1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolák a fenntartható jövőért

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ELTE PPK-L'Harmattan Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 233 oldal
Sorozatcím: Kívül-belül
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


A napjainkban kibontakozó klímaválság és energiakrízis egyértelművé tette, hogy a fenntarttiató társadalmi működésmódok kialakítása jelenleg az emberiség előtt álló legnagyobb kitiívás. Ebben az átalakulási folyamatban minden társadalmi rendszernek fontos szerepe van, De íiogyan segítheti a társadalmak átalakulását az iskolarendszer, melynek elsődleges feladata nem a társadalom átalakítása, hanem éppen a múltban kialakult társadalmi normák és ismeretek átadása a jövő generációi számára? Jelen kötet alapvetően erre a kérdésre keresi a választ a szerzőnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája területén végzett két évtizedes kutatói, fejlesztői tapasztalatai alapján, A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal... Tovább

Fülszöveg


A napjainkban kibontakozó klímaválság és energiakrízis egyértelművé tette, hogy a fenntarttiató társadalmi működésmódok kialakítása jelenleg az emberiség előtt álló legnagyobb kitiívás. Ebben az átalakulási folyamatban minden társadalmi rendszernek fontos szerepe van, De íiogyan segítheti a társadalmak átalakulását az iskolarendszer, melynek elsődleges feladata nem a társadalom átalakítása, hanem éppen a múltban kialakult társadalmi normák és ismeretek átadása a jövő generációi számára? Jelen kötet alapvetően erre a kérdésre keresi a választ a szerzőnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája területén végzett két évtizedes kutatói, fejlesztői tapasztalatai alapján, A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi párbeszédbe. Ha ez sikerül, akkor az iskolák egyszerre válnak maguk is a jelenben fenntarthatöbb intézményekké, és hozzájárulnak egy fenntarthatóbban működő jövőbeli társadalom kialakításához.
Varga Attila pszichológus, a neveléstudományok doktora, szakterülete a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának hatékonysága, értékelése. Két évtizeden keresztül dolgozott az oktatásfejlesztés területén minisztériumi háttérintézményekben kutatási és Iskolafejlesztési projektek vezetőjeként, valamint oktatott több hazai egyetemen. Irányításával épült ki a Magyarországi Ökolskola Hálózat, Jelenleg az ELTE PPK Ember-Környezet Tranzakció Intézetében dolgozik habilitált egyetemi docensként. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Varga Attila

Varga Attila műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Varga Attila könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem