1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 1993/23.

Matematika-Informatika-Technika/Az Országos Közoktatási Intézet folyóirata - III. évfolyam 23. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
A tanuló modellje
FARKAS I. JÓZSEF
Mióta a hazai oktatási intézményekben a számítógépek használata mindennapossá vált, a magyar neveléselmélet művelőinek határozott törekvése, hogy... Tovább

Előszó

Részlet:
A tanuló modellje
FARKAS I. JÓZSEF
Mióta a hazai oktatási intézményekben a számítógépek használata mindennapossá vált, a magyar neveléselmélet művelőinek határozott törekvése, hogy megfogalmazzák az ember-gép kapcsolat pedagógiai szempontú alaptételeit. Ma, amikor már nem vitás az informatika létjogosultsága, sajnálatos, hogy még nem született olyan tanulmány, amely a mesterséges intelligencia kezelési stratégiáját, értékelő metodikáját, alkalmazásának pedagógiai célrendszerét kidolgozza. Sürgető az igény egy tudományelméleti alapokon nyugvó elemzésre, ugyanis a magyar iskolarendszer erősen klasszifikációs metodikái és viszonylagosan merev közvetítési keretei gátakat emelnek a számítógépes tanítás-tanulás bevezetése elé. A megalapozási törekvések részeként, jelen dolgozatban megkíséreljük felvázolni azokat a rendszereket, amelyekkel az amerikai oktatáselméletek "lazább", siker- és teljesítményorientált, erőteljesen indivizualizált szerkezetét illeszthetjük a hazai, illetve európai megtanító típusú, adatmanipulációs készségek, és rendszerező-kategorizáló képességek kifejlesztésére épülő hierarchikus rendszerébe.
Pedagógusok örökzöld vitatémája a tudást befogadó indivíduum korrekt jellemzésének metodikája. Könyvtárnyi a téma irodalma, azonban egyetlen olyan közelítést sem találunk, amelyikkel egy általánosítható rendszert építhetnénk fel. Pedig szükség volna egy szigorúan a vonatkozó tárgyi tudás objektív birtoklását, annak alkalmazási rutinját, általánosító, mélységét mérő, formalizált segédletre. Gondoljunk a különböző szakterületek átfedéseire, az interdiszciplináris tudományok klasszifikáció-elmosó hatásaira és vonzataira. Ilyen értelmezéssel a minősítés egységesítését is deklarálhatjuk. Szembeszökő ez az igény a számítógépes oktatás értékelésében, az oktató-számítástechnika e legintenzívebben kutatott témájában. Vissza

Tartalom


Tartalom
Farkas I. József: A tanuló modellje (2)
Takács Gábor: Időpontok megadása - időtartamok kiszámítása (14)
Havas Ádám: Kockázatelemzés - mágia vagy tudomány? (21)
Fatalin Lászlóné: Kaleidoszkóp a geometria tanításáról (29)
Vágó Irén: Tűzre, vízre vigyázzatok! (36)
Andor Mihály: Plusz és mínusz (42)
SZEMLE
Pál Tamás: Előszó (46)
Trencsényi László: Tükörkép a diákönkormányzatokról (46)
Micheller Magdolna - Gácsi Erzsébet: Önkormányzat középfokon (53)
Katona Csaba: Gyermeki jogok és érdekek érvényesülése az iskola belső jogvilágában (57)
Diákvélemények (67)
Szakai Szilvia: Konfliktuskezelő eljárások gyűjtése (70)
Mészáros László: Problémafeltárás és konfliktusmegoldás (71)
Szabályzatok, házirendek (72)
Diáksegítő szervezetek (79)
A gyermekmozgalmakról (serdülőmozgalmakról) és segítőikről (86)
Páldi János: Alattvaló vagy állampolgár (90)
Diákönkormányzat-vezetők képzési programtervei (93)
Száva Eszter: XI. kerületi Pedagógus Klub tematikája (94)
HÍREK (95)
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 1993/23. Iskolakultúra 1993/23. Iskolakultúra 1993/23. Iskolakultúra 1993/23. Iskolakultúra 1993/23.

A borító töredezett, kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba