1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2008. január-február

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVIII. évfolyam 1-2. szám

Szerző
Veszprém-Budapest
Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Melléklet: a 2007-es évfolyam repertóriuma.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sáska Géza: A gyermektanulmányozás és az alkalmazott lélektan az 1945 utáni politikai fordulatokban
A második világháborút követő rövid időszakban, 1945-1947/48 között a magyar oktatásügyben - az Amerikai Egyesült Államok és Európa országaihoz hasonlóan - két nagyobb szakmai, ideológiai, politikai eszmerendszer vált uralkodóvá. Mindkettő a 19. századi polgári-kapitalista berendezkedés és iskolája, a liberális oktatáspolitika ellen vágott. Az egyik a művelődésbeli és szociális egyenlőség megteremtésének víziója volt, a másik a gyermekközpontúság, a reformpedagógia, a gyermektanulmányozás területe.

Vámos Ágnes: A kezdő tanár mint hős; a mese és pedagógiai felhasználása
Talán, mióta ember él a földön, azóta hajtja fejét álomra a mese megnyugvásával, vagy egyszerűen csak elidőz néha a jó és a rossz harcán, hogy majd azzal a hittel feltöltődve élje tovább mindennapjait, hogy van igazság, van szépség, van jobb jövő. Ez a hit teszi kortól és tértől függetlenné, egyetemessé a mesét az... Tovább

Fülszöveg

Sáska Géza: A gyermektanulmányozás és az alkalmazott lélektan az 1945 utáni politikai fordulatokban
A második világháborút követő rövid időszakban, 1945-1947/48 között a magyar oktatásügyben - az Amerikai Egyesült Államok és Európa országaihoz hasonlóan - két nagyobb szakmai, ideológiai, politikai eszmerendszer vált uralkodóvá. Mindkettő a 19. századi polgári-kapitalista berendezkedés és iskolája, a liberális oktatáspolitika ellen vágott. Az egyik a művelődésbeli és szociális egyenlőség megteremtésének víziója volt, a másik a gyermekközpontúság, a reformpedagógia, a gyermektanulmányozás területe.

Vámos Ágnes: A kezdő tanár mint hős; a mese és pedagógiai felhasználása
Talán, mióta ember él a földön, azóta hajtja fejét álomra a mese megnyugvásával, vagy egyszerűen csak elidőz néha a jó és a rossz harcán, hogy majd azzal a hittel feltöltődve élje tovább mindennapjait, hogy van igazság, van szépség, van jobb jövő. Ez a hit teszi kortól és tértől függetlenné, egyetemessé a mesét az ember életében. Legyen csodás, népi vagy filozofikus, archaikus vagy modern, keletkezési helye bármely kontinens, anyaga lényegében ugyanaz: félelmek és vágyak képe, kép a világról, ahogy az ember látja vagy látni szeretné.

Kelemen Elemér: A magyar nevelésügyi kongresszusok története
A Magyar Pedagógiai társaság kezdeményezésére 2008-ban ül össze a VII. Nevelésügyi Kongresszus. Indokolt tehát az eddigi kongresszusok történetének áttekintése, tapasztalataik, tanulságaik számbavétele. Az oktatáspolitika-történeti szempontú elemzés elsődleges célja annak vizsgálata, hogy milyen szerepet játszottak az egyes kongresszusok a hazai oktatásügyben, hogyan viszonyultak a korabeli oktatáspolitikához és milyen hatásuk volt az oktatásügyi folyamatokra. a kutatás részben elsődleges forrásokon (kongresszusi jegyzőkönyvek, beszámolók, sajtóközlemények), részben a téma viszonylag bőséges szakirodalmán alapul.

Molnár Gyöngyvér: A Rasch-modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és a parciális kredit modell
A tesztelméletek újabb, a nemzetközi mérésekben is egyre gyakrabban alkalmazott generációját adják az objektív mérést is lehetővé tevő valószínűségi tesztelméletek. Az objektívmérés megvalósításának lehetőségével, módszereivel régóta foglalkoznak a társadalomtudósok, mivel az lehetőséget biztosítana olyan egyetemes, mindenki által elfogadott skálák megalkotására, mint a természettudományokban például a hőmérsékleti skálák vagy éppen az idő beosztása. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Sáska Géza: A gyermektanulmányozás és az alkalmazott lélektan az 1945 utáni politikai fordulatokban 3
Vámos Ágnes: A kezdő tanár mint hős; a mese és pedagógiai felhasználása 24
Ugrai János: A gyakorlatias népoktatás jegyében 39
Kelemen Elemér: A magyar nevelésügyi kongresszusok története 50
Hárs György Péter: Pszichoanalízis és kultúra, avagy kultúra-e a pszichoanalízis? 58
Molnár Gyöngyvér: A Rasch-modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és a parciális kredit modell 66
Szemle
Ambrus Gabriella: Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban 78
Perlusz Andrea - Balázs János: Az empátia, tolerancia és segítőkészség vizsgálatára kidolgozott eljárás első alkalmazásának tapasztalatai 92
Tarbay Ede: Balladák, térben és időben 99
Géczi János: Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya 108
Tarcsa Zoltán: Gondolatok az általános művelődési központok jövőjéről 119
Julesz Máté: Az egészséges környezethez való jog és a jövő nemzedékek védelme 122
Bankó Marietta: A szakmai életút alakulásának vizsgálata - pályakövetés angoltanárként végzettek körében 129
Kritika
Markó Róbert: Egy posztmodern kosz-eposz 141
Láng András: Életreform és reformpedagógia. Skiera, E. - Németh A. - Mikonya Gy. (2006, szerk.): Reformpädagogik und Lebensreform in Mitteleuropa - Ursprünge, Ausprägung und Richtungen, länderspezifische Entwicklungstendenzen. 145
Pataki Gyula: Fiúkfalva alapítói 147
Melléklet
Repertórium 2007
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2008. január-február Iskolakultúra 2008. január-február Iskolakultúra 2008. január-február

A borító széle sérült.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba