1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 1994/14.

Természettudomány/Az Országos Közoktatási Intézet folyóirata - IV. évfolyam 14. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Van-e élet a halál előtt?
KOCH SÁNDOR
Este ha lefekszel, jusson eszedbe, hogy az a holnap, amitől tegnap annyira féltél, ma volt.
A cím választására az ingerelt, hogy az utóbbi... Tovább

Előszó

Részlet:
Van-e élet a halál előtt?
KOCH SÁNDOR
Este ha lefekszel, jusson eszedbe, hogy az a holnap, amitől tegnap annyira féltél, ma volt.
A cím választására az ingerelt, hogy az utóbbi évtizedben a könyvtárnyi irodalma van a kérdés fordítottjának. Magam attól tartok, azokat izgatja legjobban a halál utáni élet kérdése, akik nem tudnak mit kezdeni a halál előtti életükkel.
A halál utáni lét kérdésének ugyanis csak akkor van jelentősége, ha azt egy tartalmas, értelmesen eltöltött élet előzi meg. Nem véletlenül mondta Dag Hammarskjöld, az ENSZ néhai főtitkára, hogy "... ha a dolgokat alaposan megvizsgáljuk, éppen a halálról alkotott elképzelésünk határozza meg válaszainkat mindazokra a kérdésekre, amelyeket az élet tesz fel."
A múlt megváltoztathatatlan, a jövő ismeretlen, ilyenformán tehát reális létünk csakis a jövőből a múltba éppen átmenő aktuális pillanatban van. "Hiszen minden percz nem vég, s kezdet is?" - kérdezi Madách. Az enyhén taoista nézeteket valló jezsuita De Mello atya is azt tanácsolja a tanítványának: "Az öröklét most van. Élj a jelenben." Vissza

Tartalom


Tartalom
Koch Sándor: Van-e élet a halál előtt? (2)
Bodóczky Lászlóné: Pedagógusjelöltek egészségmagatartása (7)
Köves József: A gondolkodásra nevelés megalapozó tényezője a környezetismeret tanítása (14)
Nagy Gyula: A békéscsabai iskolakísérlet (19)
Erlichné Bogdán Katalin: Gyakorlatra orientált fizika szakmódszertani képzés (29)
Lányi József: A fizika és szakmódszertan tanításának tapasztalatai és tervei (36)
Bíró Béla: Gyorsuló idő (41)
Filep Miklós - Kozák Miklós: Geológiai ismeretek a hazai közoktatásban (48)
SZEMLE
Makádi Mariann - Simon Dénes: Megszülettek-e a tantervi alapelvek a földrajztanítás számára? (56)
Kisfaludi Andrea: Salter's Science (61)
B. Méhes Vera: Gondolatok az óvodáról - törvény után (66)
Vastagh Zoltán: Az iskolaelemző munkaszerep (70)
Bodnár Gyula: A mágiától a musicalig (73)
Galántai Zoltán: A. R. Pratkanis - E. Aronson: A rábeszélőgép (76), Jay Ingram: The science of everyday life (78)
Bakonyi István: Médiapedagógia (80)
Bikácsy Gergely: Erdély Miklós filmjei (82)
Horánszky Nándor: A bibliográfiák bibliográfiája (84)
Balázs Éva: Gondolatok egy kézikönyv margójára (85)
Götz Eszter: Képek a magyar fotóhistóriából (89)
Vitányi Béla: Hézser Aurél élete és munkássága (91)
SATÖBBI (93)
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 1994/14. Iskolakultúra 1994/14.

A gerinc kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba