kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Korona Nova Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 316 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-8153-96-2 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: KO 0028. Fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal illusztrált. |
Tájékoztató a tankönyvhöz | 5 |
Művészet és valóság | 7 |
Gondolatok a művészetek rendszeréről | 7 |
Mire való a művészet? | 8 |
Utánzás - kifejezés | 10 |
A művészetek érzéki jellege | 11 |
Élményszerűség | 12 |
Mi a "valóság" ? | 13 |
"Az igazat mondd, ne csak a valódit!" | 13 |
A szépirodalom | 16 |
Egy novella | 16 |
Kosztolányi Dezső: A kulcs | 16 |
Az epika | 19 |
A novella | 20 |
Az epikai közlés formái | 20 |
Egy különös novella | 21 |
Karinthy Frigyes: Cirkusz | 21 |
A líra | 22 |
Kosztolányi Dezső: Októberi táj | 22 |
A művészi nyelv | 25 |
Többletjelentés | 27 |
A jelentés "megkettőződése" | 28 |
Szövegösszefüggés - szövegkörnyezet | 30 |
A művészi értékelés | 32 |
A művészi érték | 34 |
A művészet tartalma | 35 |
Örkény István: Ballada a költészet hatalmáról | 36 |
A szórakoztató irodalom | 37 |
Az álirodalom | 37 |
Még néhány megjegyzés | 38 |
Szemelvények az ókor irodalmából | 39 |
Mítosz, mitológia | 39 |
Mítoszok az istenek születéséről, a világ keletkezéséről | 40 |
Gilgames | 40 |
Az istenek születése a görög mitológiában | 41 |
Mítoszok az ember teremtéséről | 44 |
A Prométheusz-mítosz | 46 |
A Biblia | 47 |
Az Ószövetség | 48 |
A Teremtés könyve | 49 |
A vízözön | 50 |
A Gilgames eposz vízözöntörténete | 52 |
Pusztulás-mítoszok | 52 |
József története | 52 |
Az Ószövetség más könyvei | 54 |
Jónás könyve | 54 |
A Zsoltárok könyve | 55 |
Az Újszövetség | 56 |
Jézus születése | 57 |
Jézus kínhalála és feltámadása | 58 |
A tékozló fiú | 59 |
Az Újszövetség további könyvei | 60 |
Az ókori görög irodalom | 61 |
A görög kultúra jelentősége | 61 |
A görög epika | 64 |
A homéroszi eposzok | 64 |
A trójai mondakör | 65 |
Iliász | 66 |
Az istenek szerepe az Iliászban | 68 |
Az Iliász embereszménye: Akhilleusz | 69 |
Hektór és Andromakhé | 71 |
Az élet teljessége az Iliászban | 72 |
Akhilleusz pajzsa | 73 |
Odüsszeia | 74 |
Új embereszmény: Odüsszeusz | 74 |
Az istenek korlátozott szerepe | 76 |
Bonyolultabb mese - bonyolultabb szerkezet | 77 |
Odüsszeusz és Nauszikaá | 79 |
Odüsszeusz kalandjai | 81 |
Ithaka - leszámolás a kérőkkel | 86 |
Az eposz | 88 |
Az időmértékes verselés | 89 |
A görög líra | 91 |
A történelmi változások hatása | 91 |
Elégiák és epigrammák | 91 |
Az iambosz és a görög verselés új formái | 93 |
Dalköltészet | 94 |
A görög dráma | 98 |
Történelmi-politikai háttér | 98 |
Képzőművészet | 98 |
A görög színház és színjátszás | 102 |
A dráma és a színpadi előadás | 106 |
A tragédia | 107 |
Szophoklész | 108 |
Antigoné | 108 |
A thébai mondakör | 108 |
Az antik dráma jellegzetes vonásai | 110 |
Az Antigoné szerkezete | 112 |
A drámai harc és a jellemek | 113 |
Expozíció | 113 |
Bonyodalom | 114 |
"Sok van, mi csodálatos..." | 115 |
Konfliktus | 115 |
Késleltetés | 116 |
Krízis | 117 |
Végkifejlet | 118 |
Antigoné tragikuma | 118 |
Kreón bukása | 119 |
Oidipusz király | 120 |
Kivételeles remekmű | 120 |
Peloponnészoszi háború - elsötétülő látásmód | 120 |
A drámai szituáció | 121 |
Új típusú konfliktus | 122 |
Időszerkezet | 122 |
A darab szerkezeti felépítése | 122 |
Sorstragédia? | 126 |
A sorsával szembenéző ember | 128 |
A tragikus hős | 128 |
Írói világkép | 129 |
Platón | 130 |
A római költészet | 134 |
A római irodalom kialakulása | 134 |
Catullus | 136 |
Éljünk, Lesbia | 137 |
Lesbia madárkája | 137 |
Gyűlölök és szeretek | 138 |
Vergilius | 140 |
Eklogák | 141 |
Aeneis | 143 |
Aeneas és Didó | 144 |
Aeneas az Alvilágban | 144 |
A római istenekről | 146 |
Horatius | 147 |
Carmenek | 148 |
Thaliarchushoz | 149 |
Leuconoéhoz | 151 |
Paedrus | 152 |
Szemelvények a középkor irodalmából | 153 |
Történelmi változások, világnézeti átalakulás | 153 |
Az ókeresztény irodalom | 154 |
Szent Ágoston: Vallomások | 155 |
A szerzetesrendek | 156 |
Antikvitás és kereszténység | 157 |
A szellemi élet fellendülése | 157 |
Képzőművészet és zene | 158 |
A virágzó középkor irodalma | 162 |
Vallásos irodalom | 163 |
Himnuszok | 163 |
Új korszak a vers történetében | 164 |
Halotti beszéd - Ómagyar Mária-siralom | 165 |
Legendák | 168 |
Lovagi irodalom | 170 |
Trisztán és Izolda | 170 |
Trubadúrlíra | 171 |
Vágánsköltészet | 173 |
Dante | 175 |
Isteni színjáték | 177 |
Túlvilági látomás | 178 |
Az eltévedt ember | 179 |
A Pokol | 180 |
A Pokol beosztása | 181 |
Paolo és Francesca | 184 |
Találkozás Odüsszeusszal | 185 |
Villon | 186 |
A nagy testamentum | 189 |
Balladák | 192 |
Szemelvények a reneszánsz irodalmából | 197 |
A reneszánsz | 197 |
Olasz városállamok | 197 |
Reneszánsz és humanizmus | 197 |
Képzőművészet és zene | 199 |
Petrarca | 210 |
Daloskönyv | 211 |
Bocaccio | 215 |
Dekameron | 216 |
A sólyom feláldozása | 217 |
A költészet hanyatlása | 218 |
A magyar reneszánsz | 219 |
Janus Pannonius | 219 |
Galeotto Marzióhoz | 221 |
Búcsú Váradtól | 222 |
Mikor a táborban megbetegedett | 223 |
Egy dunántúli mandulafáról | 225 |
Saját lelkéhez | 225 |
Mars istenhez békességért | 226 |
Reneszánsz és reformáció | 227 |
A magyar irodalmi élet a 16. században | 228 |
Balassi Bálint | 230 |
A szerelem költője | 231 |
Hogy Júliára talála, így köszöne neki | 233 |
Ütemhangsúlyos verselés | 234 |
Három Júlia-vers | 235 |
Célia-versek | 237 |
Kiben az kesergő Céliárul ír | 237 |
Egy katonaének | 238 |
Isteni dícsíretek | 241 |
Kiben bűne bocsánatáért könyörgett.. | 241 |
Adj már csendességet.. | 243 |
Az angol reneszánsz | 244 |
Shakespeare | 244 |
Shakespeare színpada | 245 |
Rómeó és Júlia | 249 |
Szerelmi tragédia | 249 |
A végzetszerűség légköre - a tragédia előrejelzése | 249 |
Két szembenálló világ | 250 |
Bonyodalom és katasztrófa | 252 |
A tragédia lírája | 254 |
Nyelvi virtuozitás | 255 |
Hamlet, dán királyfi | 255 |
Idő és színhely | 256 |
Kompozíció | 257 |
Részletező expozíció | 257 |
Drámai szituáció - drámai konfliktus | 259 |
Töprengő hős | 261 |
A drámai küzdelem fokozódása | 262 |
Késleltetés és végkifejlet | 263 |
A tragédia értelmezése | 263 |
A többi szereplő | 264 |
Szemelvények a barokk korszak irodalmából | 267 |
A barokk | 267 |
Képzőművészet és zene | 267 |
Az irodalmi barokk | 272 |
Pázmány Péter | 273 |
Zrínyi Miklós | 275 |
Szigeti veszedelem | 277 |
A téma | 277 |
Antik és keresztény elemek | 278 |
Barokk eszménykép: "Athleta Christi" | 278 |
Erkölcsi fölény | 279 |
Vértanúhalál | 280 |
Az eposz célzata | 280 |
"Ne bántsd a magyart.." | 281 |
A kuruc kor költészete | 283 |
Mikes Kelemen | 285 |
Törökországi levelek | 286 |
37. levél | 286 |
112. levél | 287 |
A francia klasszicista dráma | 289 |
A józan ész uralma, racionalizmus és klasszicizmus | 289 |
Racine | 291 |
Racine drámáinak világa | 292 |
Phaedra | 292 |
Ellentétes és végletes lelkiállapotok | 293 |
Hippolytos | 295 |
Moliere | 298 |
A komédia | 299 |
Tartuffe | 300 |
Az ostorozott bűn | 301 |
Mesteri expozíció | 301 |
A bonyodalom | 303 |
A címszereplő megjelenése | 303 |
Tetőpont, megoldás | 305 |
Irodalomelméleti tárgymutató | 307 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.