1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iparvállalati marketingkutatás

Kézirat

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Aula Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 114 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nemzetközi szakirodalomban, csakúgy a hazai gyakorlatban egymástól általában nem megkülönböztetve használják a piackutatás (markét research, Marktforschung) és a marketing kutatás (marketing... Tovább

Előszó

A nemzetközi szakirodalomban, csakúgy a hazai gyakorlatban egymástól általában nem megkülönböztetve használják a piackutatás (markét research, Marktforschung) és a marketing kutatás (marketing research, Marketingforschung) meghatározásokat A kétféle elnevezés között úgy véljük van különbség. Piackutatáson adott termék, vagy szolgáltatás piaci helyzetének, az azt befolyásoló tényezőknek s a piac adott és várható felvevőképességének meghatározását, illetve mindazon módszerek komplex alkalmazását értjük, amelyek révén ezek a kérdések megválaszolhatók. A marketingkutatás viszont olyan gyűjtő fogalom, amely magábafoglalja a vállalati marketingtevékenység egyes részterületeivel (a marketing-mixszel) kapcsolatos vizsgálatokat. Ilyenek például: az új termékek piaci bevezetését megelőző kutatások, a reklámhatékonysági vizsgálat, a beszerzési piac analízise, a konkurencia-analízis. Természetesen ezeknél a vizsgálatoknál is széles körben alkalmazandók a piackutató módszerek.
A piackutatás elvi és gyakorlati problematikáját, komplex módszertanát a „Bevezetés az iparvállalati piackutatásba" c. jegyzet részletesen tartalmazza. Ez a jegyzet pedig az előzőre építve a marketingkutatás egyes szakterületeivel foglalkozik.
A napjainkban lezajlódó piaci változások igen sok olyan új marketing feladatok elé állítják vállalatainkat, amelyek a közelmúltban hazánkban még alig ismertek voltak. Emiatt át kellett dolgozni a marketingkutatásról szóló korábbi munkámat. Ez a jegyzet az átdolgozás első részét tartalmazza, amelyben a marketingkutatás négy fontos fejezete: a műszaki piackutatás, a termékkutatás, a beszerzéskutatás és a versenyanalízis kerül bemutatásra.
Az egyes fejezetek után szereplő ellenőrző- és vitakérdések egyúttal a vizsga (beszámoló) kérdései is, míg a feladatokat úgy állítottam össze, hogy az egyúttal ötleteket szolgáltasson a záró szakdolgozat témájának megválasztásához.
Budapest, 1990. szeptember hó Vissza

Tartalom

1. MŰSZAKI PIACKUTATÁS 3
A felhasznált technológia és termelőeszközök vizsgálata 3
A gyártási folyamat és eredményeinek összehasonlító vizsgálata . .5
A gyártmányok műszaki színvonalának összehasonlító vizsgálata . .6
A vásárlók (felhasználók) véleményeinek és műszaki fejlesztési igényeinek feltárása 7
A meglévő gyártmánykonstrukcióról alkotott vélemények 8
A tervezett konstrukciós fejlesztések piaci megítélése 9
A felhasználók műszaki fejlesztési igényeinek feltárása 11
A gyártmánycsalád bővítése, az új gyártmánycsalád fejlesztése, a szerkezetek választékának növelése 13
A műszaki véleménykutatással kapcsolatos módszertani problémák 15
A csomagolás és a szállítás műszaki színvonalának vizsgálata . .18
2. TERMÉKKUTATÁS 21
A termék fogalma 21
A termékek életciklusa 23
A termékszerkezet vizsgálata 26
Az áruspektrum vizsgálata 27
Az árukoncentráció vizsgálata 27
A. áruspecializáció vizsgálata 30
Az új termékek kockázata 30
Az új termék fogalma 31
Az ötletek összegyűjtése 33
1. A műszaki világsajtó hírei 35
2. Külföldi kiállítások és árubemutatók 35
3. Prospektusok és katalógusok 35
4. Hirdetések 36
5. Külföldi ötlet-tanulmányutak 36
6. A kutató+fejlesztő intézmények információi 36
7. Találmányi regiszterek 37
8. Benyújtott újítások 37
9. Vállalaton belüli és kívüli brain-storming 37
10. Szükséglet-analízis 37
Az ötletek megszűrésének elvei 38
A szubjektív értékelés módszerei 39
Az objektív értékelés módszerei 41
Az új termék piacrahozatalát megelőző kutatások 51
1. A koncepció-teszt 51
2. A termék értékelő-teszt 52
3. A műszaki-teszt 53
4. A jogi-teszt 53
5. Az ár-teszt . 54
6. Az elnevezés-teszt 55
7. A csomagolási teszt 57
8. Az árusítási-teszt 58
9. A reklám-teszt 60
Új termék piacra hozatalának stratégiáját megelőző kutatások 61
3. BESZERZÉSKUTATÁS 65
Történelmi előzmények 65
A beszerzési piac jellemzői 66
A beszerzési piac néhány sajátossága 67
Az import beszerzés problematikája 68
A beszerzéskutatás vizsgálati területei 70
1. Mi jellemzi az adott beszerzési forrásokat? 72
2. Várhatók-e újabb beszerzési források? 73
3. Az ajánlott áruk minősége és választéka 73
4. Milyen legyen a beszerzendő áruvolumen? 73
5. Milyenek az ajánlati árak és fizetési feltételek 74
6. Milyenek az érvényesíthető szállítási hótáridők? 74
7. Milyen a szállítók megbízhatósága 75
A beszerzéskutatás információforrásai 75
a) A szállítói ajánlatok bekérése és értékelése 75
b) A potenciális szállítók megkérdezése 76
c) Vásárok, kiállítások, árubemutatók látogatása 76
d) A hirdetések feldolgozása 77
e) Katalógusok, kompaszok adatainak feldolgozása 77
f) Árubörzék és adatainak feldolgozása 78
g) Napi- és hetilapok, szakmai újságok árinformációi 79
A legkedvezőbb beszerzési forrás meghatározása 81
4. VERSENYANALÍZIS 85
A versenyanalízis szerepe 85
Mire terjed ki a versenyanalízis? 86
A versenytársak üzleti tevékenységének jellemzői 86
1) A versenytársak száma és cég-jellemzői 87
2) Az árukínálat rendszere 87
3) Beszerzési, kooperációs kapcsolatok 88
4) Új termék és disztribúciós politika 89
5) A versenytársak árpolitikája 90
6) A versenytársak készletpolitikája 90
A piaci részesedés jellemzői 91
Az áruteszt megfigyelés 94
a) A termékek fontosabb műszaki, műszaki-gazdasági paraméterei 94
b) A használati tulajdonságok összehasonlítása 95
c) Az árukínálatban szereplő termékek gazdaságossága 95
d) A termékekhez kapcsolódó szolgáltatások hatása 96
e) A termékek felhasználási lehetőségei 97
f) A termékek kezelési módja 97
g) A termékek élettartamának hatása 97
h) A kínálat választékának hatása 98
i) Egyéb tényezők hatása 98
Az ár-összehasonlítás 99
a) A termelők, mint informátorok 100
b) A nagykereskedők, mint informátorok 101
c) A kiskereskedelem, mint információ forrás 101
d) A vevők, mint információ forrás 101
e) A folyóirat-analízis 101
f) Az árkalkuláció mint információforrás 102
g) A statisztikai átlagárak 103
h) A vállalati megbízotti tapasztalatok 103
i) Intézeti információk 103
A versenytársak reklámtevékenységének elemzése 104
a) Az alkalmazott reklám méretei 104
b) A reklámeszközök felhasználása 105
c) Az alkalmazott reklámérvek 107
d) Milyen helyzet alakult ki a versenytársak reklámtevékenysége következtében? 109
A versenytársak magatartásának elemzése 109

Szabó László

Szabó László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iparvállalati marketingkutatás Iparvállalati marketingkutatás

A könyvön amatőr védőborító található. Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.640 Ft
1.050 ,-Ft 60
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Iparvállalati marketingkutatás Iparvállalati marketingkutatás Iparvállalati marketingkutatás

A borító enyhén kopott, a kötés megtört.

Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba