Bevezetés | 3 |
5. osztály | |
VERS: VARÁZSLAT, VALÓSÁG hangszalag | 13 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a verstani és költészettani tanulmányok során | 14 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
Mesemondás, mesemondók (Költészet és köznapiság) | 15 |
Zelk Zoltán: Mese... (A szabadvers és a kötött vers) | 16 |
Kalevala (Az ütemhangsúlyos vers) | 18 |
Részösszefoglalás (Költészet és köznapiság) | 19 |
Petőfi: János vitéz (A metafora és a hasonlat) | 20 |
Részösszefoglalás (A metafora származékai) | 21 |
A. Rimbaud: A kenyérlesők (Erősítés, nagyítás) | 22 |
Weöres Sándor: Arany ágon... (Ritmus a versben) | 23 |
Év végi összefoglalás (A mondatfajták stilisztikai értéke. A szép és a rút) | 24 |
6. osztály | |
CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY hangosított diasorozat | 26 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 26 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 27 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
A fény százada | 29 |
Debrecen | 31 |
Zsugori uram | 32 |
Magyar! Hajnal hasad! | 33 |
Tempefői I. | 35 |
Tempefői II. | 36 |
Tartózkodó kérelem | 40 |
Szegény Zsuzsi, a táborozáskor | 40 |
Csurgó | 41 |
Jövendölés az első oskoláról a Somogyban | 42 |
A reményhez | 43 |
A fejezet összefoglalása | 44 |
A tudás ellenőrzése | 45 |
IDŐK MÉLYE, TEREK HOSSZA (Toldi) hangosított diasorozat | 50 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 50 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 51 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
"Készíttessék költői beszély..." | 53 |
Arany János élete | 54 |
Előhang | 55 |
Első ének | 56 |
Első ének; az epikai közlésformák | 57 |
Második ének | 62 |
Harmadik ének | 63 |
Negyedik ének | 64 |
"Látható, hallható szöveg" | 65 |
Ötödik ének | 66 |
Ötödik ének | 67 |
Hatodik ének | 68 |
Hetedik ének | 69 |
Nyolcadik ének | 70 |
Jellemzési módok | 71 |
A jellemábrázolás | 72 |
Kilencedik ének | 73 |
Tizedik ének | 74 |
Tizenegyedik ének | 76 |
Részösszefoglalás | 77 |
Tizenkettedik ének | 79 |
Összefoglalás | 80 |
Feladatlapos tudásellenőrzés | 81 |
Második dolgozat | 81 |
Dolgozatjavítás | 81 |
7. osztály | |
"TI VAGYTOK NÉKEM MINDEN ÖRÖMEM..." (Petőfi) hangosított diasorozat | 86 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 86 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 87 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
Petőfi Sándor élete, költészete I. | 89 |
Petőfi Sándor élete, költészete II. | 90 |
A XIX. század költői | 91 |
Egy gondolat bánt engemet | 91 |
Az ítélet | 91 |
A nép nevében | 93 |
Föltámadott a tenger | 97 |
A vén zászlótartó | 97 |
Reszket a bokor, mert | 98 |
Szeptember végén | 100 |
Itt benn vagyok a férfikor nyarában | 104 |
Európa csendes, újra csendes | 106 |
Csatában | 106 |
A szó és a tett egysége | 107 |
A KAPCSOS KÖNYV (Arany) hangosított diasorozat | 109 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 109 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 110 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
Arany János élete | 113 |
Emlények 3. | 113 |
Letészem a lantot | 115 |
A fülemile | 119 |
A walesi bárdok I. | 120 |
A walesi bárdok II. | 122 |
Arany-költemények olvasása | 124 |
A fejezet összefoglalása | 126 |
A HORTOBÁGY POÉTÁJA (Ady) hangosított diasorozat | 127 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 127 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 128 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
Ady Endre élete | 131 |
A magyar Ugaron | 133 |
A "Népért síró bús, bocskoros nemes" | 133 |
A grófi szérűn | 136 |
Fölszállott a páva | 139 |
Dózsa György unokája | 142 |
A "Bujdosó kuruc" | 142 |
A föl-földobott kő | 142 |
A téli Magyarország | 143 |
A téli Magyarország (2. változat) | 146 |
Magyar jakobinus dala | 147 |
Intés az őrzőkhöz | 150 |
"Az őrző" | 150 |
Őrizem a szemed | 152 |
Az Ady Endre életéről és költészetéről tanultak összefoglalása | 154 |
8. osztály | |
HÉT ETŰD JÓZSEF ATTILA VERSEIRE hangosított diasorozat | 156 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 156 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 157 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
József Attila élete | 159 |
Szegényember-versek I. | 161 |
Szegényember-versek II. | 162 |
Szerelmes versek | 163 |
Anyám | 164 |
Mondd, mit érlel | 166 |
Nyár | 168 |
Favágó | 168 |
József Attila-versek olvasása | 169 |
Levegőt! | 170 |
Curriculum vitae | 171 |
Születésnapomra | 172 |
Műsoróra | 174 |
DRÁMA ÉS ELŐADÁS hangszalag | 177 |
Az irodalmi nevelés didaktikai feladatai a témakörben | 177 |
A témát fölépítő egységek; a didaktikai feladatok bontása | 178 |
A tanulók tudásának szerkezete | M |
A fejezet tanóráinak leírása | |
Az írott dráma | 181 |
Drámaolvasás | 181 |
A drámai párbeszéd | 183 |
Shakespeare: Vízkereszt (szerkezet) | 185 |
Shakespeare: Vízkereszt (jellemek) | 187 |
A színház | 189 |
A rendezői felfogás | 189 |
"Holt színház" - "élő színház" | 190 |
Ajánlott irodalomjegyzék | 192 |