1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolai stratégiák a struktúraváltás idején

1990-1995

Szerző
Dunaújváros
Kiadó: Miskolci Egyetem Dunaújvárosi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Dunaújváros
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 27 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt évtizedben a hazai közoktatásban mélyreható változások történtek, s minden jel szerint ennek a folyamatnak még nincs vége. A változások kezdetét elméletileg köthetjük az 1985. évi... Tovább

Előszó

Az elmúlt évtizedben a hazai közoktatásban mélyreható változások történtek, s minden jel szerint ennek a folyamatnak még nincs vége. A változások kezdetét elméletileg köthetjük az 1985. évi oktatási törvényhez, mely megteremtette a reformfolyamatok törvényi lehetőségét, az egyes iskolák számára elméletileg biztosította a korábbinál nagyobb szabadságot, jogi személyek számára biztosította az iskolaalapítás lehetőségét, átrendezte a szakmai felügyeleti rendszert stb. Az igazi változások azonban valamivel később váltak érzékelhetővé, de még a rendszerváltozás előtt egyértelmű jelei voltak annak, hogy a magyar közoktatásban "elemi" erővel törnek fel a változtatási igények, és megkezdődik az oktatási rendszer egészének az átalakulása. Külön figyelmet érdemel, hogy ez az átalakulási folyamat nem a megszokott "központi oktatási reformok" mintájára következett be, hanem helyi kezdeményezések voltak az "úttörők", még akkor is, ha az utolsó "szocialista" kormány néhány döntésével elősegítette azok bekövetkezését, illetve bizonyos irányokat kijelölt. (Gondoljunk az első alapítványi iskola engedélyezésére, az evangélikus egyháznak visszaadott "Fasori" Gimnáziumra, az első 8 osztályos gimnáziumi kísérlet engedélyezésére, s nem utolsó sorban az orosz nyelvoktatás kötelező jellegének a megszüntetésére). A rendszerváltozás a folyamatban bizonyos mértékben katalizátori szerepet játszott, hiszen a változásokat gyorsította, a helyi kezdeményezéseket megerősítette, majd az 1993. évi LXXIX. számú törvénnyel legalizálta azokat, illetve a spontán átalakulási folyamat számára kijelölte a mozgási határokat, irányokat. Vissza

Tartalom

Bevezetés
Stratégiai tervezés a közoktatásban
A stratégiai tervezés fogalma
A stratégiai tervezés feltételei
A stratégiai tervezés szükségessége a hazai iskolai gyakorlatban
Empirikus vizsgálat az iskolai stratégiákról
A kutatás hipotézisei
A kutatás módszerei
Az empirikus vizsgálat mintájának bemutatása
A kutatás eredményei
Stratégiai modellek
Általános iskolai stratégiák
Középiskolai stratégiák
Az empirikus vizsgálat néhány további tapasztalata
A stratégiai tervezés lehetőségei és korlátai a hazai közoktatásban
Befejezés
Irodalom
Mellékletek

Komlóssy Ákos

Komlóssy Ákos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Komlóssy Ákos könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolai stratégiák a struktúraváltás idején
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba