1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2006. február

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVI. évfolyam 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A FORMÁLIS ÉS NEM-FORMÁLIS TANULÁS SORÁN SZERZETT TUDÁS INTEGRÁLÁSA
A tudás általános felértékelődése és a tanulásnak az élet mind több területére való kiterjedése következtében az oktatáselmélet alapfogalmai folyamatosan új tartalommal gazdagodnak. Ilyen átértékelődésen ment keresztül az utóbbi évtizedekben az előzetes tudás fogalma, és új tartalmat kapott annak felmérése.

KERESZTTANTERVEK, KOMPETENCIÁK ÉS A BIOLÓGIA TANÍTÁSA
A biológia tantárgy tartalmi fejlesztése önmagában nem hozhat jelentős változást. Az adott iskola pedagógiai programjának szerves részeként viszont a tantárgy tanítása hatékony lehet nemcsak a tanulók tudásának bővítésében, hanem szomatikus, mentális, pszichés és szociális nevelésükben, a mindennapi életben szükséges kompetenciák kialakításában is.

MAGYAR TANÍTÓ, 191-BEN
A "boldog békeidők" utolsó évtizedének első évét vizsgálva, azt kutatjuk, hogyan alakult a tanítói szakma összetétele a korábbi néhány évtizedhez képest, és milyen fontosabb... Tovább

Fülszöveg

A FORMÁLIS ÉS NEM-FORMÁLIS TANULÁS SORÁN SZERZETT TUDÁS INTEGRÁLÁSA
A tudás általános felértékelődése és a tanulásnak az élet mind több területére való kiterjedése következtében az oktatáselmélet alapfogalmai folyamatosan új tartalommal gazdagodnak. Ilyen átértékelődésen ment keresztül az utóbbi évtizedekben az előzetes tudás fogalma, és új tartalmat kapott annak felmérése.

KERESZTTANTERVEK, KOMPETENCIÁK ÉS A BIOLÓGIA TANÍTÁSA
A biológia tantárgy tartalmi fejlesztése önmagában nem hozhat jelentős változást. Az adott iskola pedagógiai programjának szerves részeként viszont a tantárgy tanítása hatékony lehet nemcsak a tanulók tudásának bővítésében, hanem szomatikus, mentális, pszichés és szociális nevelésükben, a mindennapi életben szükséges kompetenciák kialakításában is.

MAGYAR TANÍTÓ, 191-BEN
A "boldog békeidők" utolsó évtizedének első évét vizsgálva, azt kutatjuk, hogyan alakult a tanítói szakma összetétele a korábbi néhány évtizedhez képest, és milyen fontosabb eseményeket örökítettek meg ebben a szakmatörténetben választott forrásaink. Közvetett módon azt is keressük, hogy vajon ebben az időszakban tapasztalhatók-e már - Romsics Ignác kifejezésével élve: a "boldogtalan békétlenség" jelei is.

TÖBBNYELVŰSÉG ÉS DEMOKRÁCIA
Hogyan lehet egyik nyelvről a másikra a jelentést átvinni (egyáltalán lehetséges-e), több nyelvet vagy egy nyelvet beszélünk-e, képesek vagyunk-e a másik embert megérteni, és egy feltételezett helyes fordítást vagy megértést hogyan tudunk igazolni. A fordítás, a többnyelvűség kérdései ma a filozófusokat, nyelvészeket, irodalomtudósokat, kulturális antropológusokat, kommunikációs szakembereket, valamint a politika tudósait és gyakorlóit egyaránt foglalkoztatják.

PLATONOV GÉPZONGORÁRA
Ascher Tamás színházi 'Platonov' - rendezése és Nyikita Mihalkov 'Etűdök gépzongorára' című filmje egyaránt Csehov első, címnélküli, legtöbbször 'Platonov'-ként emlegetett színdarabjára épül. Az előbbi lényegében hű adaptáció, míg az utóbbinak a dráma csupán inspirációként szolgált. Vissza

Tartalom

tanulmány
Csapó Benő: A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása 3
Franyó István: Kereszttantervek, kompetenciák és a biológia tanítása 17
F. Dárdai Ágnes: Magyar és német nyelvű történelem tankönyvek kvantitatív tankönyvanalízise 26
Nagy Mária: Magyar tanító, 1911 -ben 33
Zátonyi Sándor: Hatvan éves az általános iskola 49
Boros János: Többnyelvűség és demokrácia 59
Sándor Katalin: Közelítések a médiumköziség kérdéseihez 2. 65
Várady Zsuzsa: Platonov gépzongorára 75
Mihálka Réka: „Mint egy vak kismacskát..." 96
Bodrogi Csongor: Kosztolányi és József Attila 105
szemle
Marlok Zsuzsa - Martos Tamás: Pedagógushivatás - személyiségfejlesztés 114
Balázs Miklós: A politikum sajátossága: egy ,Bánk bán'-film tanulságai 122
Prohászka László: Kisfaludi Stróbl Zsigmond Klebelsberg Kuno-portréi 133
kritika
Habók Anita: Motiváció, tanulás és tanítás 137
(Réthy Endréné [2003]: Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul?)
Fenyő D. György: Személyes pedagógiatörténet 140
(Gordon Győri János [2004]: A magyartanítás mestersége. Mestertanárok a magyartanításról (Beszélgetés tíz kiemelkedő jelentőségű magyartanárral)
H. Nagy Péter: Freud-filológia és hatáskutatás 144
(Vajda Barnabás [2005]: Sigmund Freud és a XX. század eleji magyar irodalom. Tanulmányok magyar írók és a freudi pszichoanalízis kapcsolatáról)
Szabó Lajos: Haj szálcsövek, nyomáscsoportok 145
(Nagy Péter Tibor [2002]: Haj szálcsövek és nyomáscsoportok. Oktatáspolitika a 19-20. századi Magyarországon)
Fóris Ágota - Kozma László: A kultúra intézményrendszereinek történeti-funkcionális változásai 148
(Sári Mihály [2004]: A kultúra intézményrendszereinek történeti-funkciónál is változásai)
Contents 150
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem