kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Raabe Klett Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 258 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-9194-08-5 |
Mutatis mutandis | 9 |
Nevelési gyakorlatunk megújítása | 11 |
A környezeti nevelés célja | 14 |
A környezeti nevelés tárgya | 16 |
A környezeti nevelés feladatai | 21 |
Kinek hiányzik a nünüke? | 22 |
A jogszabályok szintje | 25 |
A Közoktatási törvény környezeti nevelést meghatározó részei | 26 |
Tanulói, szülői jogok | 27 |
A Közoktatási törvénynek a környezeti nevelés megvalósulását befolyásoló szakaszai | 28 |
Stratégiai tervezés | 30 |
Szempontok a környzetei nevelés helyi stratégiai tervezéséhez | 35 |
A Nemzeti alaptanterv környezeti nevelési tartalma | 39 |
A gondolkodásfejlődés mint a tanterv rendező elve | 44 |
A környezeti nevelés kereszttantervének összetevői | 48 |
Ember és természet | 50 |
A környezeti ismereteket integráló és szintetizáló földrajz | 53 |
Történelemtanítás és környzeti nevelés | 55 |
A környezeti nevelés és a művészetek új szemléletű oktatása | 57 |
A technikai műveltség és a környezeti nevelés | 59 |
Ismeretszigetek és a képzelethidak | 60 |
A környezeti nevelés sajátosságaiból fakadó feladatok | 65 |
A környezeti nevelés színterei, kapcsolatai | 65 |
A körmyezeti nevelés módszerei, stílusa | 70 |
Az ökológiai szemlélet tükröződése a környezeti nevelésben | 74 |
A környezetharmonikus életvitelre nevelés feladatai | 75 |
Egészségnevelési feladataink | 76 |
Környezeti identitás | 78 |
Miért van virág a kétforintoson? | 79 |
A környezeti nevelés helyi szintű tervezése | 85 |
A pedagógiai program | 86 |
A helyi tanterv | 90 |
A helyi tanterv késztésének metodikai elvei | 92 |
A pedagógiai program és tantervkészítés alapkövetelményei | 93 |
Ötletek helyi tantervekhez | 95 |
A Természetismeret helyi tantervi tervezése | 95 |
Szempontok a környezeti nevelés tanterveinek tervezéséhez | 100 |
Zsongárkodás | 102 |
Módszerek | 105 |
A környezettudatos gondolkodást fejlesztő módszerek | 105 |
A projektmódszer | 107 |
A módszer lényege | 109 |
A célvezérelt módszer jellemzői | 109 |
Együttműködést segítő tanulási technikák | 111 |
A projekt vezérlésének módja | 113 |
Terepi projektek típusai | 117 |
Szenzitív környezetpedagógia | 118 |
Látszólagos kommunikáció | 118 |
A "rejtőzködő kommunikátor" | 119 |
A környezet mint dramatikus tér | 123 |
Színházi formák alkalmazása a környezeti nevelésben | 124 |
A kommunikációs üzenet megfelelője | 127 |
Átölelt a Pataktündér | 128 |
A szabadég-iskola | 135 |
Az erdei iskola | 138 |
Témanap, témahét | 142 |
Ajánlás az erdei iskola programok szervezéséhez | 143 |
A tájak üzennek | 144 |
A környezeti nevelés eszköztára | 157 |
A tankönyvválasztás törvényi szabályozása | 158 |
A válaszható tankönyvek köre | 159 |
Rendelkezés a tankönyvek kiválasztásának elveiről | 160 |
Ajánlás a tankönyvek kiválasztásához | 161 |
Tereptanulmányok eszköztára | 165 |
Tanórán kívül | 169 |
Szakkörök | 169 |
Önképző körök | 172 |
Jeles napok, rendezvények | 172 |
Gyermekmozgalmi tevékenységek | 175 |
Tájőr titkaink | 175 |
Vezetői feladatok | 187 |
Menedzsment és vezetés | 189 |
A tervezés | 190 |
A szervezés | 192 |
Az ellenőrzés | 194 |
Szempontok az intézmény környezeti nevelő munkájának értékeléséhez | 196 |
Szómagyarázatok | 197 |
Vadludak a város felett... (Epilógus) | 201 |
Melléklet: Világvándor - Tevékenységorientált Földünk és környezetünk tanterv, 5-10. évfolyam | 203 |
A tanterv fő céljai | 205 |
A tantervi tanítás megkezdésének előfeltételei | 209 |
A célok elérését segítő fontosabb megoldási módok | 211 |
A tanterv belső tagolódása | 213 |
Projektek, tantervek | 227 |
A "Képzeletünk világa" című projekt | 227 |
A szabadég-iskola: A "Játsszunk világvándort" című projekt | 229 |
Vándormester tanterv, 6. évfolyam | 229 |
A "Gáliviáda" című projekt | 231 |
A "Gáliv" Travel című projekt | 232 |
Világjáró tanterv, 7. évfolyam | 232 |
Az "Ösvényen" című projekt | 234 |
A "Csillagösvényen" projekt | 237 |
"Országutak vándora" tanterv, 8. évfolyam | 238 |
A "Földanya" című projekt | 240 |
Az "Európa Parlament" projekt | 241 |
"Honunk-otthonunk vendégvárója" tanterv, 9. évfolyam | 242 |
A "Nemzedékről-nemzedékre" című projekt | 244 |
Az "Értéktérkép" projekt | 246 |
Az "Osztálykirándulást ajándékozunk" projekt | 247 |
Földpolgár tanterv, 10. évfolyam | 249 |
A "Javítóvizsga" projekt | 251 |
A "Tőlem a Világig" projekt | 252 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 255 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.