| Bevezetés (Ballér Endréné) | 3 |
| A könyv, a könyvtár (Mészöly Magda) | 7 |
| A könyv | 7 |
| A könyvek fajtái | 10 |
| A könyv részei | 13 |
| A könyvtár | 16 |
| Az állomány gyarapítása, csökkentése, védelme (Győri Gáspár) | 22 |
| A gyűjtőkör | 23 |
| A beszerzés | 28 |
| Állománybavétel | 30 |
| A csoportos leltárkönyv | 35 |
| A folyóiratok és egyéb dokumentumok leltárba vétele | 38 |
| Az állomány csökkentése, a törlés | 39 |
| Állományellenőrzés | 46 |
| Az állomány védelme | 48 |
| Az állomány feltárása (Rácz Ágnes) | 50 |
| A katalógus fajtái | 51 |
| A betűrendes leíró katalógus feladata: A dokumentumleírás | 52 |
| A bibliográfiai leírás elkészítése | 53 |
| A források összefoglaló táblázata | 57 |
| A bibliográfiai leírás formai szabályai | 58 |
| A teljes és az egyszerűsített bibliográfiai leírás | 59 |
| A cirill betűk transzliterációja | 70 |
| A besorolási adatok formája | 71 |
| Személyek nevei | 74 |
| Földrajzi nevek besorolási adatai | 82 |
| Címek besorolási adatai | 84 |
| Testületi nevek besorolási adatai | 85 |
| A besorolási adatok megválasztásának szabályai | 86 |
| Az utalók készítésének szabályai | 91 |
| Az osztályozás (Mészöly Magda) | 95 |
| Az ETO szerkezete | 98 |
| Az ETO számok képzése | 107 |
| Hogyan szakozzunk? | 110 |
| A betűrendbe sorolás és a leíró katalógus szerkesztése (Rácz Ágnes) | 114 |
| A betűrendbe sorolás szabályai | 118 |
| A besorolási tételek rangsora a katalógusban | 119 |
| A katalógusszerkesztés | 124 |
| A hagyományos címleírás és a katalógusszerkesztés áttekintése | 128 |
| A dokumentumleírás és a raktározás összefüggése | 135 |
| A raktári katalógus | 137 |
| A feldolgozó munka menete | 138 |
| Átírási táblázat | 143 |
| A szakkatalógus szerkesztése | 145 |
| A raktári munka (Győri Gáspár) | 149 |
| Az állománytestek kialakítása | 151 |
| Az állomány egységes raktározási rendszere | 153 |
| A különgyűjtemények (Mészöly Magda) | 165 |
| Időszaki kiadványok | 167 |
| Muzeális anyagok kezelése | 180 |
| Iskolai könyvtári olvasószolgálat (Győri Gáspár) | 183 |
| A könyvtári propaganda eszközei | 184 |
| A kölcsönzés | 186 |
| A letéti állományok | 189 |
| A helybenolvasás és az olvasótermi felügyelet | 189 |
| Tanások diákoknak a kutató munkához | 190 |
| Tájékoztató munka (Mészöly Magda) | 197 |
| A kézikönyvtár kiadványfajtái | 197 |
| A kézikönyvtár összeállítása és használata | 202 |
| Olvasás- és könyvtárpedagógia (Győri Gáspár) | 214 |
| A könyv- és könyvtárhasználat tanítása osztályfőnöki órán | 215 |
| Szaktárgyi órák könyv- és könyvtárhasználattal | 228 |
| A könyvtár a tanulók önművelésében | 231 |
| Olvasáspedagógiai módszerek | 232 |
| A könyvtári munka tervezése (Győri Gáspár) | 234 |
| Konzultációs kérdések (Győri Gáspár) | 243 |
| Az iskolai könyvtárak pedagógiai funkciójának érvényesítése (Ballér Endréné) | 249 |
| Az iskolai könyvtárak megváltozott feladatköre | 249 |
| A nevelés és az oktatás új tervei és az iskolai könyvtár | 250 |
| Az új tantervek közös módszertani elvei és kapcsolatuk az önművelés megalapozásával | 259 |
| Az új könyvtár megváltozott feladatköre és a könyvtáros tanár | 261 |
| Könyv a tanórán, óra a könyvtárban | 266 |
| Az iskolai könyvtár hasznosításának mérési lehetőségei | 271 |
| A könyv- és könyvtárhasználat leggyakoribb munkaformái | 277 |
| Egy könyvtárhasználatra épített óra leírása (Tartotta: Tari István) | 281 |
| A különböző iskolatípusok könyvtárainak sajátosságai (Ballér Endréné) | 286 |
| Az általános iskolák könyvtárai | 287 |
| A nevelőotthonok illetve a bentlakásos intézmények könyvtárai | 301 |
| A gimnáziumok könyvtárai | 302 |
| A szakközépiskolák könyvtárai | 306 |
| A szakmunkásképző iskolák könyvtárai | 315 |
| Az iskolai könyvtáros munkaközösségek | 323 |
| Tárgymutató | 327 |