Fülszöveg
A NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM
2005 júniusában fejeződött be a tanév azon 9. évfolyamos diákok számára, akik elsőként vettek részt nyelvi előkészítő képzésben (NYEK). Tanulmányunk egy átfogó empirikus vizsgálat fontosabb eredményeit és az azok közötti összefüggéseket elemzi.
A KISGYERMEKKORI NEVELÉS FRANCIAORSZÁGI SZÍNTEREI
Milyen lehetőségek kínálkoznak Franciaországban a háromévesnél kisebb gyerekek napközbeni elhelyezésére, illetve a kisgyermekekkel kapcsolatos szocializációs funkciók családon kívüli ellátására? A gyermekneveléshez nyújtott szociálpolitikai támogatások alakulására és a gyermekek nevelésében közreműködők szakmai státuszának megújítására irányul törekvésekre is kitérve - idehaza kevéssé ismert kutatások alapján - a gyermekkel kapcsolatos szemléletmódok és a gyermekintézmények működését befolyásoló pedagógiai modellek változásairól is beszámolunk
A VALLÁSTUDÓ ÉS A LAIKUS ÉRTELMISÉG A HUSZADIK SZÁZADI EGYIPTOMBAN
Az iszlám országaiban a 19-20. század során...
Tovább
Fülszöveg
A NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM
2005 júniusában fejeződött be a tanév azon 9. évfolyamos diákok számára, akik elsőként vettek részt nyelvi előkészítő képzésben (NYEK). Tanulmányunk egy átfogó empirikus vizsgálat fontosabb eredményeit és az azok közötti összefüggéseket elemzi.
A KISGYERMEKKORI NEVELÉS FRANCIAORSZÁGI SZÍNTEREI
Milyen lehetőségek kínálkoznak Franciaországban a háromévesnél kisebb gyerekek napközbeni elhelyezésére, illetve a kisgyermekekkel kapcsolatos szocializációs funkciók családon kívüli ellátására? A gyermekneveléshez nyújtott szociálpolitikai támogatások alakulására és a gyermekek nevelésében közreműködők szakmai státuszának megújítására irányul törekvésekre is kitérve - idehaza kevéssé ismert kutatások alapján - a gyermekkel kapcsolatos szemléletmódok és a gyermekintézmények működését befolyásoló pedagógiai modellek változásairól is beszámolunk
A VALLÁSTUDÓ ÉS A LAIKUS ÉRTELMISÉG A HUSZADIK SZÁZADI EGYIPTOMBAN
Az iszlám országaiban a 19-20. század során végbement társadalmi változások közül a vallástudományok szempontjából is különleges jelentősége van a laikus vagy világi értelmiség kialakulásának.
KORSZERŰ ISKOLAÉPÍTÉSI TÖREKVÉSEK MAGYARORSZÁGON
A hatvanas évek második felében lefolytatott első - és máig egyetlen - hazai komplex iskolaépítési kutatás összefoglaló megállapításai és állásfoglalásai nem találkoztak az oktatáspolitika akkori irányítóinak egyetértésével. A kutatás építészeti és pedagógiai munkarészeinek összefoglalóját áttekintve azt kell megállapítanunk, hogy jóllehet a kutatócsoport ajánlásainak nagy része ma is aktuális, számos javaslat máig sem valósult meg.
NEM KÍVÁNT GYEREKEK?
A migráns tanulók oktatásának témája Magyarországon nagyon újnak mondható, kevés óvatos előzményt leszámítva eleddig nem nagyon nyúltak hozzá átfogó igénnyel a feltáró-elemző szándékkal. A Feischmidt Margit és Nyíri Pál által szerkesztett kötet ezért mindjárt nagy lépést - sőt, mondhatni ugrást - jelent. Az előzmények hiányát részben magyarázza, hogy a migráció révén hazánkba érkező külföldiek száma még elenyésző, ezres nagyságrendű, itt tárgyalt tendenciáit tekintve pedig új jelenségnek számít.
Vissza