Fülszöveg
Tüske László: Az európai iszlám kérdéseihez
A modern iszlám kérdéseivel foglalkozó kutatók hosszú ideig kizárólag azokkal a vallási, politikai, társadalmi stb. kérdésekkel foglalkoztak, amelyek az iszlám eredeti országaiban jelentkeztek. Különös érdeklődéssel figyelték a modernizálási folyamatokat, az iszlám törvényvallás képviselőinek azon törekvését, hogy adekvát válaszokat dolgozzanak ki a modernizáció kényszerében felmerülő problémákra.
Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése
Tankönyvet készíteni tulajdonképpen nagyon egyszerű. Osszuk fel az éves tananyagot kb. 5-6 fejezetre, a fejezeteket 8-10 leckére. Minden leckéhez tartozzon egy-két oldalnyi szöveg, 3-4 kép vagy ábra, és legyen a végén négy-öt kérdés. Ha mindezt egybekötjük, már kész is van egy tankönyv, vagy legalábbis egy annak látszó valami.
Donáth Péter: Nagy László kényszerű számvetése 1922-ből
A százötven éve született Nagy László - 1922 januárjában - szokatlan lépésre kényszerült: küszöbön álló...
Tovább
Fülszöveg
Tüske László: Az európai iszlám kérdéseihez
A modern iszlám kérdéseivel foglalkozó kutatók hosszú ideig kizárólag azokkal a vallási, politikai, társadalmi stb. kérdésekkel foglalkoztak, amelyek az iszlám eredeti országaiban jelentkeztek. Különös érdeklődéssel figyelték a modernizálási folyamatokat, az iszlám törvényvallás képviselőinek azon törekvését, hogy adekvát válaszokat dolgozzanak ki a modernizáció kényszerében felmerülő problémákra.
Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése
Tankönyvet készíteni tulajdonképpen nagyon egyszerű. Osszuk fel az éves tananyagot kb. 5-6 fejezetre, a fejezeteket 8-10 leckére. Minden leckéhez tartozzon egy-két oldalnyi szöveg, 3-4 kép vagy ábra, és legyen a végén négy-öt kérdés. Ha mindezt egybekötjük, már kész is van egy tankönyv, vagy legalábbis egy annak látszó valami.
Donáth Péter: Nagy László kényszerű számvetése 1922-ből
A százötven éve született Nagy László - 1922 januárjában - szokatlan lépésre kényszerült: küszöbön álló nyugdíjazásáig befutott pályájáról kellett számot adnia. Hatvanöt évesen, talán szerettei ösztönzésére, kísérletet tett ugyanis arra, hogy valamelyest javítson a közszolgálatban foglalkoztatottakéhoz hasonlóan egyre romló életfeltételein, valamint a felesége betegsége által is sújtott családja helyzetén. Ezért - és az őt ért méltánytalanság miatt - visszaminősítésének korrigálását, és az 1912. költségvetési évtől számára biztosított személyi pótlék visszamenőleges folyósítását kérte Vass József vallás- és közoktatásügyi minisztertől.
Mesterházi Zsuzsa: Változik-e a gyógypedagógia identitása?
Ez az írás az Iskolakultúra 2006 októberi számában megjelent A gyógypedagógia változó identitása című tanulmányra reflektál. Kiemelten foglalkozik a gyógypedagógia és a "special education" közötti fogalmi eltéréssel, áttekinti azokat a hasonlóságokat és különbségeket, amelyek a magyar és az amerikai társadalomban a tanulási nehézséggel küzdő tanulók felülreprezentáltságát eredményezik a gyógypedagógiai oktatásban, röviden bemutatja a hazai kutatók vizsgálódásainak egyes eredményeit, valamint a hazai paradoxonokat és dilemmákat. S végül a gyógypedagógia szemszögéből foglalja össze az integrált nevelés szerepét a tanulási akadályok csökkentésében, a pedagógiai kultúra átalakításában.
Vissza