyag. Mivel közoktatási rendszerünk jövőjéről van szó, a koncepcionális jelentőségű kérdések megismerése és megfontolása szélesebb nyilvánosságot érdemel. A közoktatás alapfunkciója a 0-18 éves felnövekvő generációk fejlődésének segítése, hogy a változásokhoz alkalmazkodva képesek legyenek a társadalom hasznos tagjaként boldogulni. Az elmúlt negyedszázad minden nemzetközi mérése, megbízható hazai felmérése, kutatása azt mutatja, hogy a közoktatás, a szakképzés eredményessége, az esélyegyenlőség érvényesülése nem javult, hanem romlott, ezért az alapfunkció egyre kevésbé teljesül.
Vissza