1.067.320

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolaelőkészítő kompenzálás

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 220 oldal
Sorozatcím: Korszerű nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-17-6470-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval. Tankönyvi szám: 52586/20.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A pszichológiai kutatások egyre több tényt tártak fel, amely szerint a gyermekek fejlődési lehetőségei kevéssé vannak kihasználva. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a környezet retardáló hatása 6-8 éves korig jóvátehetetlen károkat okozhat.
Érthető, hogy e felismerések tudatosulása után, a hatvanas években világszerte hatalmas mozgalmak bontakoztak ki és terjedtek el az iskolába lépő korosztályok egyenlőbb esélyű iskolakezdése érdekében. Ám a kudarcok megmutatták: a probléma sokkal komplexebb, súlyosabb és nehezebb, semhogy néhány eljárási móddal számottevő eredményt lehetne elérni.
A tapasztalatok a hetvenes évek elején arra a meggyőződésre vezettek, hogy az óvoda utolsó és az iskola első évfolyamait egységként kezelve az egész beiskolázási rendszert felül kell vizsgálni. Ennek eredményei olvashatók az "Iskolaelőkészítés és beiskolázás", a "Kompenzáló beiskolázási modell", a "PREFER" vizsgálati rendszer és az "5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége" című kiadványokban.
Ez a... Tovább

Fülszöveg

A pszichológiai kutatások egyre több tényt tártak fel, amely szerint a gyermekek fejlődési lehetőségei kevéssé vannak kihasználva. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a környezet retardáló hatása 6-8 éves korig jóvátehetetlen károkat okozhat.
Érthető, hogy e felismerések tudatosulása után, a hatvanas években világszerte hatalmas mozgalmak bontakoztak ki és terjedtek el az iskolába lépő korosztályok egyenlőbb esélyű iskolakezdése érdekében. Ám a kudarcok megmutatták: a probléma sokkal komplexebb, súlyosabb és nehezebb, semhogy néhány eljárási móddal számottevő eredményt lehetne elérni.
A tapasztalatok a hetvenes évek elején arra a meggyőződésre vezettek, hogy az óvoda utolsó és az iskola első évfolyamait egységként kezelve az egész beiskolázási rendszert felül kell vizsgálni. Ennek eredményei olvashatók az "Iskolaelőkészítés és beiskolázás", a "Kompenzáló beiskolázási modell", a "PREFER" vizsgálati rendszer és az "5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége" című kiadványokban.
Ez a mostani kötet a kutatások befejező darabja. Ebben már arról van szó, hogy mi a teendő a pedagógiai munka folyamatában annak érdekében, hogy mérséklődjenek a sorsdöntő különbségek az iskolába lépő korosztályokban. Természetesen csak a lehetőségek és korlátok körvonalainak a fölvázolására vállalkozhattak a szerzők.
Meggyőződésük szerint az iskolába lépő korosztályok szélsőséges heterogenitását mérsékelő kompenzatív óvoda megszületése szükséges és lehetséges. A kötet részletesen ismerteti a kísérlet tartalmát és módszereit, de a széles körű elterjesztés a jövő feladata, sok ezer gyakorló pedagógus alkotó munkájának eredménye lehet csak. Vissza

Tartalom

Bevezető9
Nagy József - Az iskolaelőkészítő kompenzálás szükségessége és lehetőségei13
Az iskolába lépő korosztályok heterogenitása15
A heterogenitásból fakadó problémák és néhány megoldási kísérlet15
A kompenzálás céljai és korlátjai27
A kompenzálás tartalma32
A kompenzálás szervezeti keretei34
A kompenzálás módszereiről39
Nagy József - Puppi József - Iskolaelőkészítő kompenzálás önálló csoportokban43
A gyermekek kiválasztása44
Szervezeti kérdések47
A kísérleti kompenzálás tartalma és módszerei53
Hatékonyság63
A kompenzálás hatásának megőrzése az iskolában68
Csertő Aranka - Ecsédi András - Mikrocsoportos iskolaelőkészítő kompenzálás71
A mikrocsoportok szervezése és működtetése73
A mikrocsoportok szervezésének néhány indoka73
A gyermekek kiválasztása a mikrocsoportokba75
A foglalkozások78
Az anyanyelvi elmaradás kompenzálása81
Az anyanyelvi elmaradás81
Az anyanyelvi foglalkozások tartalma90
Az anyanyelvi felzárkóztatás módszerei104
Példák a foglalkozások megtervezéséhez123
Példa az anyanyelvi foglalkozások ütemtervének elkészítéséhez127
A matematikai elmaradás kompenzálása143
A matematikai elmaradás144
A matematikai kompenzáció tartalma151
A felzárkóztatás módszerei180
Példák a matematikai foglalkozások ütemtervének elkészítéséhez194
A mikrocsoportos kompenzálás eredményei200
Az intellektuális fejlődés adatai202
A társas kapcsolatok alakulása206
Megfigyelések és tapasztalatok208
Következtetések216
Irodalomjegyzék219
Jegyzetek221
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolaelőkészítő kompenzálás Iskolaelőkészítő kompenzálás Iskolaelőkészítő kompenzálás Iskolaelőkészítő kompenzálás

Könyvtári könyv volt. A borító foltos, néhány lapon aláhúzások találhatóak.

Állapot: Közepes
940 Ft
750 ,-Ft 20
6 pont kapható
Kosárba