kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | D & D Intercompas Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 190 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
Bevezetés | 7 |
Az iskola igazgatása (Mezei Gyula) | 9 |
Az igazgató alkalmasságáról | 11 |
Milyen is hát a jó igazgató? | 11 |
A törvényes előírások | 12 |
Az igazgató személyisége | 16 |
Az igazgató szakmai felkészültsége | 20 |
Az igazgató közéleti ember | 21 |
A pályázati rendszer | 22 |
Szemelvények | 25 |
A hatékony vezető | 25 |
A vezetés szakszerűsége | 26 |
Dokumentum | 28 |
Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára | 28 |
Kérdések - feladatok | 30 |
Az igazgató szerepe a vezetésben | 33 |
Lehet-e erről vitatkozni? | 33 |
Az iskolában nincs kollektív vezetés | 34 |
Az igazgató hatalmának forrásai | 39 |
Célszerű munkamegosztás a vezetésben | 40 |
Szemelvények | 49 |
Az iskolavezetés modelljei | 49 |
Közvetlen segítőtársaink: az igazgatóhelyettesek | 51 |
A pedagógiai önállóság | 52 |
A helyettesek felelőssége | 53 |
Kérdések - feladatok | 54 |
Az iskola működése, önállósága | 55 |
Hogyan működik, miben önálló az iskola? | 55 |
Az iskola önállósága | 56 |
Az önállóság öt területe | 58 |
Az iskolában működő önkormányzatok | 64 |
Szemelvények | 71 |
A legtöbbet hangoztatott aggályok | 71 |
Autonómia: mítosz és való | 72 |
Tanulók önkormányzata | 73 |
Kérdések - feladatok | 74 |
Munkaügyek és gazdálkodás az iskolában | 75 |
Személyi döntések az iskolában | 77 |
Ismerni kell a jogszabályokat | 77 |
Törvények és jogszabályok alapján | 78 |
A pályázatok szerepe | 81 |
A kinevezés jogviszonyt teremt | 82 |
Mit tartalmaz a munkaköri leírás? | 84 |
A minősítés értékelést jelent | 85 |
Dokumentumok | 86 |
Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére | 86 |
Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére | 88 |
Kérdések - feladatok | 90 |
A személyi illetmények és az anyagi elismerés | 91 |
A közalkalmazottak illetményéről | 91 |
A közalkalmazotti és a fizetési osztályba sorolás | 92 |
A fizetési fokozat meghatározása | 94 |
Külön szabályok az "F" fizetési osztályba sorolásról | 95 |
A kiemelkedő teljesítmény elismerése | 97 |
Kötelező és adható pótlékok | 98 |
A túlmunka és díjazása | 100 |
Kérdések - feladatok | 102 |
Érdekegyeztetés, belső munkaügyi szabályok | 103 |
Érdekegyeztető fórumok | 103 |
A közalkalmazotti szabályzat | 104 |
A kollektív szerződés | 105 |
A szerződéskötő partnerek | 105 |
A szerződésben szabályozható kérdések | 106 |
Külön szabályok az intézményvezetőkre | 107 |
A kollektív szerződés formája, szerkezete | 107 |
A kollektív szerződésbe tartozó témák | 108 |
A kollektív szerződés módosítása, megszüntetése | 110 |
Dokumentumok | 111 |
Közalkalmazotti szabályzat | 111 |
A kollektív szerződésről | 114 |
Kérdések - feladatok | 117 |
A közalkalmazotti jogviszony megszűnése | 119 |
A megszűnés és megszüntetés különbözősége | 119 |
Fegyelmi felelősségre vonás | 121 |
Példatár a személyi döntésekhez | 123 |
Kérdések - feladatok | 134 |
Gazdálkodás az oktatási intézményekben | 135 |
Az oktatás finanszírozása | 135 |
Az anyagi eszközök gazdaságos felhasználása | 135 |
Az önkormányzatok törvényi kötelezettsége | 136 |
Az önkormányzatok bevételei | 136 |
Az önkormányzati vagyon | 137 |
Az önálló gazdálkodás lehetőségei | 138 |
Gondoskodás a tárgyi feltételekről | 139 |
A működési költségek keretei és az iskolai költségvetések | 140 |
A költségvetési gazdálkodás szabályai | 143 |
Gazdálkodás az iskolában | 143 |
Az iskola mint költségvetési intézmény | 144 |
Az intézményi tevékenység érdekeltségi jellege | 146 |
Az iskolai gazdálkodás fő területei | 147 |
Az ár és díjbevételek növelése | 150 |
Érdekeltség a bevételek növelésében | 151 |
A vállalkozás területei | 152 |
Kérdések - feladatok | 154 |
A külső támogatás egyik alkalmazott formája | 155 |
Az alapítvány fogalma és létrehozása | 155 |
Az alapítvány működése | 157 |
Az iskola és alapítvány | 157 |
A törvényességi felügyelet | 159 |
Kérdések - feladatok | 160 |
Kommunikáció a vezetésben | 161 |
A mindennapi érintkezés problémái (Pais Károlyné) | 163 |
Az eddigi tapasztalatok kedvezőek | 163 |
Mi is hát a tárgyalás? | 164 |
Az értékek és a szemlélet szerepe a megértésben | 166 |
Meggyőzés, meggyőzhetőség | 167 |
A kognitív disszonancia csökkentésére irányuló törekvés | 168 |
Gyakorlati megfontolások a tárgyalásról | 169 |
A téma előkészítése | 169 |
Információk gyűjtése | 170 |
A tárgyaló személyek felkészülése | 170 |
Alapvető tárgyalási stílusok | 171 |
Érvelés és tárgyalástechnika (Bernát István) | 173 |
A racionalitás és a racionális vita feltételei | 173 |
Személyeskedés | 174 |
A hasonmás | 174 |
Érintőleges témák | 175 |
Az álláspont váltogatása | 175 |
Premisszák és konklúziók | 175 |
Deduktív érvényesség | 177 |
Az induktív erő | 179 |
Érvelési hibák | 181 |
Az érvelések feltérképezése | 183 |
A nyelv | 184 |
Szemelvények | 185 |
Mi a kommunikáció? | 185 |
Kérdések - feladatok | 187 |
Bibliográfia | 189 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.