1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2006. november

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVI. évfolyam 11. szám

Szerző
Pécs
Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

AZ INTERKULTURÁLIS KAPCSOLATOK ÉS AZ IDEGEN NYELVI MOTIVÁCIÓ ÖSSZEFÜGGÉSEI
Az idegen nyelvek elsajátítása és az interkulturális kapcsolatok között szoros összefüggés van. Interjúkra alapuló kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a magyarországi diákok milyen interkulturális kontaktus-szituációkat tapasztalhatnak meg, illetve, hogy milyen különbségek vannak a nyelvtanulási motiváció területén a különböző mértékű kontaktusokkal rendelkező diákok között.

NYELVOKTATÁSI REFORMOK A 20. SZÁZAD ELSŐ FELÉBEN
Ha az Új Iskola működését (1914-től 1949-ben történt bezárásáig) a Nagy László által kidolgozott, majd az iskolaalapító és munkatársai által továbbfejlesztett didaktikai rendszer tükrében vizsgáljuk, könnyen felfedezhetjük, hogy itt többről volt szó, mint a századfordulón programszerűen megfogalmazott pedagógiai utópia egyik megvalósítási kísérletéről.

BASÁK AZ ISKOLÁBAN
Az iskolákban megnyilvánuló erőszak, a basáskodás az iskolák világszerte súlyos problémája,... Tovább

Fülszöveg

AZ INTERKULTURÁLIS KAPCSOLATOK ÉS AZ IDEGEN NYELVI MOTIVÁCIÓ ÖSSZEFÜGGÉSEI
Az idegen nyelvek elsajátítása és az interkulturális kapcsolatok között szoros összefüggés van. Interjúkra alapuló kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a magyarországi diákok milyen interkulturális kontaktus-szituációkat tapasztalhatnak meg, illetve, hogy milyen különbségek vannak a nyelvtanulási motiváció területén a különböző mértékű kontaktusokkal rendelkező diákok között.

NYELVOKTATÁSI REFORMOK A 20. SZÁZAD ELSŐ FELÉBEN
Ha az Új Iskola működését (1914-től 1949-ben történt bezárásáig) a Nagy László által kidolgozott, majd az iskolaalapító és munkatársai által továbbfejlesztett didaktikai rendszer tükrében vizsgáljuk, könnyen felfedezhetjük, hogy itt többről volt szó, mint a századfordulón programszerűen megfogalmazott pedagógiai utópia egyik megvalósítási kísérletéről.

BASÁK AZ ISKOLÁBAN
Az iskolákban megnyilvánuló erőszak, a basáskodás az iskolák világszerte súlyos problémája, mint ahogy - bár nem beszélünk róla - Magyarországon is. Gyökerei az evolúciós örökségként bennünk levő rangsoragresszióban keresendőek, így nem lehet kizárólag a mai társadalom rovására írni, és nem lehet egyszer és mindenkorra megszabadulni tőle. A basáskodás elleni küzdelmet csakis a jelenség tudatosításával és erre a célra kidolgozott speciális, a diákokat-tanárokat-szülőket egyaránt megcélzó (basáskodás elleni) programokkal lehet eredményesen felvenni. A problémának itthon egyelőre nincs gazdája.

1956 AZ EURÓPAI TÖRTÉNELEM TANKÖNYVEKBEN
A Károlyi József Alapítvány, a Közép-Európai Egyetem Történelem Tanszéke, a Pasts Inc. (Múltak Társasága) Történeti Intézet, valamint a Magyar Történelemtanárok Egyesülete 2006. április 6-8. között nemzetközi konferenciát szervezett, hogy megvitassa 1956 eseményeinek oktatását Európában.

NAGYMONOGRÁFIA RADNÓTI MIKLÓSRÓL
Az egyik legnépszerűbb magyar költő Radnóti Miklós. Bár sok tanulmány, visszaemlékezés, néhány kismonográfia készült már róla, életének és munkásságának teljességre törekvő feldolgozására elsőként Ferencz Győző költő műfordító, irodalomtörténész vállalkozott. Számos eddig kiadatlan forrásanyagot tudott feldolgozni, s miközben sok félreértést és hamisítást igazít helyre, minden eddiginél teljesebben és hitelesebben mutatja be élet és mű kivételes egységét. Vissza

Tartalom

tanulmány
Tánczos Judit: A kognitív folyamatok zavarainak hatása az idegen nyelv tanulására 3
Csizér Kata - Kormos Judit: Az interkulturális kapcsolatok és az idegen nyelvi motiváció összefüggései 12
Biró Zsuzsanna Hanna: Nyelvoktatási reformok a 20. század első felében 21
Boross Ottilia: Basák az iskolában 33
szemle
Apor Péter: 1956 az európai történelem tankönyvekben 40
Hubert Tison: Az 1956-os magyar forradalom a francia oktatásban és a történelem tankönyvekben 41
Juraj Marusiak: 1956 a szlovák történelemkönyvekben 46
Maciej Górny: A magyar '56 és a prágai tavasz a lengyel történelem tankönyvekben 1989 után 56
Katarina Kovacevic: A jugoszláv nézőpont 60
Németh György: Történelem alulnézetben 73
Bándiné Liszt Amália: Általános iskolai német nyelvi minta- és kerettantervek komparatív elemzése 79
Fejes József Balázs - Kasik László - Kinyó László: Beszámoló a IV. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról 92
H. Papp Zsolt: „Mozgóképi szövegértés" - az meg mi? 98
Böszörménvi-Nagy Orsolya: Tóth János belső mozija 102
Lévai Péter: A néptánc oktatásának lehetséges megújítása 105
Fügedi János: A táncnotáció hatása a mozgáskognitív képesség fejlődésére 108
Lannert István: Dramatikus gyakorlatok az idegennyelv-tanításban 122
Lantos Ferenc: Bartók éve 131
kritika
Tarján Tamás: Tom Sawyer a Corvin-közben 137
(Októberi napok, naplólapok. A forradalom gyerekszemmel. Kolibri Színház)
Vasy Géza: Nagymonográfia Radnóti Miklósról 140
(Ferencz Győző: Radnóti Miklós élete és költészete)
contents 147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem