Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 157 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia a gyakorlatban |
Kötetszám: | 11 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
A vizsgálati anyag gyűjtése és feldolgozása | 11 |
A 6-8 éves gyermek az irodalmi érdeklődés szemszögéből | 11 |
Az anyaggyűjtés forrásai | 12 |
Az anyaggyűjtés módszerei | 12 |
Az anyaggyűjtés és a feldolgozás szempontjai | 21 |
A feldolgozás fő kérdései | 21 |
A gyermek megtanul olvasni | 23 |
Az olvasó tevékenységről | 23 |
Az olvasás kezdő fokozatai | 25 |
Kedvelt mesék és olvasmányok | 32 |
Az olvasmányok vizsgálata műfajok szerint | 32 |
Az irodalmi anyag vizsgálata | 34 |
Az olvasmányok individuális alakulása | 43 |
A gyermek kedvelt témái | 50 |
A témakörök és a gyermekek jellemző sajátságai | 50 |
A városi és falusi környezet szerepe a témák kiválasztásában | 55 |
A tetszés motívumai | 59 |
Motívumok, motívumcsoportok | 59 |
A motívumok vizsgálata osztályok és nemek szerint | 60 |
A városi és falusi környezet szerepe a tetszés motivációjában | 68 |
A rokonszenv az azonosulás motivációjában | 72 |
Milyen olvasmányhőshöz szeretne hasonlítani a gyermek? | 72 |
A rokonszenv a hőssel való azonosulás motivációjában | 76 |
A pozitív motiváció lakóhely szerinti alakulása | 82 |
Az ellenszenv motívumai | 85 |
Az ellenszenv megnyilvánulása | 86 |
A negatív motiváció a városi és falusi gyermekeknél | 91 |
Hogyan tükrözik a meserajzok a gyermek irodalmi érdeklődését? | 95 |
A meserejzok felhasználásásáról | 95 |
Az érdeklődés motívumai a gyermekek meserajzain | 98 |
Az I. és II. osztályos tanulók irodalmi érdeklődésének áttekintése | 113 |
Az olvasási készség minőségi fordulatot előidéző hatása az irodalmi érdeklődés fejlődésében | 113 |
A mese és a valóság ellentmondása | 115 |
A nemek irodalmi érkedlődésének jellemző tulajdonságai | 121 |
Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának pedagógiai tanulságai | 129 |
A tanulók ellátása olvasmányokkal | 129 |
A tetszés szerepe az irodalmi érdekődés fejlesztésében | 136 |
Hogyan befolyásolja a rokonszenv és az ellenszenv az olvasmányhős személyiségfejlesztő hatását? | 138 |
Az olvasókedv felébresztése és fejlesztése | 142 |
Irodalom | 148 |