1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2008. március-április

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVIII. évfolyam 3-4. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Csapó Benő - Molnár Gyöngyvér - R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig
A pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.

B. Németh Mária: Irányzatok a természettudományos nevelésben
A természettudományok mai értelemben vett oktatása az első ipari forradalmat követő megjelenése Európában mintegy kétszáz éve, Amerikában... Tovább

Fülszöveg

Csapó Benő - Molnár Gyöngyvér - R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig
A pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.

B. Németh Mária: Irányzatok a természettudományos nevelésben
A természettudományok mai értelemben vett oktatása az első ipari forradalmat követő megjelenése Európában mintegy kétszáz éve, Amerikában pedig még fél évszázaddal később óta gyökeresen átalakult. Az utóbbi csaknem hatvan évben a hangsúlyok folyamatosan változtak, a tudomány, a technika fejlődése és később az internet kiépülése következtében óriási expanzió, "tananyagrobbanás", tantervi reform ment végbe.

Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1.
A bolognai folyamat fogalmával jelzett, egységes keretekre épülő európai tanárképzés rendkívül különböző tartalmakat rejt. A tudás társadalmának katalizátoraként is helytálló új tanárnemzedék felnevelését sokféle módon képzelik az egyes államok. A tanulmány Európa négy - oktatási téren vezető - országának tanárképzését vizsgálja meg: felvázolja az alapképzés közös és eltérő vonásait, a reformok főbb mérföldköveit és eredményeit azzal a szándékkal, hogy átalakulóban lévő tanárképzésünk egyes kérdéseit újragondolhassunk.

Nagy József: A közoktatás megújításának koncepcionális kérdései
Ez az írás az Oktatási Kerekasztal számára készült vitaanyag. Mivel közoktatási rendszerünk jövőjéről van szó, a koncepcionális jelentőségű kérdések megismerése és megfontolása szélesebb nyilvánosságot érdemel. A közoktatás alapfunkciója a 0-18 éves felnövekvő generációk fejlődésének segítése, hogy a változásokhoz alkalmazkodva képesek legyenek a társadalom hasznos tagjaként boldogulni. Az elmúlt negyedszázad minden nemzetközi mérése, megbízható hazai felmérése, kutatása azt mutatja, hogy a közoktatás, a szakképzés eredményessége, az esélyegyenlőség érvényesülése nem javult, hanem romlott, ezért az alapfunkció egyre kevésbé teljesül. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Csapó Benő - Molnár Gyöngyvér - R. Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig 3
B. Németh Mária: Irányzatok a természettudományos nevelésben 17
Nagy József: A közoktatás megújításának koncepcionális kérdései 31
Nóbik Attila: Neveléstörténet tankönyvek az ötvenes években 39
Bence Erika: Műfajváltozatok és -diskurzusok: a 19. századi magyar történelmi regény 51
Pikó Bettina: Serdülök értékorientációja és egészségmagatartása 62
Borgulya Istvánné Vető Ágnes: Értékrendi különbségek és kultúraközi interakciók az oktatási órákon 69
Radnóti Katalin: A fizikatanítás hatékonysága 79
Huszár Zsuzsanna: Az idő mint fogalmazási tartalom 88
Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1. 96
Szemle
Arató Ferenc: Egy konferencia margójára - avagy létezik-e romológia? 124
Novák Géza Máté: A méltányosság elvű és multikulturális nevelés esélyei a drámatanításban 133
Homor Tivadar: Az embertan- és etikatanítás helyzete a tantervi szabályozás tükrében 137
Herzog Csilla: „Testnevelés, mint a vidámság órája!" 147
Kinyó László - Kelemen Rita: Az EARLI budapesti konferenciájának plenáris előadásai 151
Mihály Ottó: „Szép új világ" - azaz mire is való az iskola? " 160
Kritika
Némethné Hock Ildikó: Working Papers in Language Pedagogy (WoPaLP) The Language Pedagogy Ph.D Programme, Eötvös Lóránd University 166
Szabó Veronika: Bolyongások az örök alakulás irodalmában. Horváth Géza (2007): A tudat zsákutcája. Tanulmányok az újabb kori német irodalomról 168
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem