1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irodalmi érdeklődés a gyermekkorban

A gyermek és a könyv kapcsolatainak neveléslélektani elemzése

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52189. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolán kívüli olvasás jelentőségét ma már egységesen ítéli meg a pedagógiai közvélemény. Nevelőink örvendetesen egyetértenek abban, hogy a gyermek- és ifjúsági irodalom kiválóan ösztönzi a... Tovább

Előszó

Az iskolán kívüli olvasás jelentőségét ma már egységesen ítéli meg a pedagógiai közvélemény. Nevelőink örvendetesen egyetértenek abban, hogy a gyermek- és ifjúsági irodalom kiválóan ösztönzi a fiatalok erkölcsi és értelmi fejlődését, csiszolja ízlését, és sok olyan hatás forrása, amely semmi mással nem helyettesíthető. Mivel magyarázható mégis, hogy az egyöntetű és kedvező vélekedés ellenére csak kevés nevelő aknázza ki az irodalom hatásait? Miért nem használják fel elég céltudatosan a gyermek- és az ifjúsági irodalmat az órákon folyó és a tanításon kívüli oktató-nevelő munkában? Tapasztalataink alapján ez a következőkben leli magyarázatát: a) A nevelők, iskolai könyvtárosok egy részének a különböző életkorú fiúk és lányok irodalmi érdeklődéséről nincsenek pontos, tudományosan is megalapozott ismeretei. Pl.: Mit olvas szívesen a gyermek? Milyen belső indítékok befolyására választja ki olvasmányait? Mi a jellemző a két nemnek a könyvhöz fűződő kapcsolatára? - Pedig jórészt ezek ismeretén múlik a tanulók könyvvel való helyes ellátása, a könyvtári állomány céltudatos fejlesztése, valamint annak u megítélése is, hogy hol tart olvasóvá fejlődésében a gyermek. b) Az olvastatás pedagógiai kérdéseivel kapcsolatban sem kedvezőbb a helyzet. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Az olvasás jelentősége a gyermek életében 5
1. Miért olvas a gyermek? 6
2. Miért sürgetjük, hogy olvasson a gyermek? 10
A mai budapesti gyermek irodalmi érdeklődése 18
1. A kérdés vizsgálatának előzményei. Célja és módszere 18
2. A szabad idő és az olvasás 21
3. A fiúk és a lányok olvasmányai 32
4. Az olvasmányok kiválasztásának motívumai 52
5. Az olvasmányok hőseinek tulajdonságai 84
6. Pedagógiai megjegyzések és következtetések 92
Rendellenességek a gyermek és a könyv kapcsolatában 105
2. A nem olvasó gyermek 105
2. A „könyvmoly" 107
3. A fejlődésében elmaradt gyermek 109
4. A koraérett olvasó 110
5. A specializálódó olvasó 111
6. A ponyvaolvasó tanuló 113
7. Olvassanak-e a gyenge tanulók? 116
A közösségi érzület fejlesztése irodalmi példákkal 120
2. Az olvasmányok közösségformáló hatásairól 120
2. Szemelvények a közösségi neveléshez 123
3. Megjegyzések 131
Mese, történet, kaland 133
1. A könyvek kiválasztásának szempontjai 133
2. A 6-10 évesek olvasmányai 139
3. A 10-12 évesek olvasmányai 155
Bibliográfia 169

Dr. Tóth Béla

Dr. Tóth Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Tóth Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Irodalmi érdeklődés a gyermekkorban Irodalmi érdeklődés a gyermekkorban

A védőborító széle enyhén szakadozott. A lapélek elszíneződtek.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Irodalmi érdeklődés a gyermekkorban Irodalmi érdeklődés a gyermekkorban

A borító elszíneződött.

Állapot:
1.940 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba