Fülszöveg
KINEK SZÓL EZ A KÖNYV?
A könyv a széles szakmai közönséget kívánja megszólítani. A posztgraduális képzések, átképző tanfolyamok résztvevőinek, doktoranduszoknak és egyéb felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak megkönnyíti e bonyolult problémakör tanulmányozását. A könyv hidat képez elmélet és gyakorlat között, vállalattulajdonosok, részvényesek, vállalati felső- és középvezetők számára használható. Különböző szakterületekszakembereiszámára hasznos, ugyanis a tárgyalt témákat szemléletileg az irányítás mint univerzális jelentőségű tudományterület fogja át.
„A marketingstratégiákat sikeresen alkalmazták az USA-ban, Japánban, és az eltérő politikai, gazdasági környezet és társadalmi légkör ellenére hatékonyak. A szerző által tárgyalt módszerek kreatívak és adaptálhatók. Meglepő a legmodernebb módszerek kiváló ismerete és a vállalatvezetésben való alkalmazásuk posztszocialista országok, elsősorban Szlovákia és Csehország esetében." Prof. Dr. M. C. Will. City University Renton, USA
„Eddig még nem találkoztam ilyen széles témakört átfogó, mégis ilyen mély monográfiával. A koncepciója vaslogikával épül fel, és lefedi a vállalkozások és a vállalatirányítás valamennyi területét. Nagy hatással van a szlovák tudományos életre, de mindenekelőtt a vezető beosztású munkatársaknak számára jelent komoly segítséget." Prof. PhDr. Teodor Kollárik, DrSc.
„Ez nagyon komoly munka, a szöveg csak az egyik része, a másik, ugyanilyen fontos - a grafikonok és a képek. Önök, akik egy csapatban dolgoztak Stefan Kassayval, tudják, hogy ő olyan dolgokat is meglát, amit mások nem, ő olyan részletekre hívja fel a figyelmet, amelyeket én nem tudok felfedezni. Stefan Kassay győz ebben a könyvben minden egyes képpel, hiszen ez egy műalkotás, nemcsak a szöveg, hanem az egész mű szempontjából. A drágakő elkészült, itt van az asztalon, és nekem nagy megtiszteltetést jelent, hogy részt vehettem a munkában, láthattam, ahogyan ez a könyv megszületik. Prof. Ing. Ján Kosturiak, PhD.
itefonWl
KINEK SZÓL EZ A KÖNYV?
A könyv a széles szakmai közönséget kívánja megszólítani. A posztgraduális képzések, átképző tanfolyamok résztvevőinek, doktoranduszoknak és egyéb felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak megkönnyíti e bonyolult problémakör tanulmányozását. A könyv hidat képez elmélet és gyakorlat között, vállalattulajdonosok, részvényesek, vállalati felső- és középvezetők számára használható. Különböző szakterületek szakemberei számára hasznos, ugyanis a tárgyalt témákat szemléletíleg az irányítás mint univerzális jelentőségű tudományterület fogja át.
IRÁNYÍTÁS 1.: VEZETŐK ÉS MENEDZSEREK IRÁNYÍTÁS 3.: VÁLLALATI STRATÉGIA
Az irányítás meghatározó funkciója az emberek vezetése. A menedzseri foglalko- Mindenekelőtt napjaink állandó változásainak közepette kell átértékelni az Irányítás zást alkotó menedzseri funkciókkal (tervezés, szervezés, ellenőrzés) együtt annak bevett módszerelt, és tudatosítani azt, hogy a vállalkozási stratégia alakítása valófeltételeit teremti meg, hogy a menedzser hatékony vezetővé váljék. A hatékony jában a konkrét lépések megvalósítására való felkészülés, azoknak a lépéseknek az vezetésnek megvannak a maga szabályai, számos tényező befolyásolja, ezek között előkészítése, amelyeket adott időben meg kell tenni ahhoz, hogy a vállalat fenn-különösen fontos a dolgozó személyisége, a vállalatnál érvényesülő hatalom és maradjon és versenyképes legyen. Nem lényegesek a stratégiára vonatkozó adat-jogkörök. A vezető szerepet a menedzseri stílusokon, a vezető munkatárs státuszán kötegek, elsősorban az akcióképességre, a váratlan események megoldására kapott és a csoportok viselkedésén alapuló döntési módszer határozza meg. A vállalat visszhangra és a valós idejű döntésekre kell összpontosítani. Azonban a stratégia Ilyen jövőbeli fejlődése szempontjából a vezető tulajdonságai és képességei kiilönlege- megközelítését nem szabad összetéveszteni a mindennapi operatív tevékenységgel, sen fontosak. És mindez a konkrét vállalkozói környezetbe, amely mindig egyedi, A stratégiát hosszabb Időszakra fogadják el, azonban a külső környezet váratlan válto-időben változó, vagyis más-más Igényeket támaszt a vezetők és a menedzserek zásal során nem válhat,,vasinggé". Ezért ebben a könyvben teret biztosítunk a straté-képességivel szemben. A menedzsertől a vezetővé válás útja nehéz, megköveteli a gia kialakításának, fejlesztésének és a meghatározási módszerének. Ebben a részben folyamatos tanulást, de egyben a megfelelő gyakorlatot Is az emberek vezetésében található a stratégiai elemzés Is, ennek szerepe a vállalat forrásainak, lehetőségeinek és Irányításában. A szerző erről áttekinthetően és a helyzeteket megfelelően érté- és versenytársainak a vizsgálatában, a vállalat jelenlegi és jövőbeli teljesítőképessége kelve ír, saját a nagyvállalatokban szerzett több évtizedes irányítói tapasztalatára szempontjából. A szerzőnek ezekhez a kérdésekhez való egyedi közelítését igazolják a támaszkodva. konkrét vállalatban elért eredmények, amelynek ő a fő stratégája.
IRÁNYÍTÁS 2.: A MENEDZSERI GYAKORLAT MEGHATÁROZÓ ASPEKTUSAI
A menedzsment-elméletek folyamatosan fejlődnek, a leggyakrabban nyílt reflexlók a gyakorlatban kialakult helyzetekre. Az Irányítással szemben támasztott követelmények folyamatosan nőnek, ezért előfordul az Is, hogy Ismerethiány vagy a belépő Információk elégtelensége esetén a menedzsment a„próba-hiba" módszert alkalmazza. Az Igy szerzett új tapasztalatokat általában„drágán"megfizetik, mivel sokszor csak több sikertelen próbálkozás után juthatnak el a kívánt megoldásig. Előfordul ez olyan esetekben Is, amikor az adott helyzet megoldására már létezik hitelesített megoldás, vannak Ismeretek, ennek ellenére a menedzsment a megszokott eljárásokat és döntéseket alkalmazza, amelyek az új helyzetben nem elég hatékonyak. Ennek megelőzése érdekében kívánatos a alaposabban megismerkedni elsősorban a menedzseri gyakorlat azon aspektusaival, amelyek ezt alapvetően befolyásolják. A szerző ebben a könyvben főleg azt hangsúlyozza, hogy a vállalkozói környezet változásának megfelelően módosulnak nemcsak az elméletek, hanem a mindenekelőtt az irányítási módszerek Is, amelyek megalapozottságát csakajövő'lgazolhatja.
IRÁNYÍTÁS 4.: SZERVEZETI STRUKTÚRÁK
A vállalkozás sikerét nagymértékben befolyásolja a vállalat struktúrájának kialakítása. A struktúra azonban nem lehet univerzális, minden vállalatra alkalmazható és változtathatatlan, tekintet nélkül arra, hogy mi játszódik le a releváns környezetben. A struktúra változatlansága a környezeti hatások figyelmen kívül hagyását jelenti, ami elkerülhetetlenül a vállalat létezését sodorná veszélybe. A gyorsan változó környezetben a vállalat biztosan megszűnne, ha nem lenne akcióképes, ha a szervezeti felépítés szempontjából egyszer s mindenkorra „bebetonozott struktúrákkal" működne. Ellenkezőleg, a vállalat csak akkor fejlődhet, ha képes alkalmazkodni, időben felkészül a változásokra, és ennek rendeli alá a vállalat belső struktúrájának változásalt. A modern vállalat magatartásában nemcsak Igyekszik előre látni a jövőt, hanem egyértelműen figyelembe veszi a kialakult helyzetet, a kíméletlen versenyt, és reagál az új, váratlan helyzetekre. A meglévő szervezeti felépítését rugalmasan módosítja a vállalat és a vállalkozás szükséges stratégiai változásainak megvalósítása érdekében. A szerző ebben a könyvben a világ szakirodalmában megtalálható Ismeretek mellett bemutatja az olvasónak saját tapasztalatait is, Ismerteti a stratégiai változások forrásalt, azok típusait és az irányítási módszereket.
Vissza