Fülszöveg
A FORMÁLIS ÉS NEM-FORMÁLIS TANULÁS SORÁN SZERZETT TUDÁS INTEGRÁLÁSA
A tudás általános felértékelődése és a tanulásnak az élet mind több területére való kiterjedése következtében az oktatáselmélet alapfogalmai folyamatosan új tartalommal gazdagodnak. Ilyen átértékelődésen ment keresztül az utóbbi évtizedekben az előzetes tudás fogalma, és új tartalmat kapott annak felmérése.
KERESZTTANTERVEK, KOMPETENCIÁK ÉS A BIOLÓGIA TANÍTÁSA
A biológia tantárgy tartalmi fejlesztése önmagában nem hozhat jelentős változást. Az adott iskola pedagógiai programjának szerves részeként viszont a tantárgy tanítása hatékony lehet nemcsak a tanulók tudásának bővítésében, hanem szomatikus, mentális, pszichés és szociális nevelésükben, a mindennapi életben szükséges kompetenciák kialakításában is.
MAGYAR TANÍTÓ, 191-BEN
A "boldog békeidők" utolsó évtizedének első évét vizsgálva, azt kutatjuk, hogyan alakult a tanítói szakma összetétele a korábbi néhány évtizedhez képest, és milyen fontosabb...
Tovább
Fülszöveg
A FORMÁLIS ÉS NEM-FORMÁLIS TANULÁS SORÁN SZERZETT TUDÁS INTEGRÁLÁSA
A tudás általános felértékelődése és a tanulásnak az élet mind több területére való kiterjedése következtében az oktatáselmélet alapfogalmai folyamatosan új tartalommal gazdagodnak. Ilyen átértékelődésen ment keresztül az utóbbi évtizedekben az előzetes tudás fogalma, és új tartalmat kapott annak felmérése.
KERESZTTANTERVEK, KOMPETENCIÁK ÉS A BIOLÓGIA TANÍTÁSA
A biológia tantárgy tartalmi fejlesztése önmagában nem hozhat jelentős változást. Az adott iskola pedagógiai programjának szerves részeként viszont a tantárgy tanítása hatékony lehet nemcsak a tanulók tudásának bővítésében, hanem szomatikus, mentális, pszichés és szociális nevelésükben, a mindennapi életben szükséges kompetenciák kialakításában is.
MAGYAR TANÍTÓ, 191-BEN
A "boldog békeidők" utolsó évtizedének első évét vizsgálva, azt kutatjuk, hogyan alakult a tanítói szakma összetétele a korábbi néhány évtizedhez képest, és milyen fontosabb eseményeket örökítettek meg ebben a szakmatörténetben választott forrásaink. Közvetett módon azt is keressük, hogy vajon ebben az időszakban tapasztalhatók-e már - Romsics Ignác kifejezésével élve: a "boldogtalan békétlenség" jelei is.
TÖBBNYELVŰSÉG ÉS DEMOKRÁCIA
Hogyan lehet egyik nyelvről a másikra a jelentést átvinni (egyáltalán lehetséges-e), több nyelvet vagy egy nyelvet beszélünk-e, képesek vagyunk-e a másik embert megérteni, és egy feltételezett helyes fordítást vagy megértést hogyan tudunk igazolni. A fordítás, a többnyelvűség kérdései ma a filozófusokat, nyelvészeket, irodalomtudósokat, kulturális antropológusokat, kommunikációs szakembereket, valamint a politika tudósait és gyakorlóit egyaránt foglalkoztatják.
PLATONOV GÉPZONGORÁRA
Ascher Tamás színházi 'Platonov' - rendezése és Nyikita Mihalkov 'Etűdök gépzongorára' című filmje egyaránt Csehov első, címnélküli, legtöbbször 'Platonov'-ként emlegetett színdarabjára épül. Az előbbi lényegében hű adaptáció, míg az utóbbinak a dráma csupán inspirációként szolgált.
Vissza