1.066.414

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irányelvek 1435 mm nyomtávolságú pályák és ezek állomásainak tervezésére

D. 21. sz.

Budapast
Kiadó: Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium Vasúti Főosztály
Kiadás helye: Budapast
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 91 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: 22 fekete-fehér ábrával illusztrált. Jóváhagyta a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium 721/67/1954. I./6. számú rendeletével.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

ÁLTALÁNOS IRÁNYELVEK

A vasúti pályák és állomások létesítése igen nagy költséget igényel. Ezek tervezésénél tehát nagy körültekintéssel kell eljárni. Figyelembe kell... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

ÁLTALÁNOS IRÁNYELVEK

A vasúti pályák és állomások létesítése igen nagy költséget igényel. Ezek tervezésénél tehát nagy körültekintéssel kell eljárni. Figyelembe kell venni elsősorban a mai forgalmi igényeket és anyagi lehetőségeket, de nem szabad figyelmen kívül hagyni a jövő fejlődését sem.
A vasúti létesítmények évtizedekre épülnek. Nem lenne azonban gazdaságos és észszerű, ha egy állomást már most a több évtized múlva bekövetkező szükségletnek megfelelően építenénk meg. A tervezésnél mindig arra kell törekedni, hogy a terv a figyelembe vehető forgalmi szükségletnek megfeleljen és a jövő bővítésre és fejlődésre lehetőséget nyújtson.
A pálya vonalvezetését, az alépítményt, hidakat és egyéb műtárgyakat úgy kell megtervezni és megépíteni, hogy azok a fejlesztési terveknek, tehát a 40-50 év múlva bekövetkező igényeknek megfeleljenek.
A felépítménynél és épületeknél az irányelv az legyen, hogy a tervezéskor a fejlesztési terv igényeit vegyük figyelembe, de az építésnél elegendő, ha a kb. 5-10 év múlva bekövetkező igények kielégítésére törekszünk. Ezáltal biztosítjuk azt, hogy a bővítés (állomási vágányok szaporítása, épületek bővítése) könnyen megoldható lesz.
A mai vasúti hálózat csaknem kiépítettnek tekinthető. A tervező feladata tehát leggyakrabban abból áll, hogy az állomásokat a nagyobb forgalmi igényeknek megfelelően kibővítse és a vonalak teljesítő képességét fokozza. Ilyen feladatoknál gyakran igen sok a megkötöttség. A tervek elkészítésénél figyelemmel kell lenni a meglévő és fennmaradó létesítményekre és főleg arra, hogy az építés a forgalom alatt végrehajtható legyen.
A tervezési irányelvek nem tartalmazzák a csomóponti állomások és pályaudvarok, valamint a nagy vontatási telepek tervezésére vonatkozó előírásokat. Az itt közölt megállapításokat azonban ezek tervezésénél is általában irányadónak kell tekinteni. Vissza

Tartalom

1. Általános irányelvek .. .. .. 3
2. Vasútvonalak műszaki jellemzői 5
3. Alapfogalmak .. .. .. .. .. 10
4. Nyomtávolság .. .. .. ... .. 14
5. Körívek .. .. 18
6. Túlemelés .. . .. .. .. .. .. 23
7. Átmeneti ívek .. .. .. 32
8. Lejtőben fekvő pályarészek .. .. .. 38
9. Útátjárók, sorompók .. 43
10. Kitérők .. .. 48
11. Vágánytengely távolságok .. .. .. .. .. .. .. .. 52
12. Perronok .. .. .. .. .. .. .. .. ... .. .. .. .. 56
13. Vágányok használható hossza .. .. .. .. 59
14. Csonkavágányok . . ... .. .. 62
15. Épületek és egyéb létesítmények elhelyezése .. .. .. 64
16. Megállóhelyek tervezése . .. .. .. .. 71
17. Állomások és forgalmi kitérők tervezése 75
18. Helyszínrajzok kidolgozása .. .. 84
Tárgymutató ... .. 88
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem