1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irányelvek az egyház társadalmi tanításának tanulmányozásához és oktatásához a papképzésben

Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Szent István Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 86 oldal
Sorozatcím: Római dokumentumok
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-360-69-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Katolikus Nevelési Kongregáció a zsinati megújulásból eredő követelményekre vonatkozóan az elmúlt évtizedekben többször adott irányelveket a teológiai tanulmányokhoz a szemináriumoknak és a... Tovább

Előszó

A Katolikus Nevelési Kongregáció a zsinati megújulásból eredő követelményekre vonatkozóan az elmúlt évtizedekben többször adott irányelveket a teológiai tanulmányokhoz a szemináriumoknak és a különböző papnevelő intézeteknek. Most időszerűnek tartja, hogy néhány irányelvet adjon az Egyház társadalmi tanításának elsajátításához és oktatásához a püspökök, a szemináriumok nevelői és a professzorok kezébe.
Ez a kezdeményezés annak a manapság mindenütt kitapintható, tényleges igénynek tesz eleget, hogy az Egyház társadalmi tanítását jól képzett, feladatának sokrétűségével tisztában lévő papok segítségével adjuk tovább az embereknek. Manapság, amikor ezt a témát elmélyülten tanulmányozzák, amit ezt többek közt II. János Pál "Solicitudo rei socialis" kezdetű, nemrégiben megjelent enciklikája is hangsúlyozza, nagyon fontos, hogy a papjelöltek világos elképzeléssel rendelkezzenek a társadalmi tanítás felépítéséről, céljáró és legfontosabb részeiről, hogy ennek segítségével lelkipásztori munkájukban ezt csorbítatlanul érvényre juttathassák, úgy, ahogyan a tanító hivatal megfogalmazza és közreadja. Ezen a téren valóban szükség van a különböző fogalmak magyarázatára, hogy hogyan kell az itt közreadott Irányelvek egyes fejezeteit értelmezni. Vissza

Tartalom

Előszó5
A társadalmi tanítás lényege
A társadalmi tanítás alapvető ismertetőjegyei8
A társadalmi tanítás autonómiája9
A társadalmi tanítás teológiai jellege10
A társadalmi tanítás hármad dimenziója10
A társadalmi tanítás módszertana11
A megkülönböztetés módszere12
Teológia és filozófia13
A pozitív tudományok14
A társadalmi tanítás fejlődése14
A változás és folytonosság15
Feladatunk és jogunk a tanításra16
A társadalmi tanítás történelmi dimenziója
Az őskeresztény küldetés társadalmi dimenziója17
Az üdvtörténet17
Jézus küldetése18
Az Egyház küldetése19
A történelmi örökség keletkezése20
A társadalmi-kulturális környezet20
A 19. századi változások és a katolikus gondolat pozitív szerepe21
XIII. Leó21
XI. Pius22
XII. Pius23
XIII. János24
A II. Vatikáni zsinat25
VI. Pál27
II. János Pál28
Az újabb megnyilatkozások31
Maradandó elvek és értékek
A maradandó elvek33
Feltételek33
Az emberi személy33
Az emberi jogok34
A pápai tanító hivatal az emberi jogokról35
Az ember-társadalom viszonya36
A közjó37
Szolidaritás és szubszidiaritás38
A társadalmi élet organikus felfogása39
A közreműködés [Részvétel a társadalmi életben]39
Emberi struktúrák és személyes közösségek40
Emberi struktúrák és személyek közösségek40
A föld javai mindenkit megilletnek41
Az alapvető jogok41
A biztos út41
Egy új társadalomhoz vezető úton42
A társadalmi elkötelezettség "bölcsessége"42
Értékek a haladás szolgálatában43
Döntésünk kritériumai
A valóság ismerete444
Az objektív döntésre való készség44
Példák az állásfoglalásra45
Az ideológiai befolyás veszélye46
A helyes döntés47
Az Egyház társadalmi feladatai az egyes országokban48
Új állásfoglalások új helyzetekben48
Irányelvek a társadalmi cselekvéshez
A cselekvési kritériumok49
Az ember személyes méltóságának tiszteletbentartása49
A másik embert tiszteletbentartó párbeszéd50
Az igazságosságért és a társadalmi szolidaritásért folytatott harc50
A szükséges szaktudás elsajátítását szolgáló képzés51
Tapasztalat a világról és hitbeli tapasztalat52
Nyitottság a Lélek adományaira52
A szeretet és az irgalmasság gyakorlása53
A társadalmi tanítás és a keresztény szociális gyakorlat közötti kapcsolat54
Hatások politikai téren54
Isten Országának jele56
Végezetül társadalmi tanítás jelentőségéről és dinamikájáról56
A képzés
A dokumentum célja58
A professzorok képzése58
Teológiai, tudományos és lelkipásztori képzés58
A társadalomtudományok szerepe59
Az állandó továbbképzés60
Lelkipásztori tapasztalat60
A hallgatók képzése60
Lelkipásztori oktatás60
A társadalmi tanítás kurzusai61
A filozófia-teológiai alap62
Krisztus autentikus és integráns üzenete62
Az első lelkipásztori tapasztalatok63
A pap feladata a világiakkal szemben63
Befejezés63
I. Függelék: Azoknak a helyeknek a jegyzéke, melyek az Egyház társadalmi tanításának oktatása során a szemináriumokban felhasználásra kerülhetnek65
II. Függelék: Szövegrészletek az Egyház társadalmi tanító hivatalának megnyilatkozásaiból, tekintettel az "Irányelvek" néhány különösen fontos részére72
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Irányelvek az egyház társadalmi tanításának tanulmányozásához és oktatásához a papképzésben Irányelvek az egyház társadalmi tanításának tanulmányozásához és oktatásához a papképzésben Irányelvek az egyház társadalmi tanításának tanulmányozásához és oktatásához a papképzésben

A borító enyhén kopottas. Az előlapon tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
980 Ft
680 ,-Ft 30
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Irányelvek az egyház társadalmi tanításának tanulmányozásához és oktatásához a papképzésben Irányelvek az egyház társadalmi tanításának tanulmányozásához és oktatásához a papképzésben

A borító enyhén foltos.

Állapot:
980 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba