Fülszöveg
A REKLÁMMEGÉRTÉS SEGÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI A MAGYARTANÍTÁSBAN
Napjainkban a tömegkommunikációs technikák (elsősorban a televízió) gyerekekre gyakorolt hatása igen nagy kihívás elé állítja a pedagógiát. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Mozgóképkultúra és médiaismeret mellett a többi tantárgynak - így a Magyar nyelv és irodalomnak is - hatékonyabban kell hozzájárulnia a sikeres médiaismeret és médiahasználat kialakításához. A magyartanítás esetében ez sürgető szerkezeti, tartalmi, tantárgy-filozófiai átalakulást követel meg. A változtatás lehetőségeire a reklámmegértés terén nyújtható segítség elméleti alapjait vázolva igyekszünk rámutatni.
EGY NAT-NAK MEGFELELŐ INFORMATIKA TANKÖNYVCSALÁDRÓL
Az iskolai könyvtárhasználat tanításához jelenleg két olyan tankönyv áll a pedagógusok és könyvtárostanárok segítségére, mely a kötelező oktatást teljes egészében igyekszik felölelni. Az egyik a két kötetes 'Információ - Könyv - Könyvtár' című, mely Katsányi Sándor és Könyves-Tóth Lilla...
Tovább
Fülszöveg
A REKLÁMMEGÉRTÉS SEGÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI A MAGYARTANÍTÁSBAN
Napjainkban a tömegkommunikációs technikák (elsősorban a televízió) gyerekekre gyakorolt hatása igen nagy kihívás elé állítja a pedagógiát. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Mozgóképkultúra és médiaismeret mellett a többi tantárgynak - így a Magyar nyelv és irodalomnak is - hatékonyabban kell hozzájárulnia a sikeres médiaismeret és médiahasználat kialakításához. A magyartanítás esetében ez sürgető szerkezeti, tartalmi, tantárgy-filozófiai átalakulást követel meg. A változtatás lehetőségeire a reklámmegértés terén nyújtható segítség elméleti alapjait vázolva igyekszünk rámutatni.
EGY NAT-NAK MEGFELELŐ INFORMATIKA TANKÖNYVCSALÁDRÓL
Az iskolai könyvtárhasználat tanításához jelenleg két olyan tankönyv áll a pedagógusok és könyvtárostanárok segítségére, mely a kötelező oktatást teljes egészében igyekszik felölelni. Az egyik a két kötetes 'Információ - Könyv - Könyvtár' című, mely Katsányi Sándor és Könyves-Tóth Lilla munkája, a másik a Mozaik Kiadó informatika tankönyvcsaládja, mely Rozgonyi-Borus Ferenc és Kokas Károly nevéhez fűződik. A két mű eltérő terjedelemben, eltérő mélységben és eltérő struktúrában dolgozza fel azokat az ismereteket, melyekkel a tanulóknak a közoktatás során meg kell ismerkedniük. Itt most az utóbbi tankönyvcsaláddal foglalkozunk könyvtár-pedagógiai szempontból.
ATTITŰDBELI ÉS MOTIVÁCIÓS SAJÁTOSSÁGOK AZ IDEGEN NYELV TANULÁSÁBAN
Az idegen nyelv megtanulásának sikerességét számos tényező befolyásolhatja, melyek között előkelő helyet foglal el a nyelvtanulásra irányuló motiváció. Tanulmányunkban egy átfogó kutatás részeredményéről szeretnénk beszámolni. A vizsgálat az idegen nyelv elsajátításában szerepet játszó tényezők szerepét elemzi: mi most ezek közül a 14 éves korosztály nyelvtanulásra irányuló attitűdjeit és motivációit mutatjuk be.
AZ OKTATÁSTUDOMÁNY "KIS TIGRISEI"
Írásom kettős céllal készült. Elsőként a szervezet legutóbbi, ciprusi konferenciájáról szeretnék - az elvárhatónál talán kevésbé objektív - beszámolót nyújtani, majd előre tekintünk 2007-re, amikor Budapest láthatja vendégül Európa és "a világ többi részének" mintegy 1800 oktatáskutatóját. A nyolcvanas évektől a közgazdaságtudomány és a gazdaságföldrajz a gyorsan fejlődő délkelet-ázsiai térség néhány országával kapcsolatban használta a "kis tigrisek" kifejezést. Hongkong, Szingapúr, Dél-Korea és Tajvan gazdasága rendkívül gyorsan fejlődött a nyolcvanas-kilencvenes években. Ennek egyik okaként említhető, hogy erőteljesen fejlesztették a csúcstechnológiát hasznosító iparágakat. A hangsúly azon volt, hogy az egyes iparágak sajátos, több évtizedes fejlődési útjának bejárása helyett átugrották az olyan lépcsőfokokat, amelyek másutt átmenetinek vagy zsákutcának bizonyultak.
Vissza