1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2005. december

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XV. évfolyam 12. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A REKLÁMMEGÉRTÉS SEGÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI A MAGYARTANÍTÁSBAN
Napjainkban a tömegkommunikációs technikák (elsősorban a televízió) gyerekekre gyakorolt hatása igen nagy kihívás elé állítja a pedagógiát. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Mozgóképkultúra és médiaismeret mellett a többi tantárgynak - így a Magyar nyelv és irodalomnak is - hatékonyabban kell hozzájárulnia a sikeres médiaismeret és médiahasználat kialakításához. A magyartanítás esetében ez sürgető szerkezeti, tartalmi, tantárgy-filozófiai átalakulást követel meg. A változtatás lehetőségeire a reklámmegértés terén nyújtható segítség elméleti alapjait vázolva igyekszünk rámutatni.

EGY NAT-NAK MEGFELELŐ INFORMATIKA TANKÖNYVCSALÁDRÓL
Az iskolai könyvtárhasználat tanításához jelenleg két olyan tankönyv áll a pedagógusok és könyvtárostanárok segítségére, mely a kötelező oktatást teljes egészében igyekszik felölelni. Az egyik a két kötetes 'Információ - Könyv - Könyvtár' című, mely Katsányi Sándor és Könyves-Tóth Lilla... Tovább

Fülszöveg

A REKLÁMMEGÉRTÉS SEGÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI A MAGYARTANÍTÁSBAN
Napjainkban a tömegkommunikációs technikák (elsősorban a televízió) gyerekekre gyakorolt hatása igen nagy kihívás elé állítja a pedagógiát. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Mozgóképkultúra és médiaismeret mellett a többi tantárgynak - így a Magyar nyelv és irodalomnak is - hatékonyabban kell hozzájárulnia a sikeres médiaismeret és médiahasználat kialakításához. A magyartanítás esetében ez sürgető szerkezeti, tartalmi, tantárgy-filozófiai átalakulást követel meg. A változtatás lehetőségeire a reklámmegértés terén nyújtható segítség elméleti alapjait vázolva igyekszünk rámutatni.

EGY NAT-NAK MEGFELELŐ INFORMATIKA TANKÖNYVCSALÁDRÓL
Az iskolai könyvtárhasználat tanításához jelenleg két olyan tankönyv áll a pedagógusok és könyvtárostanárok segítségére, mely a kötelező oktatást teljes egészében igyekszik felölelni. Az egyik a két kötetes 'Információ - Könyv - Könyvtár' című, mely Katsányi Sándor és Könyves-Tóth Lilla munkája, a másik a Mozaik Kiadó informatika tankönyvcsaládja, mely Rozgonyi-Borus Ferenc és Kokas Károly nevéhez fűződik. A két mű eltérő terjedelemben, eltérő mélységben és eltérő struktúrában dolgozza fel azokat az ismereteket, melyekkel a tanulóknak a közoktatás során meg kell ismerkedniük. Itt most az utóbbi tankönyvcsaláddal foglalkozunk könyvtár-pedagógiai szempontból.

ATTITŰDBELI ÉS MOTIVÁCIÓS SAJÁTOSSÁGOK AZ IDEGEN NYELV TANULÁSÁBAN
Az idegen nyelv megtanulásának sikerességét számos tényező befolyásolhatja, melyek között előkelő helyet foglal el a nyelvtanulásra irányuló motiváció. Tanulmányunkban egy átfogó kutatás részeredményéről szeretnénk beszámolni. A vizsgálat az idegen nyelv elsajátításában szerepet játszó tényezők szerepét elemzi: mi most ezek közül a 14 éves korosztály nyelvtanulásra irányuló attitűdjeit és motivációit mutatjuk be.

AZ OKTATÁSTUDOMÁNY "KIS TIGRISEI"
Írásom kettős céllal készült. Elsőként a szervezet legutóbbi, ciprusi konferenciájáról szeretnék - az elvárhatónál talán kevésbé objektív - beszámolót nyújtani, majd előre tekintünk 2007-re, amikor Budapest láthatja vendégül Európa és "a világ többi részének" mintegy 1800 oktatáskutatóját. A nyolcvanas évektől a közgazdaságtudomány és a gazdaságföldrajz a gyorsan fejlődő délkelet-ázsiai térség néhány országával kapcsolatban használta a "kis tigrisek" kifejezést. Hongkong, Szingapúr, Dél-Korea és Tajvan gazdasága rendkívül gyorsan fejlődött a nyolcvanas-kilencvenes években. Ennek egyik okaként említhető, hogy erőteljesen fejlesztették a csúcstechnológiát hasznosító iparágakat. A hangsúly azon volt, hogy az egyes iparágak sajátos, több évtizedes fejlődési útjának bejárása helyett átugrották az olyan lépcsőfokokat, amelyek másutt átmenetinek vagy zsákutcának bizonyultak. Vissza

Tartalom

tanulmány
Fürth Eszter - Kasik László: g A reklámmegértés segítésének feltételei a magyartanításban 3
Dömsödy Andrea: g Információs társadalom, informatika és könyvtár-pedagógia 12
Mitring Éva: A kvalitatív hiperkorrekció létrejöttében szerepet játszó nyelvi tényezők kvantitatív vizsgálata 21
Mezei Gabriella - Csizér Kata: Második nyelvi motivációs stratégiák használata az osztályteremben 30
Tánczos Judit - Máth János: Attitűbeli és motivációs sajátosságok az idegen nyelv anulásában 43
Lakotár Katalin: „Bennünk élő" szomszédainkról - ismét 48
Loboczky János: Dekorativitás és díszítőművészet Gadamer és Lukács művészetfilozófiájában 55
Horváth Kornélia: Irodalom, retorika, poétika 62
Mártonfi György: Vélemények az eredményességről és a hatékonyságról 75
Dévény Ágnes - Loch Ágnes: Miről szól a nyelvvizsga? 85
szemle
Csíkos Csaba: Az oktatástudomány „kis tigrisei" 99
Burián Miklós: Alternatív zenei kísérlet az általános iskola első és második osztályának énekóráin 103
Keszthelyi László: Számítógépterem hatékony karbantartása ssh-val 106
Kiss Endre: Az analízis hérosza 109
Huszár Zsuzsanna: A munkanapló és a terepnapló a kvalitatív kutatások eszköztárában 114
kritika
Halmai Tamás: Rejtőzködő hagyomány 125
(Bohár András - L. Simon László [2005]: Aktuális avantgárd)
Kamarás István: Egy mai lelkigyakorlatos könyv margójára 128
(Nyíri Tamás [2004]: Lelkünk démonai és angyalai)
Gordon Győri János: Támpontok a tehetséges gyerekek pedagógiájához 130
(Balogh László [2004]: Iskolai tehetséggondozás)
H. Nagy Péter: A konkrét keret 137
(Szombathy Bálint [2005]: A konkrét költészet útjai)
B. Papp Eszter: Angol és amerikai kifejezések szótára 143
(Magay Tamás [2002]: Angol és amerikai kifejezések szótára)
Contents 146
melléklet
Géczi János: A római világ képeinek rózsája
Repertórium 2005
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2005. december Iskolakultúra 2005. december Iskolakultúra 2005. december
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba