kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 119 oldal |
Sorozatcím: | A tanítás problémái |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 16 cm x 9 cm |
ISBN: | 963-17-2736-x |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52 480/4. |
A szerző az irodalommal való találkozásának néhány személyes emlékét eleveníti föl, valamint, elmondja, mit tart ma az iskolai irodalmi nevelés egyik nagy feladatának. Végül dolgozatának tárgyát és célját ismerteti | 5 |
Irodalomtörténet - autókeréken, avagy az irodalmi kirándulások haszna és értéke. Fölkészülés a kirándulásra, a szerzett élmények feldolgozása és hasznosítása | 18 |
A helyi irodalmi hagyományok ismeretére, ápolására és gyűjtésére buzdít. Hogyan eredtek a szerző tanítványai Babits Mihály pécsi diákéveinek a nyomába? | 36 |
Az iskola és a múzeum kapcsolatának lehetőségei: iskola a múzeumban, irodalmi múzeum az iskolában. A gyűjtést fejlesszük gyűjteménnyé, a gyűjteményt irodalmi szertárrá, a szertárt múzeummá! | 50 |
Az élő irodalommal való találkozás lehetőségeiről lesz szó. | 59 |
Koncentráció, avagy a tantárgyak testvérisége. Irodalmi szemléltetés a nyelvtan, a történelem, a földrajz, az osztályfőnöki és más órákon | 69 |
Az irodalom kapcsolata a képzőművészettel és a zenével. A rádió, a tv. a színház, a film szerepe az esztétikai élmény felkeltésében és elmélyítésében | 78 |
Ki írta a Családi kört? - avagy játsszunk irodalmat | 92 |
Válasz egy nyitva hagyott kérdésre. Egy másfél százados iskolai hagyomány. A szakkörök, az önképzőkörök mai feladatai | 100 |
A szükséges jegyzeteket tartalmazza. Felsorolja a szerző azokat a munkákat, amelyeknek elolvasatát kívánatosnak ítéli az itt kifejtett gondolatok továbbgombolyítása érdekében. Némely munkát dolgozatához maga is forrásként használt. | 107 |