Fülszöveg
Ujlaky István: A 20. század a gimnáziumi történelem tankönyvekben
E dolgozatban arra teszek kísérletet, hogy három olyan tankönyvről adjak összehasonlító elemzést (egyfajta "recenziót), amelyek az 1914-től napjainkig terjedő történelmet foglalják össze, s amelyeket napjainkban a középiskolai oktatásban használnak.
Gönczy Ágnes: A jelenvaló csoda
A transzcendens világ felé törekvő film sem nélkülözheti a hétköznapiságot, a valóságot, nem mondhat le a képről, de nem is egyszerűen filmre vitt spiritualitás. A művészi kép mindig metaforikus, vagyis valami valamivel helyettesítődik benne. A végtelen nem tehető anyagivá, de utalhatunk rá azáltal, hogy képpé formáljuk.
Stribik Ferenc: Az öngyilkosság az irodalomban
Taníthatjuk-e az öngyilkosság sokkját bemutató műveket? Kamaszkorban levő tanítványaink a legérzékenyebb, legfogékonyabb életkorban vannak: ha az iskolát elhallgatásokkal, elfojtásokkal körbebástyázott látszatvilággá tesszük, a tisztázó beszélgetés lehetőségét...
Tovább
Fülszöveg
Ujlaky István: A 20. század a gimnáziumi történelem tankönyvekben
E dolgozatban arra teszek kísérletet, hogy három olyan tankönyvről adjak összehasonlító elemzést (egyfajta "recenziót), amelyek az 1914-től napjainkig terjedő történelmet foglalják össze, s amelyeket napjainkban a középiskolai oktatásban használnak.
Gönczy Ágnes: A jelenvaló csoda
A transzcendens világ felé törekvő film sem nélkülözheti a hétköznapiságot, a valóságot, nem mondhat le a képről, de nem is egyszerűen filmre vitt spiritualitás. A művészi kép mindig metaforikus, vagyis valami valamivel helyettesítődik benne. A végtelen nem tehető anyagivá, de utalhatunk rá azáltal, hogy képpé formáljuk.
Stribik Ferenc: Az öngyilkosság az irodalomban
Taníthatjuk-e az öngyilkosság sokkját bemutató műveket? Kamaszkorban levő tanítványaink a legérzékenyebb, legfogékonyabb életkorban vannak: ha az iskolát elhallgatásokkal, elfojtásokkal körbebástyázott látszatvilággá tesszük, a tisztázó beszélgetés lehetőségét megtagadva tőlük, akkor fokozzuk sérülékenységüket, kiszolgáltatottságukat.
Ritoók Judit: A gyász ábrázolása és kifejezése az irodalomban
A gyásznak épp azért alakul ki rendje, rítusa, szertartása, hogy az alkalmi jelenséget fölemelje az általános emberi, a hétköznapit az ünnepi szintjére, s talán azért is, hogy az első, kilátástalannak érzett időkben bizonyos viselkedésmintákkal segítséget adjon a továbbéléshez.
Pintér Borbála: A széttöredezettség mint regényszervezőelem
Kemény Zsigmond három regényének ('A szív örvényei'; 'Férj és nő'; 'Ködképek a kedély láthatárán') tartalmi és formai széttöredezettségét állítom fókuszba, és ennek alapján rendelem őket egymás mellé. Azt igyekszem majd kimutatni, hogy e regények a paradigmaváltás korának szülöttei.
Balla Mária: Pedagógiai és pszichológiai információkeresés az interneten
A tudás és a tanulás fogalmának átalakulása miatt átalakul a tudásközvetítő intézmények, köztük a könyvtárak társadalmi szerepe is. A világhálón megtalálható tudományos információk megszerzésében a könyvtárak jelenlegi szerepét, az információkeresés eszköztárát a potenciális felhasználók kevéssé ismerik.
Vissza