1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. november-december

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 11-12. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ana Cristina Quelhas - Csongor Juhos - Jorge Senos: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban
Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.

David Whitebread - Deborah Pino Pasternak - Claire Sangster - Penny Coltman: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban
A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára. Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A... Tovább

Fülszöveg

Ana Cristina Quelhas - Csongor Juhos - Jorge Senos: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban
Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.

David Whitebread - Deborah Pino Pasternak - Claire Sangster - Penny Coltman: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban
A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára. Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A metakognitív folyamatok eddigi vizsgálata elsősorban a verbális megnyilvánulásokon keresztül történt - például interjúk, kérdőívek és hangosan gondolkodtatás módszerével. Ez a megközelítés alapjában kizárja a tudattalan és a nemverbális folyamatok és viselkedésformák figyelembe vételét.

Lieven Verschaffel - Joke Torbeyns - Koen Luwel - Wim Van Dooren - Bert De Smedt: A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés
A neveléslélektan kutatói és a matematikát tanítók régóta hangsúlyozzák annak pedagógiai jelentőségét, hogy felismerjük és serkentsük a gyerekek önmaguk alkotta stratégiáinak rugalmasságát, ami fontos pillére az alsó tagozatos matematikatanítás innovatív megközelítésének. Készítettek és kipróbáltak olyan tananyagokat és fejlesztő programokat, amelyekkel ezt a fajta rugalmasságot kívánták növelni. A múlt század végének számos reform-tantervében megjelenik a stratégia-rugalmasság kifejlesztésének pedagógiai értékéről alkotott meggyőződés.

Kasik László: A szociális kompetencia fejlesztésének elmélete és gyakorlata
A tanulmány első részében a szociális kompetencia meghatározásával foglalkozó legfontosabb elméleti munkákat foglaljuk össze, majd bemutatjuk e pszichikus rendszer általánosan elfogadott fejlődési modelljét és a fejlesztéssel kapcsolatos jelentősebb vizsgálati eredményeket, végül ismertetjük azokat a legfontosabb hazai kutatási és fejlesztési problémákat, amelyek megoldása a hatékonyabb szociális nevelés lehetőségét eredményezheti. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Porogi András: Tudás és tankönyv: a történelemtudás mérése ötödik osztályos tanulóknál 3
Kasik László: A szociális kompetencia fejlesztésének elmélete és gyakorlata 21
Török Dóra - Csizér Kata: Nyelvtanulási motiváció az angol szakos egyetemisták körében 38
Jakab György: Lehet-e közös magyar-szlovák történelemkönyvet írni? 2. 50
Konferencia
Csíkos Csaba: Néhány EARLI-közeli írásról 63
Martin Ubani: A vallás értelmezései 64
Ana Cristina Quelhas - Csongor Juhos - Jorge Senos: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban 74
David Whitebread - Deborah Pino Pasternak - Claire Sangster - Penny Coltman: A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban 82
Lieven Verschaffel - Joke Torbeyns - Bert De Smedt - Koen Luwel - Wim Van Dooren: A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés 92
Szemle
Kiss László: Projektpedagógia a felsőoktatásban 103
Vajda Barnabás: Modernizálódó történelemtanítás - kisebbségi helyzetben 110
Koltay Tibor: Információs műveltség: fogalmak, mítoszok, kommunikáció 119
Erdős Zoltán: Értelmezés és megértés 129
Zalay Szabolcs: A konstruktív drámapedagógia a pedagógiai filozófia rendszertanában 144
Kis Jenőné Kenesei Éva: Kodály Zoltán a tanítók képzéséről 151
Miklós Zoltán: Felvételitől avatásig - értékelés a Ludovika Akadémián 164
Szűcs László Gergely: Volt-e a magyar filozófiaoktatásnak aranykora? 169
Ardamica Zorán: Irodalomtanítás? A harmadik évezredben? 179
Kritika
Biró Emese: A társadalmi nemek tudományának küzdelmes intézményesülése a magyar felsőoktatásban. Pető Andrea (2006, szerk.): A társadalmi nemek oktatása Magyarországon 187
Forray R. Katalin: Éva gyermekei és az egyenlőtlenség eredete. Görög-Karády Veronika (2006): Éva gyermekei és az egyenlőtlenség eredete 193
Batár Levente: A családi nyaggatástól a munkahelyi nyelvhasználatig. Huszár Ágnes (szerk. 2006): A családi nyaggatástól a munkahelyi nyelvhasználatig 197
Vékony Gábor: Bejárat a panelbe. Varró Attila (2007): Kult-comics. Válogatott képregényes írások 202
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem