Előszó
Korunk eszménye a tevékeny, alkotóember, aki a korszerű szakmai tudás mellett általános műveltséggel is rendelkezik. Az általános műveltségnek része a művészetek értése és élvezése.
A műértés és...
Tovább
Előszó
Korunk eszménye a tevékeny, alkotóember, aki a korszerű szakmai tudás mellett általános műveltséggel is rendelkezik. Az általános műveltségnek része a művészetek értése és élvezése.
A műértés és műélvezés képessége azt jelenti, hogy a művészi alkotások mélyebb értelmét, üzenetét megértjük, a műalkotások élményként hatnak ránk. Ez a képesség nem született együtt az emberrel, de kialakítható.
Napjaink tájékoztató és szórakoztató eszközei (a rádió, a televízió, a film) révén szinte minden művészettel kapcsolatba kerülünk. A műalkotások mindig az emberről és az embernek mondanak valamit, tehát rólunk és hozzánk szólnak. Segítenek a világ megismerésében, igazságokról győznek meg, példaképet állítanak, vagy hitvány emberi magatartástól óvnak.
Az irodalomóra a műértéshez és a műélvezéshez kíván alapot adni, hogy teljesebb, szebb legyen életetek, jól érezzétek magatokat egyre szépülő, magunk teremtette világunkban. Ezeken az órákon az irodalmi alkotásokon kívül találkoztok más művészetekkel is: festészettel, szobrászattal, zenével, filmművészettel.
A szakmunkásképző iskolák irodalomkönyveiben az alkotásokat témakörök szerint csoportosítottuk. A tankönyv első részében lévő műveket az irodalomórán fogjátok megismerni. Ha otthon szeretnétek olvasni, a szöveggyűjteményből válogathattok verses vagy prózai műveket, egy-egy regényből vett részletet. Végül találtok a könyvben egy kislexikont, mely irodalomelméleti fogalmakat, írókra, költőkre és műveikre vonatkozó adatokat tartalmaz.
Vissza