1.067.309

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskola és társadalom

Szöveggyűjtemény

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Pécs
Kiadó: JPTE Tanárképző Intézet Pedagógiai Tanszéke
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 238 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Ha igaz az, hogy a tanár kultúrájának a gyermeki tudat részévé kell válnia, akkor még inkább igaz az, hogy először a gyermek kultúrájának kell a tanári tudatba bekerülnie.
(...) Elfogadott oktatási elv, hogy abból kell kiindulnunk, amit a gyerek tud. Miért nem gyakoroljuk ezt az elvet? A gondolkodás általános formáinak univerzális jelentéseibe bevezetni a gyermeket nem kiegészítő oktatás, hanem az oktatás maga. Ez önmagában nem teszi a gyermeket középosztálybelivé. Az oktatási környezet formáját és tartalmát meghatározó burkolt értékek esetleg megtehetik ezt. Különbséget kell tennünk azon elvek és műveletek között, amelyeket nekünk - mint tanároknak - közvetítenünk kell, és ki kell fejlesztenünk a gyerekben, valamint a környezeti feltételek között, amelyeket e cél elérésére hozunk létre. Annak tudatában kell elkezdenünk a munkát, hogy a gyermek által már elsajátított társadalmi tapasztalat érvényes és jelentős, s ezt jeleznünk kell a gyermeknek is.
Ennek a visszajelzésnek azonban... Tovább

Fülszöveg

„Ha igaz az, hogy a tanár kultúrájának a gyermeki tudat részévé kell válnia, akkor még inkább igaz az, hogy először a gyermek kultúrájának kell a tanári tudatba bekerülnie.
(...) Elfogadott oktatási elv, hogy abból kell kiindulnunk, amit a gyerek tud. Miért nem gyakoroljuk ezt az elvet? A gondolkodás általános formáinak univerzális jelentéseibe bevezetni a gyermeket nem kiegészítő oktatás, hanem az oktatás maga. Ez önmagában nem teszi a gyermeket középosztálybelivé. Az oktatási környezet formáját és tartalmát meghatározó burkolt értékek esetleg megtehetik ezt. Különbséget kell tennünk azon elvek és műveletek között, amelyeket nekünk - mint tanároknak - közvetítenünk kell, és ki kell fejlesztenünk a gyerekben, valamint a környezeti feltételek között, amelyeket e cél elérésére hozunk létre. Annak tudatában kell elkezdenünk a munkát, hogy a gyermek által már elsajátított társadalmi tapasztalat érvényes és jelentős, s ezt jeleznünk kell a gyermeknek is.
Ennek a visszajelzésnek azonban az a feltétele, hogy az adott társadalmi tapasztalatot az általunk életre hívott tanulási tapasztalás részévé tegyük. Ha időt fordítanánk arra, hogy ennek következményeit végiggondoljuk, akkor elképzelhető lenne, hogy az iskola izgalmas és serkentő környezetté váljék a szülők, a gyerekek és a tanárok számára."
B. Bernstein Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 5
PIERRE BOURDIEU: Az oktatási rendszer ideologikus funkciója 17
PIERRE BOURDIEU: Az iskolai kiválóság és a francia oktatási rendszer értékei 41
PIERRE BOURDIEU: Vagyoni struktúrák és reprodukciós stratégiák 81
DENIS LAWTON: Társadalmi osztály és az iskoláztatás esélye: a demográfiai tények 101
Motiváció, szubkultúra és oktathatóság 106
BASIL BERNSTEIN: Az iskolai tudásanyag osztályozásáról és kereteiről (framing) 121
KLAUS MOLLENHAUER: Szocializáció és iskolai eredmény 149
J. W. B. DOUGLAS: A tanulók képességek szerinti elosztása 173
JAMES S.COLEMAN: Iskolai teljesítmény és versenystruktúra 189
BASIL BERNSTEIN: Nyelvi szocializáció és oktathatóság 207
IRODALOMJEGYZÉK 237
A FORRÁSMŰVEK ADATAI 238
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem