Az irányítás és az intézményi önállóság | 6 |
Az irányításról általában | 6 |
Az állam feladatai a közoktatás irányításában | 7 |
A fenntartói irányítás | 11 |
Az intézményi önállóság | 16 |
A közoktatási intézmény | 18 |
A szakmai önállóság | 22 |
Döntési jog igazgatási kérdésekben | 26 |
A közoktatási intézmény vezetése | 27 |
A nemzeti alaptanterv és az iskolai irányítás | 31 |
Egy lehetséges "menetrend" az iskolai pedagógiai program elfogadásához, jóváhagyásához | 39 |
Az előzetes kérdések tisztázása | 41 |
Az alapító okirat | 41 |
Az iskola szolgáltatásai | 42 |
Az iskola rendelkezésére álló időkeret | 43 |
A létszámhatárok | 46 |
A pedagógia program összeállítása | 46 |
A pedagógiai program részei | 46 |
Pedagógiai program a nappali rendszerű iskolai oktatásban | 47 |
A felnőttoktatás pedagógiai programja | 52 |
A nevelőtestületi döntés-előkészítés | 53 |
A munkaszervezés megkezdése | 54 |
A közreműködők felkérése | 54 |
A döntéshozatal előkészítése | 55 |
Egyéb tudnivalók | 55 |
Ütemterv | 57 |
A pedagógiai program elfogadása, jóváhagyása | 58 |
A helyi tantervek elkészítéséről | 63 |
Helyi tanterv a két tanítási nyelvű iskolákban | 63 |
Az alapműveltségi vizsga vizsgaszabályzata | 67 |
Fogyatékos tanulókkal foglalkozó iskolák feladatai | 72 |
Az érettségi vizsga vizsgaszabályzata | 74 |
A nevelő és oktató munka megszervezése a középiskolákban | 77 |
A középiskola felkészítési kötelezettsége | 79 |
A tanulók tantárgyválasztási joga | 85 |
Egyéb tudnivalók | 87 |
Áttérés a középiskolai nevelő és oktató munka új rendjére | 87 |
Nemzeti, etnikai kisebbségi óvodai nevelés, iskolai nevelés és oktatás | 88 |
A szakmai előkészítői ismeretek oktatása | 94 |
Gyermek- és ijfúságvédelem a közoktatásban | 105 |
Gyermek- és ifjúságvédelem a nevelési-oktatási intézményekben | 105 |
A közoktatási intézmények feladatai a gyermek- és ifjúságvédelem területén | 113 |
Amit az iskolai testnevelésről tudni kell | 120 |
A nevelési-oktatási intézményekben folyó testnevelés és sport | 120 |
Általános fejlesztési követelmények | 122 |
Az iskolai sportkörök gazdálkodása | 125 |
Az iskolai testnevelés gyógytestnevelési kategóriái | 128 |
Adminisztratív teendők | 132 |
Szakmai felülbírálat | 133 |
Kiemelt feladatok | 133 |
Az iskolai testnevelés és sport megerősítésének lehetőségei a pedagógiai programban | 135 |
Fő fejezetei | 136 |
A pedagógiai programok véleményezése | 144 |
Mit mond a törvény a szakértők programvéleményezési feladatainak ellátásáról? | 144 |
A szakvéleménnyel szembeni igények | 146 |
A szakvélemény szerepe a döntéshozatalban | 149 |
A programvéleményezés alapdokumentumai | 150 |
A pedagógiai program kiegészítő dokumentumai | 153 |
A feltételrendszer információi és kezelésük | 154 |
A szakvélemény műfaja | 156 |
Szakmai igényesség és határai | 157 |
A pedagógia programokkal szemben támasztható követelmények | 159 |
Az iskolában folyó nevelés és oktatás céljai (A szűkebb értelembe vett pedagógiai program) | 159 |
A helyi tanterv | 161 |
A pedagógiai programokba foglalt helyi tantervekkel szemben támasztott formai és tartalmi követelmények értelmezéséről | 163 |
Mellékletek | 171 |
Közoktatási Információs Irodák | 171 |
Közoktatási Információs Szolgáltató Pontok | 173 |
NAT-TAN sorozat kiadványai | 176 |