kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 395 oldal |
Sorozatcím: | Szocialista nevelés könyvtára |
Kötetszám: | 61 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
A szerző előszava | 3 |
Az iskolaegészségtan tárgya és a rokon szaktudományokkal való kapcsolata | |
Az iskolaegészségtan tárgya | 5 |
Az iskolaegészségtan kapcsolata egyéb tudományokkal | 12 |
Rövid adalékok az iskolaegészségtan történetéből | 16 |
Az iskolaegészségtan helyzete a Szovjetunióban | 33 |
A gyermekek és serdülők egészségi állapota és testi fejlődése | |
A lakosság összetétele életkor szerint | 40 |
A születési és halálozási arányszám és a népesedés | 40 |
Betegségi statisztika | 42 |
A gyermekek és serdülők testi fejlődése | 43 |
Az antropometrikus mérések rövid szabályai | 52 |
A gyermekek és serdülők anatómiai és fiziológiai sajátságai és személyi higiénéje | |
A szervezet fejlődési sajátságai és ezek egészségtani jelentősége | 56 |
A csontrendszer | 59 |
Az izomrendszer | 67 |
A vér és a vérkeringési szervrendszer | 71 |
A légzőszervek | 77 |
A bőr | 85 |
A kiválasztási szervek | 91 |
Az emésztőszervek | 92 |
Az idegrendszer | 97 |
Az érzékszervek | 109 |
A belső elválasztású mirigyek | 117 |
A nemi fejlődés | 120 |
A külső környezet természeti tényezőinek hatása az egészségre | |
Az időjárási tényezők hatása a szervezetre | 124 |
A szervezet megedzése a természetadta lehetőségek kihasználásával | 126 |
A levegő mint a szervezet edzésének eszköze | 127 |
Edzés napsütéssel | 128 |
Edzés vízzel | 130 |
Egészségtani követelmények a gyermekek és serdülők ruházkodásával szemben | 131 |
A gyermekintézmények telke | |
Az iskolák és egyéb gyermekintézmények tervezésének alapelvei | 134 |
Az iskola telke | 136 |
Egyéb gyermekintézmények telke | 142 |
Egészségtani követelmények az iskolaépülettel szemben | |
A legfőbb egészségtani követelmények az iskolaépülettel szemben | 146 |
Az osztálytermekre és egyéb iskolai helyiségere vonatkozó legfontosabb követelmények | 152 |
Az iskolai internátusok és a gyermekotthonok berendezése | 154 |
Iskolaszanatóriumok, erdei iskolák és hasonló intézmények épületének berendezése | 157 |
Az iskolaépület mikroklímája, szellőztetése és fűtése | |
A mikroklíma fogalma | 158 |
Az iskolaépület szellőztetése | 160 |
Az iskolaépület fűtése | 165 |
Az iskolaépület világítása | |
Az iskola helyiségeinek természetes világítása | 172 |
Mesterséges világítás az iskolában | 176 |
Hogyan vigyázzunk az iskola világítására? | 180 |
Az iskolaépület vízellátása és csatornázása | |
Egészségügyi követelmények a vízzel szemben | 182 |
A vízforrások és egészségügyi védelmük | 183 |
Az iskola ellátása ivóvízzel | 187 |
A szennyanyag és hulladék eltávolítása az iskolaépületből | 191 |
Az iskola épületének és helyiségeinek karbantartása | |
Az iskola egészségügyi karbantartásának legfőbb követelményei | 194 |
Harc a por ellen az iskolaépületben | 195 |
Az iskolaépület rendben- és tisztántartásának szabályai | 197 |
Az iskola telkének gondozása | 200 |
Tűzvédelmi rendszabályok | 201 |
Az iskola épületének és felszerelésének folyó javítása és beruházási jellegű javítása | 201 |
Egészségtani követelmények az iskolai berendezéssel szemben | |
Az iskolapad | 202 |
A padban való ülés egészségtani és fiziológiai alapelvei | 203 |
A pad főrészei | 207 |
A tanuló testméretei és a pad méretei | 209 |
Padtípusok | 211 |
A gyermekek helyes ülésmódja a padban | 213 |
Az osztálytábla | 215 |
Egészségügyi követelmények az osztályterem egyéb berendezései tárgyaival szemben | 219 |
A tanulmányi laboratúriumok búrorzata | 221 |
Egészségügyi és gazdasági felszerelési tárgyak | 224 |
Egészségtani követelmények a taneszközökkel szemben | |
Egészségtani követelmények a tankönyvekkel és gyermekkönyvekkel szemben | 226 |
Egészségtani követelmények a taneszközökkel és szemléltetőeszközökkel szemben | 227 |
Alapvető követelmények az iskolai írószerekkel szemben | 228 |
Egészségtani követelmények a játékszerekkel szemben | 231 |
Az oktató és nevelő munka egészségtana | |
Az oktató és nevelő munka felépítésének egészségtani alapja | 232 |
A gyermekek és serdülők elfáradásának és túlfáradásának megelőzése | 234 |
Egészségtani követelmények az iskolai munkarenddel szemben | 240 |
Egészségtani követelmények a tanítással szemben | 250 |
Az olvasás egészségtana | 258 |
Az írás egészségtana | 260 |
A szabadkézi rajz és szakrajz egészségtana | 266 |
Az énekórák egészségtana | 266 |
A vizsgákra vonatkozó egészségtani követelmények | 268 |
A gyermekek és serdülők napirendje a családban | 272 |
A lecke elkészítésének egészségtana | 276 |
A gyermekek és serdülők iskolánkívüli munkájának és szabadidejének egészségtana | |
Az iskolánkívüli és osztályonkívüli munka egészségtani jelentősége | 279 |
Az iskolánkívüli munka színhelyének higiénéje | 279 |
Egészségtani követelmények az osztályonkívüli és társadalmi munkával szemben | 280 |
A gyermekek szórakozásának (színház, mozi, matinék stb.) egészségtana | 281 |
A technikai és agrobiológiai foglalkozások egészségtana | 284 |
A turisztika és a kirándulások egészségtana | 286 |
A szabadnap megszervezése egészségtani szempontból | 292 |
Egészségügyi rendszabályok a szünidőben | 295 |
Egészségügyi rendszabályok a szünidőben | 297 |
A tanulók testedzésének és sportjának egészségtana | |
A testnevelés és a sport egészségtani alapjai | 301 |
Egészségtani követelmények a tanulók reggeli testgyakorlásával szemben | 303 |
Egészségtani követelmények a tanítás előtti iskolai testgyakorlással szemben | 303 |
Egészségtani követelmények a könnyűatlétikával szemben | 305 |
Egészségtani követelmények a sportjátékokkal szemben | 305 |
Egészségtani követelmények a téisporttal szemben | 307 |
Egészségtani követelmények a vízisportokkal szemben | 310 |
Abszolút ellenjavallatok, melyek fennforgása esetén meg kell tiltani a testgyakorlást | 312 |
A gyermekek és serdülők táplálkozásának egészségtana | |
A táplálkozás egészségtani alapjai | 313 |
Az élelmiszerek alkotórészei | 314 |
A gyermekek és serdülők táplálkozási normái | 323 |
Az iskolai étkezés megszervezése | 327 |
A táplálék minőségének ellenőrzése | 328 |
A gyermekek és serdülők betegségeinek megelőzése | |
Általános tudnivalók a fertőző betegségekről | 333 |
Fertőző megbetegedések megelőzése a gyermekintézményekben | 333 |
A kanyaró | 338 |
A vörheny | 338 |
A rubeola | 342 |
A diftéria | 344 |
A szamárköhögés | 344 |
A fültőmirigygyulladás | 346 |
A bárányhimlő | 348 |
Az influenza | 348 |
Fertőző bélbetegségek | 349 |
A hastífusz | 349 |
A dizentéria | 350 |
A veszettség | 350 |
A malária | 351 |
A tuberkulózis | 352 |
Nemibetegségek | 353 |
Fertőző szembetegségek | 356 |
Fertőző haj- és bőrbetegségek | 358 |
A bélférgek | 359 |
A gyermekek és serdülők nem-fertőző betegségeinek a megelőzése | 360 |
A vérszegénység | 362 |
A reumatizmus | 363 |
A látás zavarai | 365 |
A hallás zavarai és az orr- és gégebetegségek | 365 |
Idegrendszeri zavarok | 366 |
A gyermekek és serdülők traumatizmusa | 368 |
Egészségügyi nevelés az iskolában és a családban | |
A gyermekek és serdülők egészségügyi nevelésének alapjai | 370 |
Egészségügyi nevelés az iskolában | 371 |
A tanulók egészségügyi nevelése a családban, a szülők körében végzendő munka | 377 |
Az iskolaegészségügyi munka szervezete | |
Az iskola mint az egészséges gyermekek és serdülők nevelésének a középpontja | 380 |
A társadalom szerepe és részvételének formái az egészségügyi munkában | 384 |
A népoktatási és egészségvédelmi szervek rendszerébe tartozó gyermekszanatóriumok, gyermeküdülők és megelőző jellegű gyermekgyógyintézetek | 385 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.