Iskolába készülök
Az iskola működése/Testi és lelki problémakezelés/Ruha, felszerelés és még sok minden más
Szerző
Kiadó: | Zen Kiadó |
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Ragasztott papírkötés
|
Oldalszám: | 173
oldal
|
Sorozatcím: | Hétköznapi lélektan |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
23 cm x 16 cm
|
ISBN: | 978-615-517-108-6 |
Megjegyzés:
|
Fekete-fehér illusztrációkkal.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Kedves Olvasó, aki egyúttal SZÜLŐ is!
Az iskolába indulás gyermekük életének egy nagyon jelentős állomása, amely lehet siker, de - sajnos - lehet kudarc is. Szülőként persze mindig a legjobbat akarjuk neki, ám megtörténik, hogy ehhez nem rendelkezünk elég információval. A tudásból bizony soha nem elég! Gyakorló tanítóként és lélekgyógyászként sorra vesszük mindazokat a helyzeteket, amelyekbe az iskolával való együttműködésünk során kerülhetünk. Mi vár ránk az „Óvoda után"? Egyáltalán „Hogyan válasszunk iskolát"? Hogy néz ki „A játéktér", ahol a gyermeknek tanulnia kell? Milyennek kell lennie az általunk biztosított „Háttér"-nek? „Szép a ruhád", de vajon célszerű-e? „Lélek és test" együtt kell, hogy fejlődjön, tehát mindkettőre oda kell figyelnünk. „Erős legyen a test", és ebben szülőként is szerepet kell vállalnunk. Melyek azok a „Torzító erők", amelyek gyermekünk lelki és testi egészségét veszélyeztetik? Mert „Nem lehet mindenki tökéletes", de törekedjünk erre! Könyvünk...
Tovább
Fülszöveg
Kedves Olvasó, aki egyúttal SZÜLŐ is!
Az iskolába indulás gyermekük életének egy nagyon jelentős állomása, amely lehet siker, de - sajnos - lehet kudarc is. Szülőként persze mindig a legjobbat akarjuk neki, ám megtörténik, hogy ehhez nem rendelkezünk elég információval. A tudásból bizony soha nem elég! Gyakorló tanítóként és lélekgyógyászként sorra vesszük mindazokat a helyzeteket, amelyekbe az iskolával való együttműködésünk során kerülhetünk. Mi vár ránk az „Óvoda után"? Egyáltalán „Hogyan válasszunk iskolát"? Hogy néz ki „A játéktér", ahol a gyermeknek tanulnia kell? Milyennek kell lennie az általunk biztosított „Háttér"-nek? „Szép a ruhád", de vajon célszerű-e? „Lélek és test" együtt kell, hogy fejlődjön, tehát mindkettőre oda kell figyelnünk. „Erős legyen a test", és ebben szülőként is szerepet kell vállalnunk. Melyek azok a „Torzító erők", amelyek gyermekünk lelki és testi egészségét veszélyeztetik? Mert „Nem lehet mindenki tökéletes", de törekedjünk erre! Könyvünk mottója: „A gyermek MINDIG a szülőé", az iskola csak szakértő társunk a nevelésben. Szülőként az iskolával igazi jó csapatként kell együtt dolgoznunk azért, hogy munkánk eredményeként egy sikeres, a közösség számára értékes EMBERT neveljünk!
Vissza
Tartalom
Beveze(tge)tés a könyvbe és az iskolába! 3
Némi törvényi szabályozás
Bár kissé száraz, de nagyon fontos 11
Kivonat a Közoktatási törvény 1993. évi LXXIX. sz. rendeletéből 12
Óvoda után, iskola előtt
Lépésről lépésre a felnőtté válás felé 23
Hogyan válasszunk iskolát?
Nézegessünk, próbálgassunk, de az eszünkre is hallgathatunk 40
A játéktér
A hely, ahol a dolgok történni fognak 47
A gyerek MINDIG a szülőé!
Az előnyökért tennünk kell,
a hátrányokat pedig úgy is velük kapjuk 62
A háttér
Amikor a háttér kerül előtérbe 72
Szép a ruhád, szép a lovad
Pénz, paripa, fegyver, csak, hogy stílszerűek maradjunk 92
Lélek és test
A fontosnál is van fontosabb 103
Erős legyen a test, hogy erős lehessen a lélek
Az erő pedig legyen veled! 117
Nem lehet mindenki tökéletes!
Jó, jó, de azért próbálkozni még lehet 132
A nevelési tanácsadás 133
HIPERAKTIVITÁS 139
DISZLEXIA 141
Érdekérvényesítés
Sokféleképpen lehet, de mostanában kicsit rosszul tesszük 143
Szülő - gyerek - iskola Bermuda-háromszöge
A hely, ahol már oly sok minden megtörtént 152
Torzító erők
Ami torzíthat, az torzítani is fog 166