1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. május

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 5. szám

Szerző
Veszprém
Kiadó: Pannon Egyetem
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű tartalomjegyzéket tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁRÓL - A 60. ÉVFORDULÓ UTÁN
A kerek évforduló köszöntése, sajnos, elmaradt. Elsősorban önkritikus, s csak másodjára kritikai ez a megjegyzés, ám tény: 2005-ben nemigen esett szó iskolatörténetünk egyik legjelentősebb eseményéről, az általános iskola megteremtéséről. Hallgattunk róla, mintha egy szégyellnivaló kapcsolatból származó, törvénytelen gyermekről lenne szó. Holott az általános iskola a magyarországi oktatásügyi modernizáció egyik legnagyobb vívmánya, a modern tömegoktatás megvalósításának - ellentmondásai és korlátjai ellenére is - mérföldkövet jelentő eredménye volt.

AZ ÍRÁSKÉSZSÉG KRITÉRIUMORIENTÁLT FEJLŐDÉSE ÉS FEJLESZTÉSE
A Mozaik Kiadónál jelenik meg A hagyományos pedagógiai kultúra csődje című munka. A kompetenciaalapú kritériumorinetált PEDAGÓGIA lehetősége című könyv, amely a személyiség alaprendszerének (operációs rendszerének) folyamatos kritériumorientált fejlesztéséről szól. Az előzetesként közölt 8. fejezet az íráskészséggel szemlélteti... Tovább

Fülszöveg

AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁRÓL - A 60. ÉVFORDULÓ UTÁN
A kerek évforduló köszöntése, sajnos, elmaradt. Elsősorban önkritikus, s csak másodjára kritikai ez a megjegyzés, ám tény: 2005-ben nemigen esett szó iskolatörténetünk egyik legjelentősebb eseményéről, az általános iskola megteremtéséről. Hallgattunk róla, mintha egy szégyellnivaló kapcsolatból származó, törvénytelen gyermekről lenne szó. Holott az általános iskola a magyarországi oktatásügyi modernizáció egyik legnagyobb vívmánya, a modern tömegoktatás megvalósításának - ellentmondásai és korlátjai ellenére is - mérföldkövet jelentő eredménye volt.

AZ ÍRÁSKÉSZSÉG KRITÉRIUMORIENTÁLT FEJLŐDÉSE ÉS FEJLESZTÉSE
A Mozaik Kiadónál jelenik meg A hagyományos pedagógiai kultúra csődje című munka. A kompetenciaalapú kritériumorinetált PEDAGÓGIA lehetősége című könyv, amely a személyiség alaprendszerének (operációs rendszerének) folyamatos kritériumorientált fejlesztéséről szól. Az előzetesként közölt 8. fejezet az íráskészséggel szemlélteti az alapkészségek, alapképességek eredményes és hatékony fejlesztésének feltételeit, lehetőségeit és módjait.

A GYEREKLÍRA RENESZÁNSZA
A vers hatását a gyerekekre befolyásolhatja az is, hogy ösztönösen érzékelik, kihez is beszél a mű, ki voltaképpen a költői szöveg alanya: ő maga, vagy éppen a felnőtt közvetítő? Napjaink gyereklírája egyre inkább számol ezzel a tapasztalattal, miáltal beszédmódjában, nyelvezetében, s tematikájában is határozott felfrissülést hoz az évtizedek során némileg megcsontosodott gyerekversek világába.

AZ EREDETISÉG ÉLMÉNYE
E tanulmány célja, hogy az örökségek szempontjából megvilágítsa a megértés, az élvezet és a megismerés gondolati hátterének viszonyát, az eredetiség (antropológiai) problémáit, az interpretáció és a prezentáció kérdéseit. Az örökségekre épülő turizmus fő kihívásai a múlt előállítása, bemutatással és közvetítéssel. Az örökség és a turizmus világa az örökségek helyszínén, különböző időbeli és térbeli dimenziók, tárgyak, emberek, és gondolatok közötti kommunikáció és interakció során kapcsolódik egymásba. A különféle motivációkkal érkező, nem szakértő, esetleg tapasztalatlan látogató nem a történelmi valóság rideg tényeire vágyik, hanem értelmes, jelentésteli és szórakoztató élményre. Azonban nem feltétlenül képes létrehozni magának az értelmet és az ideális élményt, ezért szüksége van a látnivalók megfelelő (re)prezentálására, közvetítésére, bemutatására és értelmezésére. Vissza

Tartalom

tanulmány
Kelemen Elemér: Az általános iskoláról - a 60. évforduló után 3
Nagy József: Az íráskészség kritériumorientált fejlődése és fejlesztése 16
Radics Katalin: Az ős Kaján és Georg Bendemann 23
Halmai Tamás: Két verselemzés 34
Végh Balázs Béla: Tündérkertünk gyermekversei 39
Gombos Katalin: A gyerek líra reneszánsza 42
Szarka Emese: A remitologizálás egyik modern kori magyar "jelensége" 59
Husz Mária: Az eredetiség élménye 81
Géczi János: A tudás átadásának formái a patrisztikában 101
szemle
Soproni Zsuzsanna: Angol nyelvtanárok a doktori képzésben 123
Apró Tibor: Nyelvtanítás, nyelvtanulás európai színvonalon 137
kritika
Gordon Győri János: Bevezetés a pedagógiai komparatisztikába 141
Kozma Tamás (2006): Az összehasonlító neveléstudomány alapjai
contents 148
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2007. május Iskolakultúra 2007. május
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba