1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. április

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 4. szám

Szerző
Veszprém
Kiadó: Pannon Egyetem
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű tartalomjegyzéket tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Buda András: Az infokommunikációs technológiák és a pedagógusok
Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma két évente öt százalékkal csökken, egyre kevesebb az olyan munkahely, ahol akár a munkavégzéshez, az adminisztrációhoz, az irányításhoz vagy éppen az ellenőrzéshez ne használnának számítógépet. Ennek is köszönhető, hogy ma már régen nem arról folyik a vita, hogy megjelenhetnek-e az oktatásban az IKT eszközök, hanem arról, hogy hogyan lehet ezeket felhasználni a hatékony tanításhoz?

Kárpáti Andrea - Ollé János: Tanárok informatikai képességeinek és pedagógiai stratégiáinak integrált fejlesztése
Egy pedagógus IKT kompetenciája közvetett módon hatással van a tanórai, osztálytermi tevékenységére. Az informatikai ismeretek fejlődése, az ezzel kapcsolatos attitűd változása már önmagában is jelentős mértékben befolyásolhatja a tanítás minőségét, de a hatékonyság érdemben csak akkor változik, hogy ha mindez közvetetten a pedagógus módszertani... Tovább

Fülszöveg

Buda András: Az infokommunikációs technológiák és a pedagógusok
Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma két évente öt százalékkal csökken, egyre kevesebb az olyan munkahely, ahol akár a munkavégzéshez, az adminisztrációhoz, az irányításhoz vagy éppen az ellenőrzéshez ne használnának számítógépet. Ennek is köszönhető, hogy ma már régen nem arról folyik a vita, hogy megjelenhetnek-e az oktatásban az IKT eszközök, hanem arról, hogy hogyan lehet ezeket felhasználni a hatékony tanításhoz?

Kárpáti Andrea - Ollé János: Tanárok informatikai képességeinek és pedagógiai stratégiáinak integrált fejlesztése
Egy pedagógus IKT kompetenciája közvetett módon hatással van a tanórai, osztálytermi tevékenységére. Az informatikai ismeretek fejlődése, az ezzel kapcsolatos attitűd változása már önmagában is jelentős mértékben befolyásolhatja a tanítás minőségét, de a hatékonyság érdemben csak akkor változik, hogy ha mindez közvetetten a pedagógus módszertani kultúrájára is hatással van. A hatékonyság vizsgálatához célszerű lenne egy követő jellegű megfigyelést szervezni, miszerint a képzés hatására milyen gyorsan és milyen irányban változik meg a tanórai tevékenység. Ennek hiányában arra vállalkoztunk, hogy a tervezett tevékenység, illetve az arról való gondolkozás változását követjük nyomon.

Csámer Iván: Informatikai eszközök a középiskolák könyvtáraiban
Az iskolai könyvtár kiváló háttere lehetne az IKT oktatási alkalmazásának, mert hagyományos szerepköréhez igazodva gyűjtheti, szűrheti és rendszerezheti azokat az elektronikus tartalmakat, amelyeket a tanárok és a diákok az oktatásban használhatnak, sőt az iskolai könyvtár hagyományos szerepköréből kilépve a pedagógiai folyamatokba aktívan beépülő forrásközpontként hatékonyan tudná támogatni a pedagógusi munka megújulását.

Török Balázs: Az óvodai csoportszobai számítógépek
Az óvodai csoportszobai számítógép-használat jelenlegi gyakorlata a számítógépet a "drillező játék- és oktatógép" funkciójában tartja. A helyzet kialakulásában szerepe volt annak a fejlesztési politikának, mely (saját) szektorális invenciók hiányában kompakt megoldásokat vásárolt - importált - az információs technológiai szektor egyik globális nagyvállalatától, kihasználatlanul hagyva a lokális szinten teljesítőképes fejlesztői és szolgáltatói kapacitásokat. A tanulmányban adatok alapján kimutatjuk, hogy a szülők szívesen veszik gyermekük óvodai számítógépes fejlesztését, de jelentőségét tekintve sokkal lényegtelenebbnek tartják azt, mint a gyerek számára nyújtott egyéb - főként humán jellegű - óvodai szolgáltatásokat. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Kárpáti Andrea: Tanárok informatikai kompetenciájának fejlesztése 3
Buda András: Az infokommunikációs technológiák és a pedagógusok 8
Kárpáti Andrea - Ollé János: Tanárok informatikai képességeinek és pedagógiai stratégiáinak integrált fejlesztése 14
Szerencsés György: Oktatási e-portfolió és informatikai kompetencia 24
Fejes József Balázs: Online tanulóközösségek 32
Tartsayné Németh Nóra: Személyesség a távoktatásban 38
Varga Kornél: Kompetencia, tudástranszfer és önszabályozó tanulás - egy informatikus szemével 48
Csámer Iván: Informatikai eszközök a középiskolák könyvtáraiban 67
Dorner Helga - Lakatosné Török Erika: Felkészítés nemzetközi projektekre a pedagógusképzésben 80
Munkácsy Katalin: A ViVe modell 87
Pajtókné Tari Ilona: Földrajztanítás az információs társadalomban 93
Molnár Pál: japanoldal.net 102
Kasik László: „A nemeknek megfelelő oktatás 109
Török Balázs: Az óvodai csoportszobai számítógépek 115
Boros János: Mi az etika? 2. rész 127
Szemle
Szaszkó Rita: Felnőtt nyelvtanulók motivációja és interkulturális találkozásai 138
Kritika
Németh György: A roma kultúra virtuális háza. Fleck Gábor - Szuhay Péter (2006, főszerk.): A roma kultúra virtuális háza. DVD-ROM 145
Contents 148
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem