Előszó | 5 |
A társadalmi tanítás lényege | |
A társadalmi tanítás alapvető ismertetőjegyei | 8 |
A társadalmi tanítás autonómiája | 9 |
A társadalmi tanítás teológiai jellege | 10 |
A társadalmi tanítás hármad dimenziója | 10 |
A társadalmi tanítás módszertana | 11 |
A megkülönböztetés módszere | 12 |
Teológia és filozófia | 13 |
A pozitív tudományok | 14 |
A társadalmi tanítás fejlődése | 14 |
A változás és folytonosság | 15 |
Feladatunk és jogunk a tanításra | 16 |
A társadalmi tanítás történelmi dimenziója | |
Az őskeresztény küldetés társadalmi dimenziója | 17 |
Az üdvtörténet | 17 |
Jézus küldetése | 18 |
Az Egyház küldetése | 19 |
A történelmi örökség keletkezése | 20 |
A társadalmi-kulturális környezet | 20 |
A 19. századi változások és a katolikus gondolat pozitív szerepe | 21 |
XIII. Leó | 21 |
XI. Pius | 22 |
XII. Pius | 23 |
XIII. János | 24 |
A II. Vatikáni zsinat | 25 |
VI. Pál | 27 |
II. János Pál | 28 |
Az újabb megnyilatkozások | 31 |
Maradandó elvek és értékek | |
A maradandó elvek | 33 |
Feltételek | 33 |
Az emberi személy | 33 |
Az emberi jogok | 34 |
A pápai tanító hivatal az emberi jogokról | 35 |
Az ember-társadalom viszonya | 36 |
A közjó | 37 |
Szolidaritás és szubszidiaritás | 38 |
A társadalmi élet organikus felfogása | 39 |
A közreműködés [Részvétel a társadalmi életben] | 39 |
Emberi struktúrák és személyes közösségek | 40 |
Emberi struktúrák és személyek közösségek | 40 |
A föld javai mindenkit megilletnek | 41 |
Az alapvető jogok | 41 |
A biztos út | 41 |
Egy új társadalomhoz vezető úton | 42 |
A társadalmi elkötelezettség "bölcsessége" | 42 |
Értékek a haladás szolgálatában | 43 |
Döntésünk kritériumai | |
A valóság ismerete | 444 |
Az objektív döntésre való készség | 44 |
Példák az állásfoglalásra | 45 |
Az ideológiai befolyás veszélye | 46 |
A helyes döntés | 47 |
Az Egyház társadalmi feladatai az egyes országokban | 48 |
Új állásfoglalások új helyzetekben | 48 |
Irányelvek a társadalmi cselekvéshez | |
A cselekvési kritériumok | 49 |
Az ember személyes méltóságának tiszteletbentartása | 49 |
A másik embert tiszteletbentartó párbeszéd | 50 |
Az igazságosságért és a társadalmi szolidaritásért folytatott harc | 50 |
A szükséges szaktudás elsajátítását szolgáló képzés | 51 |
Tapasztalat a világról és hitbeli tapasztalat | 52 |
Nyitottság a Lélek adományaira | 52 |
A szeretet és az irgalmasság gyakorlása | 53 |
A társadalmi tanítás és a keresztény szociális gyakorlat közötti kapcsolat | 54 |
Hatások politikai téren | 54 |
Isten Országának jele | 56 |
Végezetül társadalmi tanítás jelentőségéről és dinamikájáról | 56 |
A képzés | |
A dokumentum célja | 58 |
A professzorok képzése | 58 |
Teológiai, tudományos és lelkipásztori képzés | 58 |
A társadalomtudományok szerepe | 59 |
Az állandó továbbképzés | 60 |
Lelkipásztori tapasztalat | 60 |
A hallgatók képzése | 60 |
Lelkipásztori oktatás | 60 |
A társadalmi tanítás kurzusai | 61 |
A filozófia-teológiai alap | 62 |
Krisztus autentikus és integráns üzenete | 62 |
Az első lelkipásztori tapasztalatok | 63 |
A pap feladata a világiakkal szemben | 63 |
Befejezés | 63 |
I. Függelék: Azoknak a helyeknek a jegyzéke, melyek az Egyház társadalmi tanításának oktatása során a szemináriumokban felhasználásra kerülhetnek | 65 |
II. Függelék: Szövegrészletek az Egyház társadalmi tanító hivatalának megnyilatkozásaiból, tekintettel az "Irányelvek" néhány különösen fontos részére | 72 |