1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2006. május

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVI. évfolyam 5. szám

Szerző
Pécs
Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM
2005 júniusában fejeződött be a tanév azon 9. évfolyamos diákok számára, akik elsőként vettek részt nyelvi előkészítő képzésben (NYEK). Tanulmányunk egy átfogó empirikus vizsgálat fontosabb eredményeit és az azok közötti összefüggéseket elemzi.

A KISGYERMEKKORI NEVELÉS FRANCIAORSZÁGI SZÍNTEREI
Milyen lehetőségek kínálkoznak Franciaországban a háromévesnél kisebb gyerekek napközbeni elhelyezésére, illetve a kisgyermekekkel kapcsolatos szocializációs funkciók családon kívüli ellátására? A gyermekneveléshez nyújtott szociálpolitikai támogatások alakulására és a gyermekek nevelésében közreműködők szakmai státuszának megújítására irányul törekvésekre is kitérve - idehaza kevéssé ismert kutatások alapján - a gyermekkel kapcsolatos szemléletmódok és a gyermekintézmények működését befolyásoló pedagógiai modellek változásairól is beszámolunk

A VALLÁSTUDÓ ÉS A LAIKUS ÉRTELMISÉG A HUSZADIK SZÁZADI EGYIPTOMBAN
Az iszlám országaiban a 19-20. század során... Tovább

Fülszöveg

A NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM
2005 júniusában fejeződött be a tanév azon 9. évfolyamos diákok számára, akik elsőként vettek részt nyelvi előkészítő képzésben (NYEK). Tanulmányunk egy átfogó empirikus vizsgálat fontosabb eredményeit és az azok közötti összefüggéseket elemzi.

A KISGYERMEKKORI NEVELÉS FRANCIAORSZÁGI SZÍNTEREI
Milyen lehetőségek kínálkoznak Franciaországban a háromévesnél kisebb gyerekek napközbeni elhelyezésére, illetve a kisgyermekekkel kapcsolatos szocializációs funkciók családon kívüli ellátására? A gyermekneveléshez nyújtott szociálpolitikai támogatások alakulására és a gyermekek nevelésében közreműködők szakmai státuszának megújítására irányul törekvésekre is kitérve - idehaza kevéssé ismert kutatások alapján - a gyermekkel kapcsolatos szemléletmódok és a gyermekintézmények működését befolyásoló pedagógiai modellek változásairól is beszámolunk

A VALLÁSTUDÓ ÉS A LAIKUS ÉRTELMISÉG A HUSZADIK SZÁZADI EGYIPTOMBAN
Az iszlám országaiban a 19-20. század során végbement társadalmi változások közül a vallástudományok szempontjából is különleges jelentősége van a laikus vagy világi értelmiség kialakulásának.

KORSZERŰ ISKOLAÉPÍTÉSI TÖREKVÉSEK MAGYARORSZÁGON
A hatvanas évek második felében lefolytatott első - és máig egyetlen - hazai komplex iskolaépítési kutatás összefoglaló megállapításai és állásfoglalásai nem találkoztak az oktatáspolitika akkori irányítóinak egyetértésével. A kutatás építészeti és pedagógiai munkarészeinek összefoglalóját áttekintve azt kell megállapítanunk, hogy jóllehet a kutatócsoport ajánlásainak nagy része ma is aktuális, számos javaslat máig sem valósult meg.

NEM KÍVÁNT GYEREKEK?
A migráns tanulók oktatásának témája Magyarországon nagyon újnak mondható, kevés óvatos előzményt leszámítva eleddig nem nagyon nyúltak hozzá átfogó igénnyel a feltáró-elemző szándékkal. A Feischmidt Margit és Nyíri Pál által szerkesztett kötet ezért mindjárt nagy lépést - sőt, mondhatni ugrást - jelent. Az előzmények hiányát részben magyarázza, hogy a migráció révén hazánkba érkező külföldiek száma még elenyésző, ezres nagyságrendű, itt tárgyalt tendenciáit tekintve pedig új jelenségnek számít. Vissza

Tartalom

konferencia
Kovács Gábor: Az intonáció metaforái 3
Szitár Katalin: Regény és realitás 15
S. Horváth Géza: Fiktív vallomás és szövegműködés 28
Hermann Zoltán: Egy mese és a romantikus kasztráció fogalma 42
tanulmány
Nikolov Marianne - Ottó István: A nyelvi előkészítő évfolyam 49
Jakab Edit: Hogyan reprezentálja a nyelv a teret? 68
Fóris Ágota: A terminológiai szemlélet a tankönyvek minőségi megítélésében 79
Bajomi Iván: A kisgyermekkori nevelés franciaországi színterei 89
Tüske László: A vallástudó és a laikus értelmiség a huszadik századi Egyiptomban 103
szemle
Tóth Helga: Franciaországi romák beiskoláztatása 124
Sanda István Dániel: Korszerű iskolaépítési törekvések Magyarországon 128
kritika
Habók Anita: Inkluzív pedagógia 136
(EUMIE European Masters in Inclusive Education Ein Curriculumentwicklungsprogramm im Rahmen von Sokrates ERASMUS [2004])
Imre Anna: Nem kívánt gyerekek? Migránsok a magyar közoktatásban 139
(Nyíri Pál - Eeischmidt Margit [2006, szerk.]: Nem kívánt gyerekek? Migránsok a magyar közoktatásban)
Fábián Berta: Még mindig jó palócok 143
(Kriston Vízi József [2004]: Vendégségben Palócföldön)
Satöbbi 145
Contents 147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2006. május Iskolakultúra 2006. május Iskolakultúra 2006. május

A borító enyhén foltos, sérült.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba