1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irányítás, szakmai önállóság, pedagógiai programok

A pedagógiai programok elkészítése és jóváhagyása

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Nat-tan
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-731-555-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"NAT-TAN"?
Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejezi a sorozat célját: szakmai segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, működőképessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, "bevezetéséhez".
A hosszú éveken át zajló NAT-vita csak most kezdődik. A NAT jogi legitimációját követnie kell e gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült dokumentum, ameddig az iskolák életét valóságosan szabályozó iskolai pedagógiai programokban, helyi tantervekben nem kel életre. A NAT mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége, hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három óvoda milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes kínálni az iskoláknak.
E felelősségből az Országos Közoktatási Intézet új alapító... Tovább

Fülszöveg

"NAT-TAN"?
Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejezi a sorozat célját: szakmai segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, működőképessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, "bevezetéséhez".
A hosszú éveken át zajló NAT-vita csak most kezdődik. A NAT jogi legitimációját követnie kell e gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült dokumentum, ameddig az iskolák életét valóságosan szabályozó iskolai pedagógiai programokban, helyi tantervekben nem kel életre. A NAT mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége, hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három óvoda milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes kínálni az iskoláknak.
E felelősségből az Országos Közoktatási Intézet új alapító oklevelének megfelelően vállaja a ráeső részt. Feladatunk kettős. Egyfelől biztosítanunk kell a NAT iskolai alkalmazásához elengedhetetlenül szükséges és az iskolák számára könnyen hozzáférhető tantervi kínálatot. Másfelől elő kell segítenünk a NAT működőképességét biztosító szakmai kompetenciák növelését, fejlődését. Ez utóbbi feladat megoldásához kívánunk hozzájárulni a NAT-TAN sorozatban megjelentett kiadványainkkal is.
A NAT-TAN sorozat szerkesztésekor ezt a bizonyos szakmai kompetenciát igyekszünk tágan értelmezni. A sorozat a tantervelmélet, a nemzetközi összehasonlítás, az egyes műveltségi területek értelmezésének problémáit egyaránt a "nat-tan" részének tekinti. A sorozat központjába azonban mégis a "hogyan készíthetünk iskolai pedagógiai programot?", "hogyan válasszunk, illetve készítsünk helyi tantervet?", "melyek a kritériumai a NAT-konformitásnak?", "miben áll a szakértő feladata?" És ehhez hasonló, a gyakorlati alkalmazással összefüggő kérdésekre adható válaszokat, megoldásokat kívánjuk állítani. Válaszokat, megoldásokat, mert a sorozat szerkesztőjének is szakmai meggyőződése, hogy e kérdésekre nem csak egy, hanem minden esetben több eltérő és mégis egyaránt releváns válasz adható.
Kérem a legszélesebb értelemben vett szakmát, támogasson bennünket, hogy a sorozat céljai megvalósulhassanak. Segítsen szakmai kritikával és szerzőként, az iskolák, az iskolafenntartók és használók felkészülését hatékonyan segítő kéziratokkal. A NAT csak akkor lehet sikeres, ha az egész szakma munkálkodik működőképessé tételén. A NAT "megtanulását" segítő "nat-tan" pedig akkor érheti el célját, ha a szakma átvitt és konkrét értelmében vett megírását saját feladatának tekinti. Vissza

Tartalom

Az irányítás és az intézményi önállóság6
Az irányításról általában6
Az állam feladatai a közoktatás irányításában7
A fenntartói irányítás11
Az intézményi önállóság16
A közoktatási intézmény18
A szakmai önállóság22
Döntési jog igazgatási kérdésekben26
A közoktatási intézmény vezetése27
A nemzeti alaptanterv és az iskolai irányítás31
Egy lehetséges "menetrend" az iskolai pedagógiai program elfogadásához, jóváhagyásához39
Az előzetes kérdések tisztázása41
Az alapító okirat41
Az iskola szolgáltatásai42
Az iskola rendelkezésére álló időkeret43
A létszámhatárok46
A pedagógia program összeállítása46
A pedagógiai program részei46
Pedagógiai program a nappali rendszerű iskolai oktatásban47
A felnőttoktatás pedagógiai programja52
A nevelőtestületi döntés-előkészítés53
A munkaszervezés megkezdése54
A közreműködők felkérése54
A döntéshozatal előkészítése55
Egyéb tudnivalók55
Ütemterv57
A pedagógiai program elfogadása, jóváhagyása58
A helyi tantervek elkészítéséről63
Helyi tanterv a két tanítási nyelvű iskolákban63
Az alapműveltségi vizsga vizsgaszabályzata67
Fogyatékos tanulókkal foglalkozó iskolák feladatai72
Az érettségi vizsga vizsgaszabályzata74
A nevelő és oktató munka megszervezése a középiskolákban77
A középiskola felkészítési kötelezettsége79
A tanulók tantárgyválasztási joga85
Egyéb tudnivalók87
Áttérés a középiskolai nevelő és oktató munka új rendjére87
Nemzeti, etnikai kisebbségi óvodai nevelés, iskolai nevelés és oktatás88
A szakmai előkészítői ismeretek oktatása94
Gyermek- és ijfúságvédelem a közoktatásban105
Gyermek- és ifjúságvédelem a nevelési-oktatási intézményekben105
A közoktatási intézmények feladatai a gyermek- és ifjúságvédelem területén113
Amit az iskolai testnevelésről tudni kell120
A nevelési-oktatási intézményekben folyó testnevelés és sport120
Általános fejlesztési követelmények122
Az iskolai sportkörök gazdálkodása125
Az iskolai testnevelés gyógytestnevelési kategóriái128
Adminisztratív teendők132
Szakmai felülbírálat133
Kiemelt feladatok133
Az iskolai testnevelés és sport megerősítésének lehetőségei a pedagógiai programban135
Fő fejezetei136
A pedagógiai programok véleményezése144
Mit mond a törvény a szakértők programvéleményezési feladatainak ellátásáról?144
A szakvéleménnyel szembeni igények146
A szakvélemény szerepe a döntéshozatalban149
A programvéleményezés alapdokumentumai150
A pedagógiai program kiegészítő dokumentumai153
A feltételrendszer információi és kezelésük154
A szakvélemény műfaja156
Szakmai igényesség és határai157
A pedagógia programokkal szemben támasztható követelmények159
Az iskolában folyó nevelés és oktatás céljai (A szűkebb értelembe vett pedagógiai program)159
A helyi tanterv161
A pedagógiai programokba foglalt helyi tantervekkel szemben támasztott formai és tartalmi követelmények értelmezéséről163
Mellékletek171
Közoktatási Információs Irodák171
Közoktatási Információs Szolgáltató Pontok173
NAT-TAN sorozat kiadványai176
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Irányítás, szakmai önállóság, pedagógiai programok Irányítás, szakmai önállóság, pedagógiai programok

A borító kissé elszíneződött.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba