Fülszöveg
Havas Gábor: Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek - és az óvoda
Magyarországon az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az óvodáztatási arány, az óvodáskorú népességnek egyre nagyobb része járt óvodába: 1970-ben még csak 51 százaléka, míg az utolsó ismert adat szerint 1999-ben már 90 százaléka. A magas óvodáztatási arányok ellenére egyértelműen bizonyítható, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű családok gyerekei esetében még ma is az átlagosnál nagyobb valószínűséggel fordul elő, hogy egyáltalán nem, vagy jóval később (5-6 éves korban) kezdenek óvodába járni.
Andor Mihály: Gazdagság és eredményesség
A rendszerváltást követően a magyarországi gimnáziumok körében jelentős változások indultak meg. Az indulásnál sokan azt hitték, hogy a felújított forma és/vagy az egyházi fenntartás a magas színvonal garanciája.
Papp Katalin - Nagy Anett: Tanár szakos hallgatók komplex természettudományos ismereteinek fejlesztése
A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karán...
Tovább
Fülszöveg
Havas Gábor: Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek - és az óvoda
Magyarországon az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az óvodáztatási arány, az óvodáskorú népességnek egyre nagyobb része járt óvodába: 1970-ben még csak 51 százaléka, míg az utolsó ismert adat szerint 1999-ben már 90 százaléka. A magas óvodáztatási arányok ellenére egyértelműen bizonyítható, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű családok gyerekei esetében még ma is az átlagosnál nagyobb valószínűséggel fordul elő, hogy egyáltalán nem, vagy jóval később (5-6 éves korban) kezdenek óvodába járni.
Andor Mihály: Gazdagság és eredményesség
A rendszerváltást követően a magyarországi gimnáziumok körében jelentős változások indultak meg. Az indulásnál sokan azt hitték, hogy a felújított forma és/vagy az egyházi fenntartás a magas színvonal garanciája.
Papp Katalin - Nagy Anett: Tanár szakos hallgatók komplex természettudományos ismereteinek fejlesztése
A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karán 2001/2002-ben indult oktatási kísérlet a jelenlegi egyszakos tanári-képzési modell továbbfejlesztését tűzte ki célul. A speciális képzésben - amelyet a KOMA "A pedagógus képzés megújításáért" pályázat keretében támogatott - negyedéves egy tanári (fizika, kémia, biológia vagy földrajz) szakos hallgatók vettek részt.
Pető Ildikó - Nagy Zita Éva: Az észak-alföldi régió általános iskolái - a befogadó nevelés szempontjából
Sajátos igényű tanulók, speciális nevelési szükséglet, befogadás (inklúzió), befogadó (inkluzív) nevelés - egyre ismertebb fogalmak ezek a magyar pedagógiában, elsősorban az Internet segítségével olvasható angol és német írásoknak köszönhetően. A mozgalom hazai képviselői a gyógypedagógia neves szakemberei, akik a gyógypedagógia felől közelítik meg a kérdéseket. A hagyományos magyar iskolarendszer azonban még alig mozdult meg. Ennek megfelelően tapasztalati írások, vizsgálati eredmények alig-alig láttak még napvilágot a befogadó nevelésről.
Kriston Vízi József: Kinematográfia az iskolában
Éppen 90 évvel ezelőtt, 1912 júniusában Giesswein Sándor a győri törvényhatósági ülésen ezeket mondta: "Természetes kívánalom volna szép hazánkban is nagyobb hangsúlyt fektetni a mozi ügyekre. A mozi mint kulturális tényező a legnagyobb pártolásra méltó..." S még ugyanebben az évben elkészült az első magyar oktatófilm 'Élet egy vízcseppben' címmel.
Vissza