kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 220 oldal |
Sorozatcím: | Korszerű nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-6470-2 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér illusztrációval. Tankönyvi szám: 52586/20. |
Bevezető | 9 |
Nagy József - Az iskolaelőkészítő kompenzálás szükségessége és lehetőségei | 13 |
Az iskolába lépő korosztályok heterogenitása | 15 |
A heterogenitásból fakadó problémák és néhány megoldási kísérlet | 15 |
A kompenzálás céljai és korlátjai | 27 |
A kompenzálás tartalma | 32 |
A kompenzálás szervezeti keretei | 34 |
A kompenzálás módszereiről | 39 |
Nagy József - Puppi József - Iskolaelőkészítő kompenzálás önálló csoportokban | 43 |
A gyermekek kiválasztása | 44 |
Szervezeti kérdések | 47 |
A kísérleti kompenzálás tartalma és módszerei | 53 |
Hatékonyság | 63 |
A kompenzálás hatásának megőrzése az iskolában | 68 |
Csertő Aranka - Ecsédi András - Mikrocsoportos iskolaelőkészítő kompenzálás | 71 |
A mikrocsoportok szervezése és működtetése | 73 |
A mikrocsoportok szervezésének néhány indoka | 73 |
A gyermekek kiválasztása a mikrocsoportokba | 75 |
A foglalkozások | 78 |
Az anyanyelvi elmaradás kompenzálása | 81 |
Az anyanyelvi elmaradás | 81 |
Az anyanyelvi foglalkozások tartalma | 90 |
Az anyanyelvi felzárkóztatás módszerei | 104 |
Példák a foglalkozások megtervezéséhez | 123 |
Példa az anyanyelvi foglalkozások ütemtervének elkészítéséhez | 127 |
A matematikai elmaradás kompenzálása | 143 |
A matematikai elmaradás | 144 |
A matematikai kompenzáció tartalma | 151 |
A felzárkóztatás módszerei | 180 |
Példák a matematikai foglalkozások ütemtervének elkészítéséhez | 194 |
A mikrocsoportos kompenzálás eredményei | 200 |
Az intellektuális fejlődés adatai | 202 |
A társas kapcsolatok alakulása | 206 |
Megfigyelések és tapasztalatok | 208 |
Következtetések | 216 |
Irodalomjegyzék | 219 |
Jegyzetek | 221 |